IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Citroen се съмняват в бъдещето на дизела

Линда Джаксън подсказа интересен тренд на пазара

В Citroen се съмняват в бъдещето на дизела

Продажбите на дизелови автомобили може никога да не се върнат на предишните си равнища, особено ако клиентите, които поръчват флоти последват частните клиенти, които през миналата година загърбиха дизелите заради моделите с бензинови двигатели.

В Citroen се съмняват в бъдещето на дизела

Това е прогнозата на главния изпълнителен директор на Citroen Линда Джаксън, която даде за пример продажбите на новия C3 Aircross – моделът дебютира през октомври и 75% от продажбите му са на версии с модерни бензинови турбо мотори.

„Частните клиенти поръчват основно коли с бензинови мотори – обясни Джаксън пред списание Autocar. – Ако тази тенденция се запази и при поръчките на флоти, то дизелите няма да могат да си върнат пазарните позиции. Трябва на пазара да се случи нещо драматично, за да увеличат дизелите пазарния си дял.”

2017 отбеляза сериозен спад на продажбите на дизелови автомобили в Европа и анализаторите не виждат шанс това да се промени в близко бъдеще. А и големите автомобилни производители все повече залагат на електрифициране на моделите, които предлагат, като съвсем скоро се очаква лансирането на цели моделни семейства електромобили, а plug-in хибридите в гамите на автомобилните компании стават все повече.

0 от 500
  • #19
    27 rate up comment 3 rate down comment
    Волвофен ( преди 6 години )
    Кумът ми има и кара Приуси от доста години(не плъгин хибрид) и казваше, че разхода на първия му е бил 5,2-5,5л/100км това за преход от над 80 000км за по-малко от 2 години(кара доста го човека). После му изтекъл наема и му го сменили с нов(пак не е плъгин), който учудващу му харчел с 1 литър/100 км повече. Отделно съм го питал само на батерия колко изкарва и ми спомена, че максимума му е бил 10-на км! Минава по 800-1 000 км на седмица с него.Та такива нагласени и фалшиви тестчета не ми минават!
  • #18
    2 rate up comment 23 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Има ли по-висок разход на тест от АБ на Ярис Хибрид? Питам, защото никъде не виждам. Всички немски тестове са с разход под 4/100. Средно се движат около 3,6/100. погледнах английски и американски тестове. Там разхода е около 3,5/100.Как само от едно място разхода е почти двоен? Всеки с глава на раменете и нещо в нея може да си направи извода.
  • #17
    7 rate up comment 27 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    В днешно време хората толкова лесно се манипулират че не е истина утре казва някой спец че ядреното гориво е най-доброто и забравяме за ток и т.н. Аз лично имам и дизелова кола и бензинова, честно казано това което ми дава дизел 2.0 136 коня, един бензинов двигател трябва да е със значителна кубатура от сорта на 3.0 а всеки зае за какъв гореж става на въпрос не говорим за бегачки. Имам пежо 308 и е36 2.8
  • #16
    35 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Някой надолу спомена че не се диша в София. На нас проблема ни не е в дизелите като цяло а в контрола над тях. 90% от дизелите в бг не са чували за дпф, катализатор и егр от доста отадвна. Отделно не рядко гълтат масло и са минали чип тунинг.
  • #15
    3 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Говоря за бензин/дизел с аналогични коне. При истинските джипове и големите лимозини (сегмент Е и нагоре) има повече смисъл. При лимозините са хора с пари и тях няма да ги стреснат и 10 лв на 100 отгоре.
  • #14
    33 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Частният клиент трябва да кара многоо за да му излезе сметката на дизела Спрямо модерните бензини разликата 1-2 литра на 100 при нормално каране Сложи ги 3->6 лв на сто. За да избиеш 3 до 5хил лв разлика в цената трябва да караш 60-70хил км докато я избиеш Често дизела има и малко по-скъпо обслужване. Някой лев за адблу и започваме да клоним към 100хил км за планираната експолатация. Особено в западна Европа където гаранцията на повечето марки е 3 години частния потребител няма полза от дизел
  • #13
    7 rate up comment 23 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тинтирит,ти първо се качи на хибрид и тогава ръси мозъци колко щял да харчи! То от такива приказки от женският пазар може и трицифрено число да го изкараш че гори!
  • #12
    12 rate up comment 26 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    6,4/100, ама за 300 км при пълна газ на аутобан нали! Я чети хубаво!А ръждата е по някои болтове, а не по каросерия, ламарини или другаде. Начени на ръжда по болтовете хахаха. А дефекти ), нали за 100 000 км. Това що не го спомена? Една изгоряла лампичка за 100 000 км. Хайде сега се разходи из немските талиги да видиш за тези километри колко много дефекти дават!*** си ти ВАГи! ***!
  • #11
    33 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Извинявайте, тия хибриди ако ги емнете на магистрала знаете ли колко ще им е разхода? :D ще сложите и единица пред тройката. Същото ще стане и ако е плъг ин хибрид след като му угасне батерията след 30тия км...
  • #10
    4 rate up comment 23 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    В autoplenum.de разход 3,4/100!!!