Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Mercedes сменя V6 с редови двигател

Той ще се произвежда редом до 4-цилиндровите агрегати и ще бъде по-ефективен

Mercedes сменя V6 с редови двигател

 Съвсем скоро Mercedes-Benz ще смени всички свои V6 двигатели с нови 6-цилиндрови редови техни аналози. Информацията бе изнесена от Ола Калениус, шеф на отдела по проучване и разработка на германската компания. В свое интервю Калениус обясни, че новият 6-цилиндров редови двигател на компанията ще носи заводското обозначение M256 и в различни модификации ще се озове под капака на много от сегашните и бъдещи модели на компанията. Причината за взимането на това решение е от проста, по-проста и отново касае т.нар. “даунсайзинг” или тенденцията за намаляване на работния обем на двигателите.

Mercedes сменя V6 с редови двигател

Според Калениус новите 6-цилиндрови редови двигатели на Mercedes ще се произвеждат на същата поточна линия, където се сглобяват и 4-цилиндровите мотори на компанията, тъй като двата типа мотори са почти идентични като конструкция.

“Тъй като 4-цилиндровите двигатели доминират световния пазар на двигатели в момента, намираме още по-голям смисъл да преследваме по-проста конструкция,” коментира Калениус пред американското издание Road and Track. “Това е в пълно противоречие с предишната ни стратегия да развиваме V8 и V6 двигатели, които споделят една и съща концепция. Сега същото ще сторим с 4- и 6-цилиндровите си двигатели. И при двата вида двигатели горивната камера е на практика една и съща, а диаметърът на цилиндрите е еднакъв (90 мм), което ще ни позволи да ги произвеждаме на една и съща поточна линия.”

Mercedes сменя V6 с редови двигател

Разбира се, промяната няма да влезе в сила веднага, тъй като Mercedes ще се нуждае от известно време, за да адаптира моделите си за използване с новия 6-цилиндров редови двигател. Интересното в случая е, че той няма да се предлага в компактния седан C-Class, но ще намери място под капака на по-големия E-Class.

Новият двигател ще може да се монтира в голяма част от моделите на компанията, благодарение на компактния си дизайн. Той няма да разполага с традиционните стартер и алтернатор, задвижвани от ремък, а на тяхно място ще има малък електромотор, който ще е разположен между двигателя и скоростната кутия. По този начин инженерите ще спестят в предната част на двигателя, където няма да има нужда да се монтиратролки и ремъци. По този начин щутгартци ще адресират и основния проблем на редовите двигатели с повече от четири цилиндъра - тяхната прекомерна дължина.

Като допълнение към ползите от споделеното с 4-цилиндровите мотори производство, новите 6-цилиндрови редови двигатели имат още едно скрито преимущество - те са изключително добре балансирани, което допринася за комфорта.

Снимка: Mercedes

Тагове: amg mercedes-benz e-class
0 от 500
  • #12
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    В момента наистина повечето W210 и W203 са заприличали на ръждясали корита, но Мерцедес отдавна вдигнаха летвата и след около 2006 няма такива излагации с ръжда и дефектна електроника. От фейслифта на W211 насам Мерцедесът пак си е Мерцедес, но това няма как да го знаете като карате 15-20 годишни барутници точно от този период. В момента повечето W210 изглеждат по-изпочупени и грохнали от повечето 30-годишни 124-ки. Пожълтели фарове, изгоряла боя, ръжда и т.н.
  • #11
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Майтапи, ли??? Вие карате ли коли в София? Или си седите по цял ден пред компютъра. Ако е така само напишете в Гугъл Mercedes rust и ще ви се изясни как коли за много пари ръждясват като стар Опел. Аз всеки ден или почти всеки ден виждам Мерцедеси и след 2000 година ръждясали. Ходи търси 30 годишната гаранция ако са внос от чужбина. Тия около 98-ма година всичките ръждясват,тях даже не ги коментирам. Не знам и бусовете Спринтер дали имат 30 годишна гаранция,но са по-ръждиви от уазки.
  • #10
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    В периода 1996-1998 имаха доста проблеми с ръждата . После ги оправиха
  • #9
    4 rate up comment 9 rate down comment
    112 ( преди 1 година )
    Ти нормален ли си, каква ръжда те гони. Единствената марка с 30 години гаранция против корозия. Много неадекватни майтапи пускаш.
  • #8
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Те да оправят ръждата първо,че Е класи,М класи, Ц класи всеки ден виждам с ръждиви врати,прагове и задни капаци. Как може коли за толкова пари да ръждясват!
  • #7
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    М103 и М104 бяха велики мотори , някой от тях все още работят , а ония дет твърди че харчели масло - аре у лево
  • #6
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    I6 от техническа гледна точка е по-добър заради баланса на силите които се пораждат от работата на буталата. V6 има по-готин звук обаче.
  • #5
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Брандо ( преди 1 година )
    Имах 2.7 и 3.2 на W211 и спокойно мога да твърдя, че бяха безупречни, като и двата двигателя не се нуждаеха от доливане на масло.За 12 хил.изгаряше до 0.5 литра, което е нищо ! С 2.7 си направих експеримент и при 90км. по магистрала ми изгоря 5.5 л.на 100. РЕАЛНИ .Иначе при 140 си гори 7. Темата обаче е друга. Мерцедес се връщат към редовият двг , защото с V oбразния направиха грешка. Той е по-сложен, по-скъп, с по-малко ресурс, с по-малки възможности за развитие, по-шумен и обслужването му е по
  • #4
    10 rate up comment 0 rate down comment
    а ( преди 1 година )
    Аз,масло да харчи не знам,ама ако караш някой кен еф за който не полагаш грижи нормално да харчи, проблема не е в колите, а в *** която ги кара
  • #3
    7 rate up comment 4 rate down comment
    primorack ( преди 1 година )
    e320 w210, e320 w211, ... Има ли Нужда да изброявам други...