Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

От какво страдат колите на Tesla

Течащ покрив и замръзващи стъкла са само част от проблемите на издигнатите в култ електромобили

От какво страдат колите на Tesla

За краткото си съществуване компанията Tesla бе издигната буквално в култ, като мнозина вече е я сравняват дори с Apple. За щастие (или за нещастие), няма нищо необикновено в нейните коли – те се сглобяват на планетата Земя, при това от обикновени хора. Което означава, че имат производствени дефекти. Ето кои са най-сериозните от тях, събрани на едно място.

Плат вместо алкантара

От какво страдат колите на Tesla

Първите клиенти на Tesla Model 3 с допълнителен пакет (в САЩ той струва 5000 долара) се оплакаха, че вместо обещаната им алкантара в салона се използва обикновен плат. Той дори не изглежда скъпо и красиво, както е в рекламните клипове на ковпанията. Оплакванията са доста, като клиентите твърдят, че са поръчали други автомобили.

Лошо закрепена задна седалка


От какво страдат колите на Tesla

Проблемът със седалките е често срещан при Model S, а наскоро се появи и при кросоувъра Model X, като се наложи 11 000 бройки от него да бъдат вкарани в сервизите за ремонт. Оказва се, че средната от задните седалки при катастрофа не остава на едно място. От компанията твърдят, че това се случва само, ако креслото е претоварено, но все пак помолиха колите да бъдат закарани в сервиз за проверка.

Течащ покрив

От какво страдат колите на Tesla

Този дефект бе открит от журналисти от при първото им запознанство с Model 3 през миналата година. Оказва се, че каросерията на автомобила не е достатъчно твърда и пропуска вода. При началото на масовото производство проблемът беше отстранен.

„Умни” задни врати

От какво страдат колите на Tesla

Когато Tesla обяви, че серийният Model X ще получи врати тип „криле на сокол”, с каквито беше оборудванп концептуалниятт прототип, мнозина експерти предрекоха, че това ще е сериозен проблем. Те познаха – вече има редица случаи, в които клиентите закарват колите си на ремонт заради прекалено „умните” врати. При някои от машините вратите не се затварят заради проблем с електрониката, а при други пропускат вода, която залива задните пасажери.

Замръзващи стъкла

От какво страдат колите на Tesla

Собствениците на Model X предупреждават – ако си купите този автомобил, не отваряте рязко вратите, когато навън е студено. Стъклото е баз рамка и често замръзва за уплътнението. В някои случаи то дори така залепва за хромирания кант, че директно го изтръгва.

Отказващи климатик и автопилот

От какво страдат колите на Tesla

Системата за автономно движение на Tesla засега работи само в бета-режим и от компанията изискват да не се пуска волана, тъй като това може да доведе до аварийна ситуация. Известни са редица случаи, в които системата Autosteer се изключва, без да има причини да това. Проблем е и автоматичният климатик, който понякога се включва едва, когато в салона стана прекалено топло.

Двоен образ на ветруопорното стъкло

От какво страдат колите на Tesla

Една от особеностите на Model X е панорамното ветроупорно стъкло, което според Tesla е най-голямото, поставяно на сериен автомобил. Неговото създаване е струвало много време и много пари, но въпреки това има сериозен недостатък – при определени условия се получава ефект на раздвояване на образа. Проблемът не е толкова сериозен, но кара шофьорът да бъде нащрек.

Откачащи се кори на вратите


От какво страдат колите на Tesla

Дефектът беше открит още при Model S, след като вратата на возещия се отпред пасажер започна да издава странни звуци. При някои от електромобилите се появи и друг проблем – времето между дърпането на лостчето на вратата и сработването на механизма е прекалено дълго.

Жълти черти на екрана


От какво страдат колите на Tesla

За този проблем съобщи собственикът на Tesla Model S – Тайлър Мартин. Според него, именно 17-инчовият сензорен дисплей показва нивото на технологиите, които използва компанията на Илон Мъск. Дефект с екрана действително има, но той е лесно отстраним.

Снимки: Tesla, Motor
 

Тагове: tesla motors
0 от 500
  • #14
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Jey leno ( преди 1 година )
    Тука ми се струва ,че Дошовица пише,а как мислите?
  • #13
    8 rate up comment 2 rate down comment
    112 ( преди 1 година )
    Личи си че има какво да учат още. Една дългогодишна автомобилна марка не би допуснала такива проблеми. Ето една аналогия, Microsoft са от скоро в бизнеса с лаптопи и гафа им е че дори и при включено зарядно батерията се разрежда когато се използва машината. Трябва да се натрупа опит за да няма такива елементарни грешки, а Tesla е млада компания.
  • #12
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    До третия Анонимен, моля те качи се в твоята ултрамодерна тесла и напиши на едно листче анонимен и аутомедиа.бг и направи една снимка с телефона си и я качи в интернет и дай линка да видиме и ние твоята ултрамодерна тесла. Ама защо ли си мисля, че ти пари и за тракащ 20 годишен голф нямаш. Айде чакам снимката на ултрамодерната ти тесла
  • #11
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тесла още са далеч от знанията, логистиката и търговска/сервизна мрежа на конвенционалните производители - демек имат много да учат. Обаче точно Тесла обърна палачинката и хората взеха да харесват електрички.
  • #10
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Фактеее ( преди 1 година )
    Ти ходи у завода ли бе,и видя кой работи там ли..и списъка с работници ли гледа.Хахаха...ама че забавен клоун си.Всезнайко и жсеможко . А да, ти имаш специализация и в Тесла,quality control,ментор на Мъска ,нали Факте. Акъла колко го продаваш.. на кило? а?
  • #9
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Харесвам Тесла и се надявам някой ден да се кача на такава.Но!! Още са доста зелени в много неща.Реално това са много проблеми в отношение качеството на автомобила,защото говорим за 2-3-4 годишни модели.Другото което е,за тези пари,100к $ качеството трябва да е по-високо,защото отиваш в друг сегмент.С времето ще изгладят нещата убеден съм,но няма как като новаци в областта да нямат косури.Всеки от някъде е започнал...
  • #8
    7 rate up comment 16 rate down comment
    Факт! ( преди 1 година )
    Да сглобяват се от хора.А немските се сглобяват от турски и магребински гастарбайтери които трудно се наричат и хора.Ама фенчетата у Зоната б15 им се кефят.Кво да ги праиш като са унтерменши!Хаха!
  • #7
    22 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    На мен ми изглежда доста посредствено изработена. 100 000 долара, да бе! Баси балона е тази фирма!
  • #6
    21 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    бих добавил неправилно напаснати врати и капцаци , разминаващи се фуги във всички посоки на всички детайли вън и вътре това не само го няма в Голф, няма го и в Поло и в уп дори и в сеат !!! тесла , както огризката е ОГРОМНО надценено маркетингово недоразумение !
  • #5
    26 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Статията има за цел да покаже на фанатиците че и това е обикновена кола и като такава има дефекти. Особено поради факта че съществува от скоро. Тесла ще си остане една от най-иновативните за момента, но това не означава че е идеална - има ревюта с подобни на тази статия изводи из нета ако зачетете.