IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо празният ход вреди на двигателя?

През зимата моторите са подожени на още един сериозен риск

Защо празният ход вреди на двигателя?

През зимните месеци много шофьори остават колата си да работи на празен ход, за да се справят със студа. Двигателите харчат допълнително гориво и вредят повече на екологичната обстановка. Съответно се налага и по-скорошна смяна на маслото. Всичко това обаче е по-малкият проблем в случая. По-големият е, че моторите изхабяват своя ресурс.

Защо празният ход вреди на двигателя?

Поводите за тревоги и опасения се дължат на непрекъснатото увеличаване на броя на малолитражните турбомотори, използвани от съвременните автомобили. Техният живот става все по-малък, а подобни действия – като работата на празен ход, съвсем скоро ще се превърнат в лукс за собствениците. Износването на двигателите е съпроводено и от други проблеми.

На първо място, при работата на ниски оборони в двигателя се понижава налягането на маслото и съответно се затруднява неговата циркулация. Ако двигателят остане в такъв режим повече от 10 минути, в горивните камери на цилиндрите постъпват ограничено количество смес, която дори не успява да изгори напълно. Това съответно повишава натоварването на агрегата.

Защо празният ход вреди на двигателя?

По време на продължително стоене в задръстване, понякога в автомобила се усеща мирис на неизгорял бензин, който се опитва да „излезе” заедно с изгорелите газове. Затова и продължителната работа на двигателя на празен ход може да увреди, при това фатално, катализатора на автомобила.

Освен това, честата работа на мотора на ниски или празни обороти повишава вероятността за образуване на сажди по свещите. Нагарът сериозно влошава тяхната работа и съответно води до по-висок разход на гориво и до намаляване на мощността.

Снимки: grist.org

0 от 500
  • #5
    20 rate up comment 4 rate down comment
    нововнос ( преди 6 години )
    В добавка, дизеловия мотор зимата колко ше го чакаш да загрее?!?! То дизела на ход почва да загрява след 4-5км, на място половин час ли да го чакам? Не съм видял никой в развитите страни да седи и да чака, в Германия даже е забранено да стоиш на място на паркинга със запален мотор. Това със стоенето да загрее са балкански митологии останали от времената на ладите и москвичите карани с наливно М10Д
  • #4
    19 rate up comment 0 rate down comment
    GTE ( преди 6 години )
    Когато навън е -5 или -15 си паля колата, оставам я да поработи до 2 минути и след това като потегля, първите 3 - 5 км не я развъртам над 2500 оборота. Иначе има всякакви теории. Друг въпрос е, че наскоро четох, че електрониката масово се проваля при температури под -3 градуса, та кой, къде, какво и как вече не е много ясно
  • #3
    25 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Скоро пък имаше статия да се остави колата да поработи на празен ход за да загрее и тн. Сега пък било вредно. Абе най-добре не я карайте. Ама тогава пък всичко запича и пак не става. То и като дишате натоварвате белите дробове така че ограничавайте се :D
  • #2
    29 rate up comment 10 rate down comment
    нововнос ( преди 6 години )
    Не съм инженер по ДВГ нито испитател и не знам кое е вредно и кое не е.Аз лично влизам, паля, закопчавам си колана и тръгвам. Първите 1-2 минути просто не я режа над 3 хиляади оборота (бензинова) и това е. Така си карам зима и лято, никво чакане. Зимата има да чакаш да загрее на място ама друг път. Мотора загрява най-бързо като е натоварен, а не да си върти на свободен ход. Износването не ме интересува, колата е за да ми служи а не аз на нея, да не ми е жена я!
  • #1
    8 rate up comment 2 rate down comment
    komedia ( преди 6 години )
    Комедия,тази статия така написана е пълна с неточности.Да ви увре тиквата един път завинаги.Студеният старт на 1 място,убиива,на второ тумбенето с *** до ламарината, и на трето комбинация от 2 те.Точка.