IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen спира Jetta за Европа

Компанията инвестира 3.3 млрд. долара, за да увеличи пазарния си дял в САЩ

Volkswagen спира Jetta за Европа

Volkswagen повече няма да предлага своя седан Jetta на европейските пазари, съобщиха от компанията при премиерата на седмото поколение на модела. Тя се състоя на откритото през уикенда автомобилно изложение в Детройт.

Volkswagen спира Jetta за Европа

Седанът Jetta от доста години се произвежда в Мексико и е насочен главно за северноамериканските пазари. В Европа, където на почит са хечбек моделите, Jetta се продава много слабо. Изключението са няколко източноевропейски пазара, включително България, където седаните са традиционно популярни.

От VW обаче са категорични, че седмата генерация на модела изобщо няма да се произвежда в европейска версия. През миналата година Volkswagen е продал 115 000 бройки от Jetta в САЩ, докато в Европа сделките са за едва 5368 автомобила (данни на JATO Dynamics).

Междувременно шефът на марката VW Херберт Дийс обяви в Детройт, че планира да инвестира 3.3 милиарда долара в следващите три години, за да разшири присъствието си на щатския пазар. В момента водещият световен производител на автомобили има едва около 2 на сто пазарен дял в САЩ.

Volkswagen спира Jetta за Европа
Този път искаме да го направим както трябва, обяви Херберт Дийс

"Най-после искаме да го направим като хората", обяви Дийс при премиерата на Jetta. "През миналата година успяхме значително да намалим загубите си в Северна Америка".

По-голямата част от средставата ще бъдат вложени в нови модели, най-вече кросоувъри, проектирани основно с мисъл за американския пазар. Целта е пазарният дял на марката VW да постигне поне 5 на сто, а от 2020 американските операции на компанията да излязат на печалба. VW от години е на загуба в САЩ, до голяма степен и заради неизгодните валутни курсове.

 

Тагове: volkswagen jetta
0 от 500
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Волвофен ( преди 6 години )
    Ето още една измишлютина, която масово битува тук.Нямало малко кубатури!От години има производители, като Тойота, Хонда, Фауве и доста други, които предлагат 1.8, 1.6, 1.5, дори 1.4! Лошото е обаче, когато ти се предлага един автомобил само с 1-2 двигателя. А в добрата стара Европа не е така, като често избора ти е между 4,5,6, че и повече двигателя понякога.И нека ревльовци, като none, щом толкова искат да дойдат тук и да се насладят на "евтините" коли, да ги видим каква песен ще пеят!
  • #17
    2 rate up comment 0 rate down comment
    US ( преди 6 години )
    при двигателите няма избор, Защото няма малки кубатури и почти никой не продава дизел. Ако вземем Ауди Q5 то в Германия се продава в момента с два вида дизелови и един бензинов. Съответно в US само един бензинов двигател :)
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Волвофен ( преди 6 години )
    плюс лизинговото оскъпяване, то често колата ти идва на 24,25, дори и 26 000!Отделно разнообразието тук на модели, двигатели и цветове е смешно малко, сравнено с това, което ти предлагат в Европа. Хюндай Елантра например в най-базовото оборудване при някои дилъри тук се предлага с 2 цвята! Има модели, които се продават с всичко на всичко 1(един) двигател.Огромен избор, нали!?Сещам се за едно 10-на марки и една камара модели, които се предлагат в Европа, а тук не! Да не говорим за останалото!
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Волвофен ( преди 6 години )
    US те при смяна на поколения свалят между 4-5, та чак дори и до 10 000, но при току що излязъл модел бая пазаране ще пада. Един мой колега така се пазари близо седмица с дилъра на Хонда, преди да постигне малко от това, което искаше за неговия Сивик! И аз пиша за това, че когато гледаш цената на сайта на Хонда, Фауве, Тойота и коя да е друга кола за ширпотреба, тези с най-ниските цени идват почти "на голо" така да се каже! И за да постигнеш някакво задоволително ниво на оборудване, плюс
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    US ( преди 6 години )
    Разликата в цените между Америка и Европа се вижда при колите с големи мотори. В Европа няма кола с 6 цилиндров и 300 к.с двигател за $30-32к
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    US ( преди 6 години )
    До ВолвофенТези цени са по- скоро ориентировъчни, катоОтидеш до дилъра тяхната цел е да ти продадът кола каквото имат в момента и е най- близо до твоята конфигурация. Затова са готови да свалят от цената на window sticker. Колко ще свалят зависи от много неща. Колко години е на пазара този модел и ще му пускат ли update, ако е с голям двигател и цената бензина е висока, как е с продажбите за месеца конкретния дилър (и те план гонят). Лично при мен от $30k на прозореца свалиха на $26к.
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Волвофен ( преди 6 години )
    Ето и още:Forte 28 731$Elantra 28 580$Mazda 3 29 810$Между другото, при джетата се бях поувлякъл и съм я поръчал с цели 3 допълнителни комплекта джанти(толкова видове допълнително предлагат) вместо само с още един комплект.Та затова най-скъпата джета идва на 32 150$, но въпреки всичко си е почти двойно на обявената най-ниска цена в сайта!
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Волвофен ( преди 6 години )
    Sentra Nismo 29 450$Civic LX 27 851$Civic SI 29 372$Jetta 34 704$Ipreza 33 684$Corolla 27,479$Focus 24 130$Cruze 30 045$Lancer 28 745$Това най-високите цени за Ню Йорк, който успях да постигна с включването на всички възможни ектри на различните марки. Имам предвид не само климатроник, лед, камери и прочее, но и всякакви дребни изгъзици, като секретни болтове, запалване от разстояние, стойки за ски, колела, стелки и какви ли още не. Някой производители имат много екстри, а други почти нямат. Например Субару, Шевролет и Фауве имаха доста, за разлика например от Мицубиши и Тойота.Само на твоя пример със сентра добавих още близо 2 хиляди отгоре!!!Както виждаш, цените далеч, ама далеч не са 16-18 хиляди, както мачсове започват на голо така да се каже.Тук изобщо не искам да споменавам цените на Лансер Ево или пък Сивик Тип Р, които може да стигнат над 35 000.Ако искаш виж и цените на базовите модели на Акюра или Буик да речем! Ще се изненадаш от разликата, при все че едните са премиум сегмент!
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    none ( преди 6 години )
    Бихте ли споделили откъде пазарувате автомобили в САЩ? Аз си конфигурирах Nissan Sentra Nismo със всичко което се сетих и постигнах цена: $26,675. Говорим за лед, навигация, 19-ки, кожа, адаптивен круиз, автомат и т.н. Все пак живеем в света на Интернет, и да се пишат подобни неща е малко несериозно. Кола в САЩ не съм си купувал, но си купих електроника с 40% надолу. С колите е горе долу същото доколкото мога преценя.
  • #9
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Волвофен ( преди 6 години )
    Не мога да си обясня, защо някои хора пишат упорито пълни измислици.Тук например none се е изхвърлил за екстрите.Всеки, повтарям, всеки производител тук(С. Америка) пуска една почти гола откъм екстри кола.. да речем ок. 16 000 долара, след което, ако искаш допълнителни благинки и различно ниво на оборудване, то цената може да скочи почти двойно. Говоря за кожен салон, по-мощен двигател, АСК, различни добавки като камери, навигации, по-големи джанти....много са и няма смисъл да ги изброявам!Ако желаете, мога да ви дам примери с модели на фауве, тойота, хонда, шевролет, хюндай, форд и т.н. и т.н.При положение, че човек пожелае да има всичко в автомобила, което е достъпно за конкретния модел, то цената му много сериозно доближава, тази на премиум производителите и сътветните за класа им модели с базовото им оборудване!!!За С. Америка конкретно, производителите се възползват максимално от бедния избор от модели и конглокенция и дерат здраво за екстрите!Това, което го има в Европа като разнообразие, представени производители и изобилие от модели, тук човек само може да си мечтае да го намери.Аз ще изброя основните производители на автомобили за ширпотреба, които предлагат моделите си тук:Кия, Хонда, Хюндай, Шевролет, Форд, Тойота, Фолксваген, Субару, Нисан, Мазда, Фиат, Мицубиши, Мини, Крайслер, Додж, Джийп, а аз лично бих причислил към тях и Алфа Ромео, макар последните да се бутат в премиум сегмента.Може би съм забравил някои поризводители, които предлагат коли за ширпотреба, но ако се състави списък с производители, които предлагат подобни автомобили за Европа, то списъка нищо чудно да стане двойно по-дълъг!!!Да не споменавам пък изборът от двигатели, цветове(тук има производители, които те ограничават до 3-5 основни цвята за даден модел плюс още общо 2-3 вариации да речем на бяло или черно).В Европа хората имат много, дори мога да кажа несравнимо по-голям избор откъм марки, екстри, модели и пр.Конкретно за новата Джета, личното ми менние е, че определено е най-красивата в сегмента си тук(няма конглокенти от италински марки, който са кралете на дизайна според мен). Далеееееч назад е новата Хонда Сивик. После идват моделите на Форд, Киа, Хюндай и Мазда. Останалите, що касае дизайн изобщо не бива да се споменават, че изглеждат от безлични, та дори до срамни!И още веднъж. Непишете глупости без да сте запознати. Най-лесно е да влезете в сайта на на някой производител, който продава в САЩ и Канада и да видите с очите си, че такова чудо, като кола в сегмента на Джета, Сивик, Корола и останалите, за 14 000-15 000 долара нЕма!!! Крайната цена на най-опосканите коли гони 20 000, а с вс. екстри скачат на близо 30 000, а някои и нагоре!