IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ще си купите ли кола, произведена в Русия?

Все повече западни марки произвеждат там, засега само за местния пазар

Ще си купите ли кола, произведена в Русия?

Възстановяването на руския пазар на нови автомобили е факт, въпреки че много анализатори предупреждават, че страната върви към криза. В същото време точно пазарът в Русия се смята за този, който има най-сериозен потенциал за ръст тази година, въпреки че изостава по показатели от тези в развитите държави. Все повече компании строят заводи за автомобили в страната, а с възстановяването на пазара, производството там се увеличава.

Ще си купите ли кола, произведена в Русия?

Само в последните дни Mazda и Skoda обявиха, че увеличават производството си в Русия.

Чехите потвърдиха, че основният обем продажби в Русия са точно коли, произведени от Skoda на място, а най-новото попълнение в производствената гама е SUV моделът Karoq. Подготовката за старта на производството в Нижний Новгород е отнела 18 месеца и е погълнала инвестиции в размер на 87,5 милиона евро.

Там вече се произвеждат Skoda Octavia и VW Jetta, а доскоро и Skoda Yeti. VW и Skoda използват производствените мощности на някогашния съветски гигант ГАЗ от 2011 година насам, а през 2017 двете страни подписаха нов договор.

В същото време Mazda стартира производството на трети модел от гамата си в завода „Sollers Mazda” във Владивосток. Новият модел е CX-9, а досега там се сглобяваха моделите 6 и CX-5, като всички те са предназначени за руския пазар. Двете компании – Mazda и руският й партньор Sollers строят и завод за двигатели, който също ще е във Владивосток, тъй като разчитат на ръст на местния пазар.

Част от руските анализатори вече твърдят, че дори и да се получи срив на местните продажби, не толкова тежък като този, когато рублата преживя силно обезценяване и някои западни компании напуснаха страната, местната индустрия може да се насочи към производство за износ.

Естествено, голяма част от продукцията на заводите в Русия би имала шансове да покрие изискванията на ЕС – като качество и екологичност, но остава въпросът: Дали тези автомобили ще спечелят доверието на купувачите в Европа?

Тагове: skoda mazda
0 от 500
  • #20
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Шаоми ( преди 6 години )
    Какво ми се правите на ощипани ученички,какво като са произведени в Русия??Всеки бранд си има качествен контрол и стандарти за производство ,независимо от това в коя страна се произвежда/сглобява и тн.тн..И Айфона както и едни сигурно 90 % от електрониката в света се прави в Китай ,но си ги купувате и не се оплаквате ревльовци.
  • #19
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Sashe ( преди 6 години )
    Не мога да повярвам, че не видях такъв коментар... Затова с кеф ще го напиша първи:"Да, ако е произведена в сряда":)По не толкова младите ще ме разберат :)
  • #18
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Факт! ( преди 6 години )
    Че Веста не е кой знае ква кола е ясно.Но че е е в пъти по автомобил от което и да е немско недоразумение е факт!
  • #17
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Москва ( преди 6 години )
    Абсолютно. Няма по-хубава от Лада Веста в класа си. Към настоящето Лада се купува много в България, навсякъде в Европа може да видите Нива.Българите разбраха за колите чрез руснаците преди това нищо.Санкции?Колко завода за коли построиха "съюзниците" ни? До Сделал търговският баланс на Русия е +150 млрд ,а на България е -5млрд.Тоест изнасяш малко повече от руснаците наа глава, но внасяш в пъти повече.50% от износа на РФ са суровини. Нашият внос на храни е 80%.
  • #16
    7 rate up comment 1 rate down comment
    TT ( преди 6 години )
    Не.
  • #15
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Абсурд!
  • #14
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    НИКОГА !
  • #13
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Едва ли ще се случи да се вкарват коли от Русия. Европейска кола да плаща мито да се продава в Европа. Трябва труда да е много по-евтин от в Словения, Чехия и т.н. по-източни Еевропейски страни за да излезе сметката.
  • #12
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Проблема с Нокиан си е на финландците. Риснака работи с какъвто материал му е дадат с каквито машини има в завода. И Мишлен имат голям завод там и кой ли не. Контрола на качеството е от собствениците, на тях ако не им пука, на кой?
  • #11
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Achtung ( преди 6 години )
    Още преди години, когато масово се вкарваха луксозни коли от Украйна поради глокса на гривната, масово Х5 и 7 серия си бяха правени в Калининград и си се движат до ден днешен по българските пътища. Освен по ВИН други разлики не съм забелязал, сравнени с тези от западна Европа. Според мен западните производители обръщат достатъчно внимание на всяка кола на която е залепена емблемата им.