IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

5 причини "за" и "против" кросоувърите

Имат добра управляемост и са на прилична цена, но все пак не са всъдеходи

5 причини

"Паркетникът" е съчетание от всичко най-хубаво в автомобилния свят! Управление, проходимост, комфорт и "увереност винаги и навсякъде"! В това са убедени почти всички собственици на такива автомобили. Кое обаче от това е истина и кое лъжа? Дали все пак маркетолозите майсторски не са напудрили главата на целевата аудитория? Едва ли не всеки втори притежател на кросоувър недоумява как неговият "джип" не може да излезе от преспата и защо задвижването 4х4 не успява да го спаси да се завърти на 360 градуса при взимането на завой по затрупания със сняг път.  Autorambler изброява 5 причини "за" и "против" покупката на кросоувър.

5 причини

"За":

Баланс на качествата

Може би първото и най-важното нещо, което привлича все повече хора към кросоувърите, са балансираните му възможности. Те не могат да минат там, където с лекота си проправя път истинският всъдеход, но със съоветните умения на задкормилното устройство ще излязат от снега, натрупал пред блока, или от подгизналия от дъжда чакъл пред вилата. А на магистралата водачът ще се чуства съвсем спокоен. Да не забравяме и за големите възможности за трансформации на салона.

Управляемост

Разговорите за това, че "кросоувърът винаги е по-икономичен от всъдехода", ще оставим за любителите на народните приказки. Защото в такова сравнение нюансите са много - от вида двигател, наличието на 4х4, размерите и вида гуми и много други. По управляемост обаче паркетниците имат очевидно и безспорно предимство заради самосонещата си каросерия, независимото окачване и конструкцията им е много по-близка до леките автомобили, отколкото до камионите.

Достъпност

Разбира се, всичко е относително, и достъпното за едни е непозволен разкош за други.  Факт е обаче, че на пазара има кросоувъри на доста прилична цена, макар да става дума за такива от "по-обиковените" брандове, за разлика от истинските "джипове", които за нормалния (считай простосмъртния) потребител не са по джоба.

Голям избор

След като на автопроизводителите им светна, че кросоувърите ги чака бляскаво бъдеще, започнаха да ги предлагат едва ли не във всеки клас и във всякаква форма. Именно поради тази причина паркетниците се превръщат в доминиращ на Земята вид. За клиентите това се превръща в мъчителна дилема, защото предложенията на пазара са адски много. Сами се сещате.

Лесно се препродават

Тук, разбира се, всичко е нееднознано, но като цяло търсен вид кросоувър може да бъде препродаден сравнителон бързо и с минимални загуби. Например моделите на японските производители.

5 причини

"Против":

Неголяма проходимост

Толкова ли е лоша? Съвсем не. Първо, има различни кросоувъри и трябва да се вземат предвид много фактори - геометрическата проходимост, видът пълноприводна трансмисия, ефективността на имитацията на блокировките на диференцияла и др. Второ, проблемът е често в мисленето на собственика. Той си мисли: "Моето джипче ще мине навсякъде".  Което не е точно така. По принцип, проходимостта на кросоувърите е по-добра от тази на леките автомобили, но да се иска от един такъв средностатистически компактен паркетник потенциала на Toyota Land Cruiser 105 е най-малкото наивно.

Уязвимост на агрегатите под дъното

Често това не се взима под внимание от собствениците, което е грешка. Преди да щурмувате блатата със своя паркетник, погледнете под дъното му. Преценете как са положени спирачните тръбички, много ли са откровено уязвимите места в рамките на междуосието, как стоят нещата с оформлението на задното окачване и др.

Чупливост
Спорен момент, нали? Така е, но въпреки това кросоувърите са именно такива - повдигнати леки автомобили, на които им е противопоказно дългото въздействие на натоварването извън асфалтирания път (смятай - офроуд). За разлика от "професионалните" всъдеходи. Манталитетът на собствениците им обаче, както стана вече дума, ги подтиква към героични подвизи, а след това се сблъскват с жестоката реалност.

Не могат да теглят тежки товари

Няма да казваме, че всички кросоувъри "не могат" това. Факт е обаче, че далеч не всеки масов SUV е способен да тегли тежко ремарке. Разбира се, всяко правило си има изключения, но моделите, които наистина се справят добре, се броят на пръсти.

5 причини

Заключение. Не се опитваме да открием Америка или да разубедим някого от покупката на такъв вид автомобил. Само няпомняме, че като цяло кросоувърите (подчертаваме - средностатистическите) са направени за определени цели и опитът да поставите пред тях други, по-сериозни задачи, или да искате от тях невъзможното, едва ли ще доведе до положителни резултати. Част от гореописаните минуси не са толкова недостатъци на колите, а по-скоро завишените очаквания на собствениците им. Не се опитвайте да направите от танка самолет и ще сте щастливи зад волана. Може би.

Тагове: suv
0 от 500
  • #11
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    SUV-тата са с по-висок център на тежестта, по-лоша аеродинамика, някой от тях имат перманентно 4х4. Всички тези неща се отразяват отрицателно на разхода на гориво. Ако няма нужда от голям клиренс може и седан или комби 4х4 да върши същата работа. Това е при положение, че се кара само на шосе.
  • #10
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Zoom-zoom ( преди 6 години )
    В петък пътувам Варна-Пампорово! С чисто нова цх-5. Очаквайте репорт.
  • #9
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Cars2018 ( преди 6 години )
    Няма как да са стабилни колкото едно комби. По-високи са и съответно центърът на тежестта е по-високо. Добави и това, че са по-тежки и с по-висок профил на гумите. Повечето им идва късо междуосието като за този център на тежестта.
  • #8
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Cars2018 ( преди 6 години )
    Вътрешното пространство е съизмеримо с на комбито на която база е и кросоувърът. За офроуд е ясно, че не стават. Някои се подвеждат, че стават за бързо шофиране по завои заради 4х4... ами не стават и изхвърчат като тапи!Общо взето за България най-големия им + е, че са с по-високи гуми и дупките ги преживяваме по-лесно, но в нормалните държави ми е непонятно що ги купуват...
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ако се вярва на ревютата на whatcar carwow и тн последното поколение СУВ-ове се карат като кола (все пак са качени на платформата на лека кола) Така че нямаш нестабилност и по лошо управление или поне са незначителни разлики. За гуми части и застраховки ако 4х4 системата не надуе много цената не мисля че ще е съществена разликата по поддръжката.
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    За следваща кола и аз се замислям за СУВ точно по причинте споделени от Ман. Но се чудя да бъде ли 4х4 - от една страна да вземеш сув без 4х4 е смешно от друга си е малко набутвация в нашия климат. Предвид че имам едни 2 години поне още със сегашната кола по план се надявам ако излязат меки хибриди хибриди с 4х4 - отпред бензиново отзад малък електромотор за задръстване и при подхлъзване. Шкода със сигурност работят по такъв не вярвам другите производители да нямат подобни планове.
  • #5
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Аз поне в тоя тип автомобили виждам основно недостатъци... Основно са свързани с разходите ако трябва да ги сравним с едно комби:- по-скъпи като покупка- по-висок разход на гориво- по-високи разходи за гуми, части и застраховки- по-лошо управление- по-нестабилни на пътя+ по-високата позиция на седене+ по-високия клиренс и възможността да се паркираш на тротоара / тук го считаме за разрешено /+ може би и по-добрата безопасност заради височината
  • #4
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Man ( преди 6 години )
    Ето моите "+" и "-" след 15-тина хиляди км с Мазда ЦХ5.+ 4х4, което е меко казано комфортно особено сега в снега, пък и при леки разходки извън пътя. + Това, че седиш високо е безспорен фактор за безопасност с оглед на по-добрата видимост;+ За мен изглеждат по-добре от повечето комбита;- 11 месеца в годината 4х4-то по скоро само тежи, от което идва по-висок разход и потенциално разходи за поддръжка.
  • #3
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не знам каква е целта на статията, но да сравниш офроуд машина с кросоувър, е сякаш да сравниш нормален автомобил и комби версията по обем на багажника. Просто на някой му трябва нещо, на друг не.
  • #2
    17 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Кросовърът е по-средата между кола и истински офф роудър. От конкретни модел зависи към кое клони повече. Повечето кросовъри са си направо изградени на платформата на лека кола та е нормално пътното поведение да е аналогично. Аз поне не съм чувал за заблудени типове да искат да карат такъв автомобил по блата и гори. На почти всеки му е ясно че оффроуда при тях се изчерпва с непочистен планински път или някоя равна и не много кална ливада