Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

5 причини "за" и "против" кросоувърите

Имат добра управляемост и са на прилична цена, но все пак не са всъдеходи

5 причини

"Паркетникът" е съчетание от всичко най-хубаво в автомобилния свят! Управление, проходимост, комфорт и "увереност винаги и навсякъде"! В това са убедени почти всички собственици на такива автомобили. Кое обаче от това е истина и кое лъжа? Дали все пак маркетолозите майсторски не са напудрили главата на целевата аудитория? Едва ли не всеки втори притежател на кросоувър недоумява как неговият "джип" не може да излезе от преспата и защо задвижването 4х4 не успява да го спаси да се завърти на 360 градуса при взимането на завой по затрупания със сняг път.  Autorambler изброява 5 причини "за" и "против" покупката на кросоувър.

5 причини

"За":

Баланс на качествата

Може би първото и най-важното нещо, което привлича все повече хора към кросоувърите, са балансираните му възможности. Те не могат да минат там, където с лекота си проправя път истинският всъдеход, но със съоветните умения на задкормилното устройство ще излязат от снега, натрупал пред блока, или от подгизналия от дъжда чакъл пред вилата. А на магистралата водачът ще се чуства съвсем спокоен. Да не забравяме и за големите възможности за трансформации на салона.

Управляемост

Разговорите за това, че "кросоувърът винаги е по-икономичен от всъдехода", ще оставим за любителите на народните приказки. Защото в такова сравнение нюансите са много - от вида двигател, наличието на 4х4, размерите и вида гуми и много други. По управляемост обаче паркетниците имат очевидно и безспорно предимство заради самосонещата си каросерия, независимото окачване и конструкцията им е много по-близка до леките автомобили, отколкото до камионите.

Достъпност

Разбира се, всичко е относително, и достъпното за едни е непозволен разкош за други.  Факт е обаче, че на пазара има кросоувъри на доста прилична цена, макар да става дума за такива от "по-обиковените" брандове, за разлика от истинските "джипове", които за нормалния (считай простосмъртния) потребител не са по джоба.

Голям избор

След като на автопроизводителите им светна, че кросоувърите ги чака бляскаво бъдеще, започнаха да ги предлагат едва ли не във всеки клас и във всякаква форма. Именно поради тази причина паркетниците се превръщат в доминиращ на Земята вид. За клиентите това се превръща в мъчителна дилема, защото предложенията на пазара са адски много. Сами се сещате.

Лесно се препродават

Тук, разбира се, всичко е нееднознано, но като цяло търсен вид кросоувър може да бъде препродаден сравнителон бързо и с минимални загуби. Например моделите на японските производители.

5 причини

"Против":

Неголяма проходимост

Толкова ли е лоша? Съвсем не. Първо, има различни кросоувъри и трябва да се вземат предвид много фактори - геометрическата проходимост, видът пълноприводна трансмисия, ефективността на имитацията на блокировките на диференцияла и др. Второ, проблемът е често в мисленето на собственика. Той си мисли: "Моето джипче ще мине навсякъде".  Което не е точно така. По принцип, проходимостта на кросоувърите е по-добра от тази на леките автомобили, но да се иска от един такъв средностатистически компактен паркетник потенциала на Toyota Land Cruiser 105 е най-малкото наивно.

Уязвимост на агрегатите под дъното

Често това не се взима под внимание от собствениците, което е грешка. Преди да щурмувате блатата със своя паркетник, погледнете под дъното му. Преценете как са положени спирачните тръбички, много ли са откровено уязвимите места в рамките на междуосието, как стоят нещата с оформлението на задното окачване и др.

Чупливост
Спорен момент, нали? Така е, но въпреки това кросоувърите са именно такива - повдигнати леки автомобили, на които им е противопоказно дългото въздействие на натоварването извън асфалтирания път (смятай - офроуд). За разлика от "професионалните" всъдеходи. Манталитетът на собствениците им обаче, както стана вече дума, ги подтиква към героични подвизи, а след това се сблъскват с жестоката реалност.

Не могат да теглят тежки товари

Няма да казваме, че всички кросоувъри "не могат" това. Факт е обаче, че далеч не всеки масов SUV е способен да тегли тежко ремарке. Разбира се, всяко правило си има изключения, но моделите, които наистина се справят добре, се броят на пръсти.

5 причини

Заключение. Не се опитваме да открием Америка или да разубедим някого от покупката на такъв вид автомобил. Само няпомняме, че като цяло кросоувърите (подчертаваме - средностатистическите) са направени за определени цели и опитът да поставите пред тях други, по-сериозни задачи, или да искате от тях невъзможното, едва ли ще доведе до положителни резултати. Част от гореописаните минуси не са толкова недостатъци на колите, а по-скоро завишените очаквания на собствениците им. Не се опитвайте да направите от танка самолет и ще сте щастливи зад волана. Може би.

Тагове: suv
0 от 500
  • #22
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    Един плюс за мнението на Суби! Освен споменатите модели бих искал да добавя и XV на Субару. ЕДна малко странна на пръв поглед машина, името и някак не успява да я индивидуализира и това отблъска масковия клиент, не блести с особен дизайн, но пакетът качества в нея е доста балансиран. Бях се записал за тест дрейв, но ме поканиха едва за края на януари, когато ми беше невъзможно. Трябва да наваксам.
  • #21
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Рамбо ( преди 11 месеца )
    SUV-ове не признавам. Карал съм за по няколко седмици x6, x3, cr-v и cx-5, мнението ми е едно и също- нулево пътно поведение(като изключим x6-цата), висок разход на гориво, твърда возия и тотална нетактичност в градски условия. Комби със задвижване на 4те колела превъзхожда паркетниците във всяко едно отношение, като изключим клиренс.
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    За големите градове в Европа има още един + СУВ-а стъпва на по-малка площ от колкото интериорното пространство предполага. За пренаселени градове по-късата база си е предимство.
  • #19
    3 rate up comment 0 rate down comment
    до: Ммм ( преди 11 месеца )
    За Бг свободата на придвижване, лунния пейзаж навсякъде и високите бордюри го разбирам. Кажи ми обаче на запад за какво им са? пътищата им са ок, чистят редовно снега, солят и мятат препарати и винаги е като 0близан пътя. За какво западняците си дават парите за тези безсмислени автомобили не мога да проумея. То от тях тръгна модата на СУВ-овете и са много повече отколкото у нас спрямо другите автомобили. в Германия например виждам повече СУВ отколкото седани, хечбези или комбита. ЗАЩО?!
  • #18
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Ммм ( преди 11 месеца )
    От 11м. и аз като колегата съм собственик,но на Рено Каджар с 4х4 с-ма,в интерес на истината плюсовете са повече,а минуса е само във високият данък за нов автомобил. Като килограми бих казал че не по-тежко дори на против е по-леко от доста комбита, а 4х4 системата и високият клирънс 200мм. са само от полза.И понеже сравнявам с предишният ми пак новозакупен седан ми разликата по комфорт и разходи не е чак толкова голяма за сметка на свободата на придвижването което е смисъла на СУВ моделите.
  • #17
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Предвид че дори за богатите държави колата си е сериозна покупка не можеш да пренебрегнеш пълната цена на експлоатациата. Но от друга страна ако всички гледаха само value for money щяхме да караме само Дачия/Опел/Шкода/Форд. Всеки се кефи на Порше/ГТР и тн но се търси кола която те кефи според джоба ти
  • #16
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Суби ( преди 11 месеца )
    Когато искате да минимизирате недостатъците си вземате Субару! Кеф ти Форестър, а ако не си фен на СУВ си вземаш Аутбек и си в джаза. Високият център на тежестта се компенсира от боксеровият двигател, който го смъква и ви дава перфектен баланс. Съотношението на тежестта между двете оси също е перфектно и няма да страдате от тежка предница, както е при повечето. Освен всичките плюсове, като бонус получавате отлична офроуд машина, която ще ви даде пълна сигурност извън пътя и при тежки условия.
  • #15
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Хайде де ( преди 11 месеца )
    А защо всичко трябва да е сметки? Не мислите ли, че има и хора, които си купуват СУВ просто защото им харесва? Не бих си купил кола, кято не ме кефи, каквато и да е тя.
  • #14
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    За мен пътния просвет като жител на България е от огромно значение. С радост бих карал някоя елегантно комби ако имахме добри пътища. Возят по-добре и вътре е по-широко, седят по-добре на пътя.. Но просто за БГ по-добра машина от СУВ няма. Той е разумен компромис и дава от всичко по-малко, но достатъчно за ежедневието на нормалния човек.
  • #13
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    4х4 комбито според мен страда от същите негативи като СУВ-а - същото окачване същото тегло, пак е повдигнато макар и по-малко. Пак ще има компромис при разхода и управляемостта макар и по-малки. Идва и момента че такива коли са доста по-малко и винаги са доста скъпи. 4х4 СУВ може да вземеш за 45-50к (предимно сегмент С) докато 4х4 комби под 55к не съм виждал (Освен Шкода Октавиа Скаут всичко друго сегмент D)