Никак не е лесна работа да се отсеят най-важните десет суперколи в историята. Най-малкото защото става дума за автомобили, които винаги са били извън стандартите. А също и защото историята на суперколите обхваща почти цяло столетие. Експертите на италианското GQ предлагат своята подборка, в която са се спрели най-вече на машини от по-съвременната епоха.
10-те най-важни суперколи в историята (ГАЛЕРИЯ):
Honda NSX
И децата ще ви кажат, че в разработката на този автомобил е участвал самият Айртон Сена. По-същественото е, че NSX, появил се за пръв път през 1990 г., е може би най-характерният символ на японското инженерство - с маниакално внимание към детайлите и пренебрежение към всичко, което не служи на основната цел. Включително и към дизайна. Основната цел, разбира се, е бързината - осигурена от трилитров V6 с 270 коня, в съчетание с олекотено до едва 1230 килограма шаси.
И децата ще ви кажат, че в разработката на този автомобил е участвал самият Айртон Сена. По-същественото е, че NSX, появил се за пръв път през 1990 г., е може би най-характерният символ на японското инженерство - с маниакално внимание към детайлите и пренебрежение към всичко, което не служи на основната цел. Включително и към дизайна. Основната цел, разбира се, е бързината - осигурена от трилитров V6 с 270 коня, в съчетание с олекотено до едва 1230 килограма шаси.
5.9 секунди 0-100 км/ч
270 км/ч максимална скорост