IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla бие по продажби S-класата и BMW Серия 7 в Европа

Историческо постижение за американците през 2017 година според статистиката на JATO

Tesla бие по продажби S-класата и BMW Серия 7 в Европа

За пръв път в историята си Tesla е продала повече автомобили в сегмента на луксозните лимузини в Европа от германските си конкуренти Mercedes, BMW и Audi, твърдят пазарните анализатори от JATO Dynamics.

Tesla бие по продажби S-класата и BMW Серия 7 в Европа
Най-продаваната премиум лимузина в Европа през 2017 е Tesla Model S, твърдят от JATO Dynamics

Продажбите на Model S на американския производител на електромобили са скочили с 30% миналата година до общо 16 132. За сравнение от Mercedes са пласирали 13 359 бройки от своята S-class (ръст от 3%), а BMW - 11 735 екземпляра от Серия 7 (спад от 13%).

Това е историческо постижение за компанията на Илон Мъск, която до момента е побеждавала германските конкуренти само на щатския пазар. И там Model S е лидер в сегмента с 28 800 продажби, пред Cadillac XTS (16 275) и S-class (15 888).

В Европа добре се е представил и кросоувърът Tesla Model X, с общо около 12 000 продажби - колкото Porsche Cayenne и с 2 000 бройки повече от BMW X6.

Обяснението е най-вече в затягането на данъчните облекчения на пазари като холандския, където до 2016 година държавата даваше щедри отстъпки за плъг ин хибриди и електромобили. През 2017 отстъпката остана само за чистите електромобили, а германците нямат подобни модели в луксозния D-сегмент.

Някои наблюдатели се усъмниха и доколко коректно е Model S да се сравнява с премиум лимузините. Въпреки високата си цена електромобилът е с 11 см по-малък от късата версия на S-класата, с 13 см по-къс от Седма серия и с 15 см под предишното поколение на Audi A8. От друга страна, американският електромобил е забележимо по-дълъг от E-класата и BMW Серия 5.

Tesla бие по продажби S-класата и BMW Серия 7 в Европа
Електрическото Porsche Mission E, което ще се появи по-късно тази година, ще се бори директно с Model S

Eвропейските производители се опитват да ускорят разработването на електрически модели. Audi ще представи първия си по-масов електромобил - e-tron Quattro - през август в Брюксел. Преди това Jaguar ще дебютира в Женева със своя I-Pace. Очаква се и дебютът на електрическия Mission E на Porsche, пряк конкурент на Tesla Model S.

"Статистиката е тревожен сигнал за традиционните автомобилни производители като Mercedes. Тя показва, че по-малки и гъвкави марки като Tesla могат да ги победят дори на техен терен", коментира анализаторът на JATO Фелипе Муньос пред AN Europe.

Остава единствено въпросът дали Tesla ще успее да превърне пазарните си успехи и в печалба. До момента компанията е неизменно на загуба, като през 2017 отрицателният й резултат достигна до 2 милиарда долара. "Лесно е да се произвеждат електромобили. Трудно е да се печелят пари от тях", коментира пред Automedia.bg директорът на BMW по развойната дейност Клаус Фрьолих.


 

Тагове: model s porsche mission e
0 от 500
  • #17
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ха-ха къде намеси ситроен C6-провала, каквао беше това?
  • #16
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    анонимен отново сам се биешТесла S междуосие 2.96Мерцедес Е междуосие 2.93Мерцедес S междуосие 3.16Та я кажи пак къде се позиционира Т'слата :) Колкото и да опитвате да го пробутвате това недоразумение можете само с регулации - при свободен пазар няма никакъв шанс, ако не принуждавате хората, те не са толкова глупави като последователите на Свети Илон ;)
  • #15
    11 rate up comment 11 rate down comment
    Факт! ( преди 6 години )
    Най-са ми смешни вурстовете сега и Тесла дори не била в класа на Ес класата преди Ситроен Ц6 си беше баш в класа на ЕС класата ама него пак го слагаха в този на Е класата.Демек квото и да пуснеш все е по-нисък клас от коптора Ес-класата и производните му кофи за смет като А8 и 7-*** серия споко немци пътници сте!
  • #14
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Еми точно и по размери и по цена за сравнимо ускорение Тесла не е в класа на Мерцедес S-класа и продава по-малко от другите но има сериозен дял като за нова марка и то за електромобили с доказано по-малко обезценяване от КонКурентите то и базовата 3та серия е 14К евро по-евтина от 5та серия но с един и същ двигател разликата е 7К евро
  • #13
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    така си мислиш ТИ защото ти миришат краката за нови коли! Пазарът си каза думата - тесла продава повече коли и на по-висока цена от флагманите на мерц и бмв. другото е ала-бала..
  • #12
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    ако си измисляш твои класове може и в класа на шкодилак да я сложиш Тесла-та, ама си има вече установени класове, базирани на дължина, широчина, височина и разстояние между двете оси. А лукса в мерцедес и бмв е доста спорен. Английските марки (Ролс, РР, Астън) са в пъти по-луксозни, като се стига до там едно килимче за отзад да струва колкото една нова S-класа.
  • #11
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Анонимния - видиш ли сам го признаваш - екошитята която рекламираш дори няма да доживее 20 години ще е късмет ако при 10 години има някаква остатъчна стойност и кво се получава, че ще изразходваш 2войно повече ресурси да правиш електрически уж божем еко автомобили и ще отделяш двойно повече емисии отколкото добрия стар ДВГ някога ще отдели... за съжаление глупостта е навик от който малцина успяват да се оттърват :) Викай ура на Илончо аз ще ви гледам сеира докато сипвам за 7 лева газ и си карам
  • #10
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Модел С наистина е в класа на Е-клас,5-та серия и А6/A7 защото базовата цена може да е 2на но размерите и цената при близко ускорение е сравнима ако се сравни с цените на другите с ускорение около ~4.4сек до 100 колкото е на базовия Модел S а от Тесла го правят това защото електромотора е в пъти по-евтин от ДВГ и мощността влияе много по-малко на разхода
  • #9
    11 rate up comment 14 rate down comment
    36 ( преди 6 години )
    Точно защото се живее веднъж не трябва да взимаш някаква екологична барака, която единственото нещо което прави е да ускорява бързо. Нищо друго. С тоя 15 метров таблет, сравнение по лукс срещу S class, не може да става на въпрос.
  • #8
    12 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    тинтири - усещам че най-много те притеснява че не можеш да изкараш 40 санта бицарата от джама на 20 годишната Тесла и да си вярваш че си *азар. Свършват тия времена за съжаление, отивай да сипеш 7лв газ, взимай талончето за търкане и му отпусни края - веднъж се живее!!!