IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какви двигатели готви Volkswagen

Немците залагат на бензин и метан, но не забравят и дизела

Какви двигатели готви Volkswagen

Последствията от скандала с дизеловите двигатели на Volkswagen все още не са отминали, но постепенно германският компания излиза от тежкото положение, в което изпадна. На специално мероприятие за медиите производителят показа някои от новите мотори, на които ще разчита, преди пълното преминаване към електромобили.

Какви двигатели готви Volkswagen

Немците твърдят, че са си научили урока и на тези двигатели може да се вярва. Те са бензинови, дизелови, метанови (CNG) и електрически. Според прогнозите, през 2025 г. половината от производството на концерна VW Group ще бъде на автомобили със стандартни двигатели с вътрешно горене, а другата половина ще си разделят хибридите и електромобилите. Ето и основните от тях:

БЕНЗИНОВИ МОТОРИ

Бензинов 1,5 TSI

Какви двигатели готви Volkswagen

Това е „двигателят на прогреса”, както го определят във Volkswagen -  EA211 1.5 TSI evo (мощност 130-160 к.с.). Той работи по цикъла на Милър и разполага с електрически турбини и променлива геометрия, като е първият мотор от този тип, който ще се поставя на масови модели. Това е възможно благодарение на малкия му работен обем.

Като цяло базовата серия EA211 представляват 3-и или 4-цилиндрови блокове с обем 1,0-1,5 литра. Тяхната мощност е от 60 до 177 к.с., а максималният въртящ момент варира межд 95 и 300 Нм. Германците твърдят, че това семейство мотори предлага най-добрата икономия на гориво и екологични показатели в този клас.

Volkswagen Golf 1,5 TSI Evo


Какви двигатели готви Volkswagen

Под капака на този прототип, предназначен за пазара в САЩ, е поставена версия на 1,5-литровия TSI Evo с мощност 130 к.с. и максимален въртящ момент от 200 Нм още при 1300 об/мин. Моторът работи в комбинация с 8-степенна автоматична скоростна кутия, която също ще се предлага в Щатите. В Европа двигателят ще бъде комбиниран с 6-степенна механична трансмисия или с роботизирана DSG.

МЕТАНОВИ ДВИГАТЕЛИ

Volkswagen Golf 1,4 TGI (CNG)

Какви двигатели готви Volkswagen

При модела Golf 1,4 TGI с мощност 110 к.с. двете бутилки за метан са разположени в задната част. Те събират общо 30 кг., като при разход от 3,5 кг на 100 км този автомобил би трябвало да предложи пробег от 450 км. Проблем пред Volkswagen е липсата на достатъчно зарядни станции, както и слабата информираност на хората ползите на метана като гориво. В концерна обаче възлагат надежди на още един такъв мотор – 1,0 TGI с 90 к.с., който се предлага на VW Polo, а вероятно ще се поставя още на VW T-Cross и на новото Audi A1.

Volkswagenn Golf 1,5 TGI Evo


Какви двигатели готви Volkswagen

Двигателят с обем 1,5 литра и мощност 130 к.с., ще се предлага и във версия с метан (CNG). При него настройките на електрическата турбина са различни от тези на бензиновата модификация, което позволява добро ускорение още на ниски обороти. Засега от Volkswagen не разкриват характеристиките на мотора, но се предполага, че те ще бъдат подобни на тези на предишния агрегат.

ДИЗЕЛИ

Какви двигатели готви Volkswagen

След скандала Volkswagen обръща все по-сериозно внимание на дизеловите си мотори. На снимката е дизеловият EA288 2,0 TDI BiTurbo с мощност 240 к.с. , при който ще бъде използвана системата SCR. Това е технология, която пречиства вредните емисии на мотора със специален разтвор от карбамид – AdBlue. Неговата задача е да прихване отработените газове и неизползваното гориво, и да ги превърне в азот и вода на излизане от ауспуха. При SCR процесът се извършва два пъти, тъй като засяга и изпускателната система. Така ефектът от него се увеличава с 40%.

Volkswagen Touareg TDI

Какви двигатели готви Volkswagen

Новият Touareg все още не е представен официално, но се знае, че той ще получи същият този 4-цилиндров EA288 2,0 TDI. Моторът има електрическа турбина - e-compressor, която напълно премахва „турбо дупката” и съответно подобрява значително поведението си на пътя. Какви точно са разходът на гориво и екологичните показателите на агрегата, предстои да се разбере.

ХИБРИДИ И ЕЛЕКТРОМОБИЛИ

Какви двигатели готви Volkswagen

Във Volkswagen вече са готови с технологиите, които ще предложат в най-близко бъдеще. Германците ще залагат на така наречените „меки хибриди” с 48-волтов стартер-генератор или на по-сложна система с допълнителен електромотор с 34 к.с., който ще се поставя на предната или на задната ос. „Меките хибриди” ще осигуряват пробег от 2 км само на ток, докато тези, които ще се зареждат от електропреносната мрежа – до 80 км. При електромобилите целта е достигане на пробег 500 км, но това е в по-далечна перспектива.

Volkswagen Tiguan MHEV Plus


Какви двигатели готви Volkswagen

В компанията са гототови с прототип на Tiguan, при който допълнителният електомотор с 34 к.с. е поставен на задната ос и така се получава система за задвижване на четирите колела. От  Volkswagen признават, че подобна система не е предназначена за сериозен оф-роуд, но пък е достатъчна да спре буксуването и да „измъкне” автомобила на заледен участък.  Хибридната версия на Tiguan 4WD ще се продава едновременно с тази, която е оборудвана със стандартно 4х4.

Volkswagen Golf GTE-Performance

Какви двигатели готви Volkswagen

Още един хибрид, на който германците ще разчитат в близките години. Тази модификация се зарежда от електропреносната мрежа, като разчита на електрически двигател с 34 к.с. и бензинов 1,4 TSI мотор с мощност 150 к.с. и 200 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,6 секунди, а средният разход на гориво е 2 л/100 км (според производителя, разбира се). Зареждането на батериите отнема 4 часа.

Volkswagen e-up!


Какви двигатели готви Volkswagen

Електрическият e-up! ще предложи пробег от 160 км с едно зареждане на батериите. Неговата мощност е 82 к.с., а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 12,4 секунди. Максималната скорост е 130 км/ч. Общо-взето автомобил, който наистина е само преход към бъдещата електрификация на превозните средства.

Снимки: Autonews
 

Тагове: volkswagen
0 от 500
  • #15
    41 rate up comment 46 rate down comment
    de ( преди 6 години )
    Голям хейт се сипе по коментарите. Факт е че много от двигателите им са добри. Времето ще покаже за новите дали ще са такива. Новите TSI са страхотни и като динамика и като харчене.
  • #14
    44 rate up comment 28 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    който тестват колите си в/у затворници
  • #13
    51 rate up comment 35 rate down comment
    pena ( преди 6 години )
    А новите двигатели издържали ли са тестовете с маймуните :-D
  • #12
    48 rate up comment 35 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    тия отново изтребват глупавите си клиентичакаме развитие със скандала как са тествали в/у затворници (не с/у заплащане) газовете на техните легени!
  • #11
    38 rate up comment 49 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    а за тази статия какво ще кажете жълти фенчета:Отново дефектни коли Toyota Японската компания Toyota отзовава 645 000 автомобила по цял свят, като този път проблемът е свързан с дефект във въздушната възглавница.Връщането за отстраняване на проблема в сервизите засяга автомобилите Toyota Prius, както и кросоувърите Lexus RX и Lexus NX, произведени през периода май 2015-а-март 2016-а.Проблемът е сериозен, защото дефектните въздушни възглавници могат да не сработят не е таката виновна обаче!
  • #10
    49 rate up comment 36 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Какви двигатели ли?Ами дефектни за маймуни.Според последните новини това е основната занимавка на концерна.
  • #9
    56 rate up comment 35 rate down comment
    Nev ( преди 6 години )
    Не знам за разнообразие на двигатели, но откакто са се хванали за екологията, се забелязва едно доста голямо намаление по отношение на конски сили и нютон метри! :)
  • #8
    56 rate up comment 35 rate down comment
    Хм ( преди 6 години )
    Защо не виждам инвестиции във разработката и производството на батерии? Компания със големината на VW би трябвало да инвестира пене няколко милиарда в тази насока.Явно просто чакат другите производители да поемат рисковете и да разработят технологиите а VW само да ги купят наготово. Големи са шмекери тия немци!
  • #7
    57 rate up comment 33 rate down comment
    none ( преди 6 години )
    Като чете човек статията ще си помисли че са открили топлата вода, а те масово минават на малолитражки, нещо което повечето им конглокенти направиха преди много години. Относно най-най заявките им, тепърва предстои да видим. Аз не бих заложил че ще е така както казват щото мощността спрямо обема не е уау. На фабричният им метан могат да се зарадват само бакшишите, аз не бих си купил такава кола 2018 година (при наличие на хибриди и електрички ...)
  • #6
    55 rate up comment 39 rate down comment
    младен ( преди 6 години )
    "Немците залагат на бензин и метан, но не забравят и дизела"Е как ще го забравят! Все едно евреите да забравят за газовите камери!!!