IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новото поколение на Mazda6 – първи впечатления

Първата официална презентация на новата Mazda6 беше през септември на автомобилния салон във Франкфурт. Тогава колата беше представена на широката публика и беше дадена техническа информация за нея.

Новото поколение на Mazda6 – първи впечатления
Стана известно, че от Mazda са се отказали колата да се произвежда на платформата на новия Ford Mondeo. Оказало се, че това ще излезе по-скъпо и ще изисква повече време за разработка. 

Промените в новата „шестица” са значителни. Досегашното поколение впечатляваше със своя дизайн, но в същото време отнесе и доста критики за лошия комфорт, за недоброто качество на изработка и относително бедното оборудване. При Mazda6 досега въобще не се предлагаше например асистент за паркиране, нито самонасочващи се фарове, нито дори възможност за прослушване на МР3 записи...По тези показатели автомобилът определено отстъпва от повечето си преки конкуренти. С времето конкурентите смениха своите модели и разривът стана още по-силен. 


Сега при новото поколение на Mazda6 всичко това определено е забравено и тя е една от най-оборудваните в своя клас. Дори при базисната версия летите джанти са от лека сплав и има МР3 плейър. При по-високите степени на оборудване ще разполагате с 18 цолови лети джанти, кожен салон, асистент за паркиране, адаптивни би-ксенонови фарове и много други. 

Най-силната версия на новата „шестица” на Mazda е единствената с нов бензинов двигател. Той е с обем 2.5 литра и мощност 170 к.с. В сравнение с досегашната най-силна версия при Mazda6, която беше с двигател имащ обем 2.3 литра, новата е по-мощна с 4 к.с., а максималният въртящ момент се е увеличил с 19 Nm. В същото време автомобилът има с 30 кг по-ниско собствено тегло. 

Скоростната кутия може да бъде механична със шест степени или автоматична с пет. Това са същите  скоростни кутии предлагани и от първото поколение на Mazda6, но сега са усъвършенствани и работят много по-добре. Превключването при механичната скоростна кутия става много по-лесно, а на скоростния лост не се предават никакви вибрации. 


Останалите двигатели предлагани с Mazda6 са познати от предишното поколение. Да споменем само двигателят с обем 2.0 литра и мощност 150 к.с. При него динамиката е много добра до около 130 км/час, след което явно не е достатъчен за сравнително големия автомобил. Но с ограниченията на скоростта именно до 130 км/час по повечето европейски магистрали, това може и да е търсен ефект. 


Може да се каже, че главните промени при новата Mazda6 идват от подобрения комфорт. Шумоизолацията е много по-добра, двигателите изглеждат много по-тихи, намалял е и аеродинамичният шум при високи скорости. Движението наистина е плавно. 

Автомобилът „посреща” и „изпраща” своя собственик, като преди стартиране на двигателя отделните прибори светват един по един, а при завъртане на стартовия ключ дисплеят „приветства” собственика си със звън на камбанки и надпис Zoom-Zoom. При спиране на двигателя на дисплея се появява надпис Goodbye, а приборите на таблото изгасват плавно един по един. 


При новата Mazda6 се е появила нова система, наречена CF-Net (Cross Function Network), която според създателите си ускорява управлението на всички второстепенни функции на автомобила (като климатик, аудиосистема и борд-компютър) и по този начин допринася за безопасността в колата. 

Като цяло оценките за новото поколение на Mazda6 са добри, колата е скок напред в сравнение с досегашното поколение и има всички шансове да се бори за място под слънцето на световните пазари в своя клас. Продажбите в Европа ще започнат от началото на Новата 2008 г.
0 от 500