Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Volvo записа най-силната година в историята си

Шведите с 28% ръст на печалбата, най-вече благодарение на Китай

Volvo записа най-силната година в историята си

2017 e била най-силната година като продажби в цялата история на Volvo Cars, показва публикуваният днес отчет на шведската компания. Печалбата й също се е увеличила с 28% на годишна база, най-вече благодарение на засиленото търсене в Китай.

Volvo записа най-силната година в историята си
Главна заслуга за четвъртата поредна рекордна година на Volvo има китайският пазар

Volvo, която от 2010 е собственост на китайския холдинг Zhejiang Geely, отчита рекордна печалба за четвърта година поред. През 2017 оперативната печалба е 14.1 млрд. шведски крони, или 1.76 млрд. долара.

"Нашият бизнес се преобрази напълно от 2010 насам и сега набираме скорост за една фаза на глобален, устойчив растеж", коментира главният изпълнителен директор Хакан Самуелсон при оповестяването на данните.

Главният източник на растеж за шведите е китайският пазар, където продажбите са се увеличили с 26% спрямо 2016.

Общо за годината компанията е пласирала 571 577 автомобила, със 7% повече от миналата година. Целта, заложена от Самуелсон, е до 2021 продажбите да достигнат 800 000.

Междувременно холдингът Geely купи 8% от производителя на камиони AB Volvo, някогашния собственик на Volvo Cars. Китайците са в процес на придобиване на акции и от Daimler с надеждата, че ако натрупат достатъчен дял, ще подтикнат германците към съюз в областта на електромобилите.
 

Тагове: daimler geely 2017
0 от 500
  • #16
    1 rate up comment 1 rate down comment
    фермера ( преди 1 година )
    Покупката на нова кола е личен избор.Но защо аз да плащам 10 000 лева на бюджета които мога да бложа като екстри в колата.Не е нужно да разбираш много от коли за да видиш какво излиза от ауспуха на дизеловите двигатели и че освен ти го дишат и децата ти.Скед 1,7 милиона километра по българските пътища с лек автомобил ръщете ти започват да изтръпват от вибрацийте.Затова ще си го карам анемичното кормилно управление.ННито в старото нито в новото QX50 има технологии на Мерцедес.
  • #15
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Волво made in Chengdu,i Фолксваген made in Shenzhen..
  • #14
    1 rate up comment 2 rate down comment
    fermera ( преди 1 година )
    За съжаление европейските производители на премиум модели ги пази защитно мито.Като добавиш към него навлото и начислиш ДДС се получава че 12% ги плащаш за неефективно произфодство.Отделно и няма и отърване от този дизел и все се стига до чипосване и махане на ДПФ.Погледнете цената на новото INFINITI QX50.От 37 до 46к долара с недостежими за европейците технологии.Променлива компресия на бензинов двигател,цифрова кормилна кутия,Про пилот от 3ниво и панорамен покрив и интериор от висок клас.
  • #13
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    това тук стана скрита реклама на нескафе не три в едно а куатро е новото хс40 по доре да изхвърлите пари през балкона отколкото да си дадете пари за китайски рециклиран кашон живейте си живота докато не сте си купили волво гуру джереми кларксон
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Wane ( преди 1 година )
    @до Wane Повтарям, XC40 в момента се предлага с високи нива на оборудване. GLA за 68500лв няма стелки. Ако го оборудваш като волвото, цената няма да е особено различна - кожен салон, дигитален клъстър, автопилот, система за контрол на лентата, LED фарове, лумбални опори и т.н. и т.н.Отделно, че T4 като мощност е по-близък до GLA250, а той ще е по-евтин. Аудитата пък няма какво да ги коментираме, защото те базово дори подлакътник нямат. Та мисълта ми е, че реално цените не са толкова различни
  • #11
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    ами нормално цялата средна китайска класа до преди няколко години се придвижваше с велосипед нормално е сега да да се качи на нещо което е по скоро таблет с колела отколкото премиум автомобил а и девиза на китайците е купувайте китайско с шведски знаменца по капаци седялки номера на регистрационните табели много шукарийско е китаец с дръпнати очи живеещ в копторс още двайсет като него да се прови на бял швед
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Audi Q3 2.0 TFSI S tronic quattro = 71 500 лв. Малко по-малко е от XC40 но предполагам Q5 е конглокент на XC60, затова правя сравнението с Q3.
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    до Wane ( преди 1 година )
    Mercedes GLA 250 4matic, 2.0 211hp = 68 500 л.в с ДДС, Volvo XC40 T5 2.0 247hp = 87 200 лв. И двата автомобила с дължина от малко над 4.4 м.
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 1 година )
    *цените
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 1 година )
    Анонимен, цената на ХС40 е такава, защото за момента се продават само най-големите двигатели (D4, T5) с AWD и по-високите нива на оборудване. Автомобилът ще се предлага с по-ниско ниво на оборудване и D3, T3 и T4 двигатели, както и предно предаване. Съответно там и гените ще са други.