IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Протести във Франция срещу ограниченията на скоростта

Решение на правителството бе посрещнато на нож

Протести във Франция срещу ограниченията на скоростта

Френското правителство бе засипано с критики, след като обяви плановете си да приеме законови поправки, с които да се намали ограничението на скоростта на второкласната пътна мрежа в страната с 10 км/ч. Ако промените бъдат приети, движещите се по двулентовите междуградски пътища във Франция ще трябва да се движат с максималните 80 км/ч, а не както е досега с 90 км/ч.
Френският премиер Едуар Филип е един от инициаторите на предложението. Ето какво написа той в личния си профил в Twitter по този повод:

“Повече от половината от фаталните инциденти на второкласната пътна мрежа се случват, заради липсващите преграждения между двете пътни платна. Именно заради това, максимално позволената скорост там ще бъде намалена от 90 на 80 км/ч.”
Въпреки добрите намерения на управляващите, промените бяха заклеймени като “абсурдни” от групата на френските автомобилисти “40 Millian Motorists”. “Тази доста непопулярна мярка действа рестриктивно за автомобилистите и осакатява икономиката,” заяви президентът на групата Даниел Керо.

Франция затяга ограниченията на скоростта

“Решението е абсурдно, защото му липсва обосновка. Единственият псевдоаргумент, който поддръжниците на промените изтъкват постоянно, е една математическа теорема, разработена от шведски изследовател през 80-те. Не е взето предвид нито състоянието на пътищата, нито сигурността на модерните автомобили, нито нищо останало, свързано с актуалните условия, с които автомобилистите са принудени да се справят,” продължава той.

Филип срещна значителна съпротива и в социалните мрежи, като мнозина от потребителите им смятат, че единствената причина да се намали ограничението на скоростта, е да се събират повече пари от глоби. Други пък смятат, че решението не адресира истинските проблеми, свързани с френската пътна безопасност, изтъквайки, че голяма част от пътищата са в лошо състояние, което допринася за катастрофите.

Въпреки критиката, Филип защити решението, заявявайки: “Нека бъдем ясни. Мерките, които обявяваме днес отговарят на един-единствен критерий: намаляване на броя на катастрофите, както и на тяхната сериозност. Скоростта е водещата причина за наранявания на хората. Дори когато скоростта не е основната причина за инцидента, тя определя неговото начало, а понякога и двете едновременно.”
 

0 от 500
  • #8
    19 rate up comment 0 rate down comment
    Неук с мнение ( преди 1 година )
    Все пак да попитам дали наистина става въпрос за второкласни пътища. Има магистрали, скоростни, първокласни и чак тогава второкласни. Та за последните ли иде реч или преводачът е счел, че след магистралите следват второкласните пътища по значение? Иначе унас по първокласен път ако караш под 100-110 си мишена за удар отзад или отстрани за тирове и автобуси.
  • #7
    8 rate up comment 15 rate down comment
    BMW ( преди 1 година )
    Във Франция и без това тия френските подобия на коли не вдигат повече от 80.
  • #6
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Градско 80 и извънградско 120 kM 3a България е добре, но кой ще го спазва е друг въпрос.
  • #5
    27 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    ... Сакатлъците стават когато се накачулят много коли в колона заради някой пенсионер или жена отпред, дистанцията между колите се скъсява защото всеки се готви да изпреварва, и някой като тръгне да изпреварва без да види задния който вече е тръгнал и той да изпреварва, става мазалото...
  • #4
    14 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Четете ли, ама хубаво, щото се чужбината хвалите пък все тука било лошо. Ама то си пише какво коментират хората, лошо състояние на пътищата, и взимат мерки та да цакат хората с глоби, ай ся продължавайте да фъфлите как все тука е *** а в чужбина е страхотно. Не си ценим това което имаме а всички родоотстъпници да си живеят по "хубавата" чужбина по 5-ма в палатка.....при алжирците
  • #3
    24 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Не знам за Франция, ама ако в БГ повечето участници в движението карат с една постоянна скорост от 110-120 по извънградските автомобилни пътища, карането ще е много по-безопасно и неизнервящо. При такава скорост много малко хора ще искат да изпреварят предния и дистанцията между колите ще бъде постоянна и разумна.
  • #2
    26 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    В БГ по градовете си карат със 140
  • #1
    30 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    бастуни опредялят живота на хората някой карал ли е с 80 извън градско това е приспивна скорост всички реакции са като на слабоумен не можеш да изпреварваш от километрични тапи неспазване на дистанция и в резултат верижни катастрофи катастрофии още повече птп и осакатени водачи и пътници