Бившият инженер на тима от Williams във Формула 1 - Николас Перин, съдаде изцяло нов състезателен прототип от клас LMP1 за "24 часа на Льо Ман", който ще бъде годен за участие в надпреварата най-рано през 2023. Болидът Perrinn разчита изцяло на електрически двигатели, разработени за шампионата Formula E .
За да направи автомобила, отборът от Йоркшир е сключил договор за доставка на 3 електрически мотора от Formula E. За разлика от шампионата с електрически болиди обаче, двигателите, вложени в модела Perrinn 424, са настроени да генерират пълна мощност от 1000 к.с.
Енергията за агреатите се осигурява от 64 батерии, тежащи общо 399,1 кг. Благодарение на наличието само на батериите и електрическите мотори, състезателната кола би трябвало да тежи с 331 кг. по-малко от прототипа на Toyota- TS050 Hybrid. Ако това бъде постигнато, то Perrinn 424 ще може да ускорява от 0 до 100 км/ч само за 2 секунди, а максималната скорост да бъде около 350 км/ч.
На този етап Перин има за цел да събере близо 2 млн. паунда, за да завърши напълно своя автомобил. Тези средства са нужни, за да подобри капацитета на батериите дотолкова, че те да могат да издържат цяло 24-часово състезание без презареждане или подмяна.
Засега екипът има за цел да подобри рекордите в класа на електрическите състезателни автомобили на пистите "Сарт", Северната дъга на "Нюрбургринг", "Пол Рикар", "Америка", както и трасето в Шанхай. Планира се опитите за нови рекорди да започнат идната година.
Снимки: Perrinn