Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Tesla бие по продажби S-класата и BMW Серия 7 в Европа

Историческо постижение за американците през 2017 година според статистиката на JATO

Tesla бие по продажби S-класата и BMW Серия 7 в Европа

За пръв път в историята си Tesla е продала повече автомобили в сегмента на луксозните лимузини в Европа от германските си конкуренти Mercedes, BMW и Audi, твърдят пазарните анализатори от JATO Dynamics.

Tesla бие по продажби S-класата и BMW Серия 7 в Европа
Най-продаваната премиум лимузина в Европа през 2017 е Tesla Model S, твърдят от JATO Dynamics

Продажбите на Model S на американския производител на електромобили са скочили с 30% миналата година до общо 16 132. За сравнение от Mercedes са пласирали 13 359 бройки от своята S-class (ръст от 3%), а BMW - 11 735 екземпляра от Серия 7 (спад от 13%).

Това е историческо постижение за компанията на Илон Мъск, която до момента е побеждавала германските конкуренти само на щатския пазар. И там Model S е лидер в сегмента с 28 800 продажби, пред Cadillac XTS (16 275) и S-class (15 888).

В Европа добре се е представил и кросоувърът Tesla Model X, с общо около 12 000 продажби - колкото Porsche Cayenne и с 2 000 бройки повече от BMW X6.

Обяснението е най-вече в затягането на данъчните облекчения на пазари като холандския, където до 2016 година държавата даваше щедри отстъпки за плъг ин хибриди и електромобили. През 2017 отстъпката остана само за чистите електромобили, а германците нямат подобни модели в луксозния D-сегмент.

Някои наблюдатели се усъмниха и доколко коректно е Model S да се сравнява с премиум лимузините. Въпреки високата си цена електромобилът е с 11 см по-малък от късата версия на S-класата, с 13 см по-къс от Седма серия и с 15 см под предишното поколение на Audi A8. От друга страна, американският електромобил е забележимо по-дълъг от E-класата и BMW Серия 5.

Tesla бие по продажби S-класата и BMW Серия 7 в Европа
Електрическото Porsche Mission E, което ще се появи по-късно тази година, ще се бори директно с Model S

Eвропейските производители се опитват да ускорят разработването на електрически модели. Audi ще представи първия си по-масов електромобил - e-tron Quattro - през август в Брюксел. Преди това Jaguar ще дебютира в Женева със своя I-Pace. Очаква се и дебютът на електрическия Mission E на Porsche, пряк конкурент на Tesla Model S.

"Статистиката е тревожен сигнал за традиционните автомобилни производители като Mercedes. Тя показва, че по-малки и гъвкави марки като Tesla могат да ги победят дори на техен терен", коментира анализаторът на JATO Фелипе Муньос пред AN Europe.

Остава единствено въпросът дали Tesla ще успее да превърне пазарните си успехи и в печалба. До момента компанията е неизменно на загуба, като през 2017 отрицателният й резултат достигна до 2 милиарда долара. "Лесно е да се произвеждат електромобили. Трудно е да се печелят пари от тях", коментира пред Automedia.bg директорът на BMW по развойната дейност Клаус Фрьолих.


 

Тагове: model s porsche mission e
0 от 500
  • #40
    2 rate up comment 0 rate down comment
    123 ( преди 11 месеца )
    В Толиати разработват нов електричиски модел на Фиат 124,известен при нас като "Жигули". Ще има пробег 3000 км с едно зареждане.Цялото купе ще е в батерий,само с едно място.Като опция,ще се предлага и място за пасажера.На покрива.
  • #39
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Тесла се продава най-вече заради ценовити отстъпки.Не случайно в Норвегия имаше бум на покупките на елавтомобили.Точно заради отстъпките.Докато не измислят как да зареждат батерията за 5 минути няма да има голям пробив на тези коли.Плюс мрежа от станции за зареждане.
  • #38
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Факт! ( преди 11 месеца )
    Очаква се Порше да пуснат конКУРент на Тесла колкото и руснаците да пуснат аналог на Ф22 Раптор ама друг път ....Германците са западните руснаци лъжливи и нискотехнологични надути пуяци и пияници но за разлика от руснаците германците се напиват и от бира!!
  • #37
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Георги ( преди 11 месеца )
    Липсата на поддръжка ама в коя държава, при какви условия и по какви пътища? Тая Тесла ако я закарамe някъде по врачанските или габровските джендеми "Smart Sense Drive" сензора ще и изпадне, просто в тая *** хубави и модерни неща няма как да виреят... То по наще пътища Ленд Крузери, G класи и XC90-ки се трошат...
  • #36
    9 rate up comment 3 rate down comment
    US ( преди 11 месеца )
    Основно предимство на Тесла пред другите е липсата на поддръжка. Препоръчително посещение в сервиз на 2 години!!! Освен пари си спестяваш и мазните мутри на разни майстори и приемчици.
  • #35
    11 rate up comment 4 rate down comment
    пена ( преди 11 месеца )
    "А БМВ и Мерцедес получават ли държавна подкрепа?" Да, и то яка! Меркел дори им позволи да тровят цяла Европа със токсичните им дизели.
  • #34
    3 rate up comment 5 rate down comment
    пена ( преди 11 месеца )
    Тъпaци, Тесла S си е в сегмента на S-класа и 7-ма серия. Тия класове се определят по размерите на колата а не само по цената. А и щом се продава повече въпреки че е същите пари и според вас е "по-дървена" от S-класа, значи по други характеристики трябва да превъзхожда яко швабите.
  • #33
    3 rate up comment 1 rate down comment
    US ( преди 11 месеца )
    В Америка ценово и външния вид (sportback) е в конглокенция с Audi A7 и BMW 6 series. И трите почват от около $70к
  • #32
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Щом бмв, мерц и мяуди продават по малко бройки от флагмана си от Тесла и то в *ибаната европа няма какво повече да си говорим. Един плешив зубър ги удари трите марки в земята за 10 години *аси! Срамота! И ще ми говорят за лукс, с изкуствен махагон и кожен салон, шит в българските села *аси!
  • #31
    2 rate up comment 4 rate down comment
    любопитко ( преди 11 месеца )
    А БМВ и Мерцедес получават ли държавна подкрепа?