IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как да разберем дали харесаната кола е на реални километри

Някои детайли, които подказват, че предлаганият автомобил има по-голям пробег

Как да разберем дали харесаната кола е на реални километри

Реален ли е пробегът на автомобила, който се опитваме да си купим? Това е един от въпросите, вълнуващи най-много потенциалния клиент на кола на старо. Най-лесно, разбира се, той да се свърже с официалния представител на марката и да направи проверка по номера на шасито (ако успее да го получи от продавача).

Как да разберем дали харесаната кола е на реални километри

Това обаче отнема време, а и в някои фирми се заплаща. Затова спокойно това може да се направи и от купувача, дори без да се налага автомобилът да бъде закаран в сервиз. Редица косвени признаци показват дали колата наистина е на обявените от продавача километри или на много повече – тоест, километражът е превъртян.

Салонът подсказва пробега


Първото нещо, на което трябва да обърнете внимание, е именно салонът. Когато една кола е подготвена за продажба, той със сигурност е добре почистен, но дори специални препарати не могат да прикрият дефектите, натрупвани след години каране.

Как да разберем дали харесаната кола е на реални километри

Първо вижте волана и най-вече местата, на които той се хваща от шофьора. Ако там той е протрит прекалено много, това подсказва по-голям пробег от обявения. Също така, ако шевовете по него са нови, това е повод да се замислите. Огледайте внимателтно бутоните по волана – ако са изтъркани и повредени, значи нещо не е наред. Малко са търговците, които биха сменили волана с нов, така че проблемите при него рядко остават скрити.

Състоянието на седалките също подсказва пробега на автомобила. Дори те да имат нова тапицерия, на места с течение на времето се появяват протривки и вдлъбнатини. Това подсказва, че те са износени значително. Обърнете също така внимание дали има разлика между износването на шофьорската седалка и тази на пътника отпред.

Как да разберем дали харесаната кола е на реални километри

Все пак тук трябва да се отбележи, че нещата до голяма степен зависят и от качеството на материалите. При някои марки, дори автомобили с пробег от над 200 000 км разполагат със запазен кожен салон. Затова много внимателно трябва да се оглежда тапицерията и ако върху нея е „работено”, това също трябва да ви постави нащрек.

Как да разберем дали харесаната кола е на реални километри

Допълнително подсказване може да дойде от педалите – ако те са протрити, значи колата е каранъ много. Впрочем, обратното – нови педали, също не е за предпочитане, тъй като това означава, че те са сменяни. Чудеса понякога се случват, но не разчитайте на тях. Затова внимателно огледайте и скоростния лост.

Проверка в интернет

Косвените признаци са доста важни, но има и други начини за проверка. При някои модели автообили – най-вече немските, реалният пробег се съхранява не само на километража, но е дублиран в някои от системите на колата. При новите модели на BMW той е отбелязан и в чипа на ключа за запалване.

При американските автомобили превъртането на километража също може да бъде открито, тъй като сервизните бази Autocheck и Carfax показват реалните километри, които колата е навъртяла в Щатите.  И все пак, ако компютърът се окаже безполезен, то това съвсем не означава, че километражът е пипан.

Как да разберем дали харесаната кола е на реални километри

Всъщност, километражите са три вида – механичен, електромеханичен и електронен. Първият е най-лесен за „взломяване”, тъй като се откача кабела на скоростомера от скоростна кутия и цифрите се превъртат с помощта на обикновена електрическа дрелка.

При електромеханичите трябва да се разглоби целият километраж, за да бъде освободен механизмът за преброяване. Най-сложно е при електронните – там е нужен човек със специални познания, който да проникне в компютъра на автомобила и да извърши подмяната на показанията.

Детайлите показват измамата

Интересни детайли могат да бъдат открити при огледа на автомобила в сервиз. До тази процедура прибягат повечето кандидат-купувачи. Те закарват колата при механик, който да провери нейното състояние, преди сделката да стане факт. Тогава се забелязват и някои особености, които обикновено остават скрити при първия оглед.

Как да разберем дали харесаната кола е на реални километри

Състоянието на каросерията трудно може да покаже дали пробегът е реален, тъй като има „талантливи” шофьори, които успяват да разсипят дори сравнително нов автомобил. Това, че колата е изтъркана до блясък, също не казва нищо. Затова обърнете внимание на местата между различните детайли и най-вече на разстоянието между тях.

Огледайте също така внимателно емблемите и надписите, и най-вече тяхното правилно разположение. Ако не сам там, където трябва, значи колата е пребоядисвана, а това определено показва, че тя не е в състоянието, за което я представя продавачът.
 

0 от 500
  • #24
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Darth Plague ( преди 1 година )
    Моят Opel в момента е на точно 499 000 км и си е перфектен като за 13те си години, ясно е че ако се опитам да го продам всеки потенциален купувач ще избяга като види показанията. Ясно е и че почти всички коли "нов внос" са в това състояние, но робите тук искат да бъдат лъгани.
  • #23
    7 rate up comment 0 rate down comment
    до FenIX ( преди 1 година )
    Добре, дай конкретни примери и оферти за автомобили с проверен пробег от 50-60 хиляди лева и дай цена. Нека говорим конкретно. Отделен е въпроса, че предполагам знаеш как се карат служебните автомобили. Може и да е с 50 хиляди километра пробег, но всичко останало ще е разбито, защото е карано като за последно! И да, ако избирам между автомобил, който струва 30 хиляди лева като нов и 22 хиляди лева на 60 хиляди километра, пак бих избрал новия! Поне ще знам, че аз си го ползвам от началото.
  • #22
    5 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX ( преди 1 година )
    Пич, кой те кара да купуваш кола на 180К км??? Казвам че 3-4 годишните коли можеш да им провериш реалните км, защото се обслужват гаранционно защото иначе ти пада гаранцията. И съм виждал много върнати служебни коли като повечето за тия години нямат 100К км. Както и частни които са на повече. Така че можеш да си вземеш кола на реални 50-60К км на доста по-ниска цена от новата и с достатъчно ресурс в нея. А ти ако искаш купувай всяка година нова - твоя си работа.
  • #21
    4 rate up comment 0 rate down comment
    до FenIX ( преди 1 година )
    Знаеш ли колко километра изминава месечно един служебен автомобил в България? А служебен автомобил в Германия? Имаме няколко служебни Дачии. Всяка от тях изминава поне по 120-130 км на ден. Това са 43800 км на година и 175 хиляди километра за 4 години! Какви гаранции те гонят, кой нормален човек ще ти продаде автомобил на половин цена и на 60 хиляди километра само 3-4 години, след като е броил двойно повече пари за нея? Новото си е ново! Може да дадеш 7-8 бона отгоре, но ще караш нова кола!
  • #20
    3 rate up comment 2 rate down comment
    FenIX ( преди 1 година )
    3-4 годишните още са в гаранция и също можеш да им провериш километрите и няма да си вземеш такава на 180 хил. Масово са на много по-малко. Дори такива които са били служебни.
  • #19
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    от магазина били нови хахаха точно от автосалон никога точно там си преееееб@н и то за много пари
  • #18
    5 rate up comment 3 rate down comment
    до FenIX ( преди 1 година )
    Може да се обезценява с 20-30 процента, но поне знаеш, че километрите са й реални! Или си мислиш, че на 3-4 годишна кола не могат да се навъртят много километри? Проверени Фолксвагени в Порше БГ на възраст 3-4 години идват от Германия! Всичките са на над 170-180 хиляди километра! И това става въпрос за Голфове и Пасати, които са поддържани само в официално представителство! Това са реалните километри!
  • #17
    2 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    На мен ми пука,проблем ли е?
  • #16
    9 rate up comment 5 rate down comment
    до Bmw435icc,X3G01 ( преди 1 година )
    На кой му пука?
  • #15
    3 rate up comment 21 rate down comment
    Bmw435icc,X3G01 ( преди 1 година )
    Kolegi nai-nakraia novoto mi X3G01 30D Individual e oficialno moe.Sled 4 meseca 4akane sam izklu4itelno 6tastliv,4e razpolqgam s nai-tehnologi4nia SUV v sveta.Skoro 6te napi6a podrobno revu,no 4akam da napravia parvite mu 1000 kilometra.Znam 4e ste neratpelivi,no ima za6to da po4akate