IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Протести във Франция срещу ограниченията на скоростта

Решение на правителството бе посрещнато на нож

Протести във Франция срещу ограниченията на скоростта

Френското правителство бе засипано с критики, след като обяви плановете си да приеме законови поправки, с които да се намали ограничението на скоростта на второкласната пътна мрежа в страната с 10 км/ч. Ако промените бъдат приети, движещите се по двулентовите междуградски пътища във Франция ще трябва да се движат с максималните 80 км/ч, а не както е досега с 90 км/ч.
Френският премиер Едуар Филип е един от инициаторите на предложението. Ето какво написа той в личния си профил в Twitter по този повод:

“Повече от половината от фаталните инциденти на второкласната пътна мрежа се случват, заради липсващите преграждения между двете пътни платна. Именно заради това, максимално позволената скорост там ще бъде намалена от 90 на 80 км/ч.”
Въпреки добрите намерения на управляващите, промените бяха заклеймени като “абсурдни” от групата на френските автомобилисти “40 Millian Motorists”. “Тази доста непопулярна мярка действа рестриктивно за автомобилистите и осакатява икономиката,” заяви президентът на групата Даниел Керо.

Франция затяга ограниченията на скоростта

“Решението е абсурдно, защото му липсва обосновка. Единственият псевдоаргумент, който поддръжниците на промените изтъкват постоянно, е една математическа теорема, разработена от шведски изследовател през 80-те. Не е взето предвид нито състоянието на пътищата, нито сигурността на модерните автомобили, нито нищо останало, свързано с актуалните условия, с които автомобилистите са принудени да се справят,” продължава той.

Филип срещна значителна съпротива и в социалните мрежи, като мнозина от потребителите им смятат, че единствената причина да се намали ограничението на скоростта, е да се събират повече пари от глоби. Други пък смятат, че решението не адресира истинските проблеми, свързани с френската пътна безопасност, изтъквайки, че голяма част от пътищата са в лошо състояние, което допринася за катастрофите.

Въпреки критиката, Филип защити решението, заявявайки: “Нека бъдем ясни. Мерките, които обявяваме днес отговарят на един-единствен критерий: намаляване на броя на катастрофите, както и на тяхната сериозност. Скоростта е водещата причина за наранявания на хората. Дори когато скоростта не е основната причина за инцидента, тя определя неговото начало, а понякога и двете едновременно.”
 

0 от 500
  • #18
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Франсетата си знаят ( преди 6 години )
    какви *** бълва полудържавната им фирма рено! Та за тва така - щото над 90км/ч тиа трошки се разпадат.
  • #17
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Щирлиц ( преди 6 години )
    ...."дава ляв мигач"!?Чета и не вярвам на ушите си!Това по родните пътища е чудо невиждано.
  • #16
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    от такива заспали като тебе стават тежки птп спят на пътя друг без да прецени има ли мощност има ли видимост дава ляв мигач появявасе тир или друг невинен водач и после по новините каква футболна драма с 5 загинали и 10 ранени
  • #15
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Затова имаш ляв мигач, а след това канавка, дере или дърво. Аман от неврастеници! Пийте си хапчетата бе хора, давайте по-спокойно....
  • #14
    9 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    трябва да има ограничения и за минимална скорост от 110-120 който не може да кара да няма право да излиза на извънградско подивявам като видя някой да се влачи колите не са за да спи на пътя да се пие кафе или да се плямпа по телефона и да се махне ограничението за максимална скорост така на пътя ще останат само пилоти и по малко "заспали" водачи и по малко птп
  • #13
    11 rate up comment 10 rate down comment
    Ат ( преди 6 години )
    Дааа, в България пътищата, маркировката, знаците са перфектни, затова ограниченията са 90 по второстепенните и 140 км по магистралите. Няма друга държава в Европа с такива високи позволени скорости (пък ние даже и не ги спазваме).Абсурдистан!!!!
  • #12
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    "Не знам за Франция, ама ако в БГ повечето участници в движението карат с една постоянна скорост от 110-120 по извънградските автомобилни пътища, карането ще е много по-безопасно и неизнервящо."А тези, които трябва да се включат от второстепенните или движение през малки населени места? В момента не се намалява достатъчно от 90 на 60 или 50, пък какво остава от 120 на 60...Би било редно да се мисли, преди да се напише подобна тъпотия
  • #11
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Факт! ( преди 6 години )
    До БМВ да те щото у Франция немат представителсвто на БМВ та дда отидеш ти с е36 компакта от Горублене да ги светнеш.Когат те са имали представителсвто на Ламборгини в бг сте чакали за Москвич пред Мототехника 10 години!По темата там парите за пътища отиват за помощ на мигрантите у нас за ц.га.ите и в джоба на политиците за това няма добри пътища и става сакътлъка!
  • #10
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Голяма нация са франсетата... не им минават никакви правителствени глупости. Ако е при нас робите ще сведат глави и ще кажат браво!!! Навсякъде правителствата са идиoтизиpани, но не навсякъде им минават простотиите.
  • #9
    19 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    80 е скорост за Москвичи и Жигули с видинки. За един съвременен автомобил с добри гуми, спирачки и окачване, 120 са напълно безопасна скорост по сух и прав път с голяма видимост.