IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Протести във Франция срещу ограниченията на скоростта

Решение на правителството бе посрещнато на нож

Протести във Франция срещу ограниченията на скоростта

Френското правителство бе засипано с критики, след като обяви плановете си да приеме законови поправки, с които да се намали ограничението на скоростта на второкласната пътна мрежа в страната с 10 км/ч. Ако промените бъдат приети, движещите се по двулентовите междуградски пътища във Франция ще трябва да се движат с максималните 80 км/ч, а не както е досега с 90 км/ч.
Френският премиер Едуар Филип е един от инициаторите на предложението. Ето какво написа той в личния си профил в Twitter по този повод:

“Повече от половината от фаталните инциденти на второкласната пътна мрежа се случват, заради липсващите преграждения между двете пътни платна. Именно заради това, максимално позволената скорост там ще бъде намалена от 90 на 80 км/ч.”
Въпреки добрите намерения на управляващите, промените бяха заклеймени като “абсурдни” от групата на френските автомобилисти “40 Millian Motorists”. “Тази доста непопулярна мярка действа рестриктивно за автомобилистите и осакатява икономиката,” заяви президентът на групата Даниел Керо.

Франция затяга ограниченията на скоростта

“Решението е абсурдно, защото му липсва обосновка. Единственият псевдоаргумент, който поддръжниците на промените изтъкват постоянно, е една математическа теорема, разработена от шведски изследовател през 80-те. Не е взето предвид нито състоянието на пътищата, нито сигурността на модерните автомобили, нито нищо останало, свързано с актуалните условия, с които автомобилистите са принудени да се справят,” продължава той.

Филип срещна значителна съпротива и в социалните мрежи, като мнозина от потребителите им смятат, че единствената причина да се намали ограничението на скоростта, е да се събират повече пари от глоби. Други пък смятат, че решението не адресира истинските проблеми, свързани с френската пътна безопасност, изтъквайки, че голяма част от пътищата са в лошо състояние, което допринася за катастрофите.

Въпреки критиката, Филип защити решението, заявявайки: “Нека бъдем ясни. Мерките, които обявяваме днес отговарят на един-единствен критерий: намаляване на броя на катастрофите, както и на тяхната сериозност. Скоростта е водещата причина за наранявания на хората. Дори когато скоростта не е основната причина за инцидента, тя определя неговото начало, а понякога и двете едновременно.”
 

0 от 500
  • #28
    5 rate up comment 0 rate down comment
    carpe_diem ( преди 6 години )
    Леле, леле...Изобщо не се учудвам защо сме винаги на първите места по жертви и катастрофи, като ви чета мненията.Като шофитам (щото се опитвам нормално и според знаците), също - натъквам се на безброй примери всяка секунда.Въпреки, че колата ми е 250 магарета, не се правя на Господ...
  • #27
    4 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX ( преди 6 години )
    Да бе 120 по нашите пътища с тия дупки. То магистралите са ни шит и на някои места трябва да намалиш до 100 за да не ти изпадат пломбите от "хубавата" настилка. В Гърция магистралите им са в пъти по-добри и ограничението е 130.
  • #26
    6 rate up comment 0 rate down comment
    тираджия ( преди 6 години )
    Абе вие шофьори ли сте или пубери? Искали да карат със 120 по селските ни пътища... Виновните за катастрофите били тея дето спазвали правилата.. Вие чувате ли се? Затова на ден се трепят по 4-5 човека. Без война ще се избием. Мислете малко с тия глави. Мощната и бърза кола не ви гарантира перфектно шофиране. Не си мислете, че сте велики!
  • #25
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Ммм ( преди 6 години )
    До "франсетата си знаят" Отворко следващият път като ти присветна с LEDсветлините на Реното ми гледай по-бързо да се метнеш в дясно костенурчо отворен.
  • #24
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    В България колко ще е ограничението няма значение - то така или иначе не се спазва. Културата на шофиране клони към 0. Искаш да се включиш в съседната лента и вместо да те пусне тоя се засилва, сакън някой да не е пред него. Или на магистрала изпреварваш колона камиони с 140 обаче някой състезател ти се залепва на метър и почва да святка. Явно иска да се набиеш в мантинелите за да мине. Един така едва спря на Тракия защото отпред имаше катастрофа и както се беше лепнал едва спря уминика
  • #23
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Ганьо е всезнайко ( преди 6 години )
    Колеги, съвременните автомобили са наистина усъвършенствани и по-безопасни. За разлика от тях обаче, времето за реакция на шофьора все си е едно и също - между една и три секунди! И преди 50 години и сега-все си е толкова.При 100 км/ч колата изминава 27,7 метра за една секунда! Т.е. докато вие отреагирате за една секунда да натиснете спирачката вече сте изминали 27,7 метра (или евентуално сте се забили някъде вече...). Колите се усъвършенстват - времето за реакция на човека-НЕ!Шофирайте разумно!
  • #22
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Друг анонимен ( преди 6 години )
    Или чичето/дедото с реното, подкарал "славно" с 60км/ч в ЛЯВАТА лента на магистралата, цъкайки възмутено като му присветнеш да даде път ...
  • #21
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    голата истина е виден представител на истанбулската конвенция как ще се намалят птп и последиците от тях като се намали скоростта би ли обяснил от такива примерни водачи които карат на четвърта и блеят през прозореца сме на това равнище по брой пострадали и жертви
  • #20
    10 rate up comment 3 rate down comment
    До голата ... ( преди 6 години )
    Айде пенсио - скачай на реното-москвича-ладата и с 60км/ч към село да си вариш бурканите с туршия!
  • #19
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Голата истина ( преди 6 години )
    Щом са го решили ще го направят.90% от французите имат на колите си круиз контрол и го ползват за разлика от нашего брата.Със сигурност смъртните случаи ще намалеят още повече.Колите ще харчат по малко.Всъщност скритата идея е при пътуване на дълги растояния хората да избират влаковете а не личните си коли.И в Германия зелените искат да се намали на аутобаните скороста до110.В Румъния от нова година ограничението е 120.това е тенденция която и тук ще дойде вервайте ми!С Бойковите 140 е свършено