IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо празният ход вреди на двигателя?

През зимата моторите са подожени на още един сериозен риск

Защо празният ход вреди на двигателя?

През зимните месеци много шофьори остават колата си да работи на празен ход, за да се справят със студа. Двигателите харчат допълнително гориво и вредят повече на екологичната обстановка. Съответно се налага и по-скорошна смяна на маслото. Всичко това обаче е по-малкият проблем в случая. По-големият е, че моторите изхабяват своя ресурс.

Защо празният ход вреди на двигателя?

Поводите за тревоги и опасения се дължат на непрекъснатото увеличаване на броя на малолитражните турбомотори, използвани от съвременните автомобили. Техният живот става все по-малък, а подобни действия – като работата на празен ход, съвсем скоро ще се превърнат в лукс за собствениците. Износването на двигателите е съпроводено и от други проблеми.

На първо място, при работата на ниски оборони в двигателя се понижава налягането на маслото и съответно се затруднява неговата циркулация. Ако двигателят остане в такъв режим повече от 10 минути, в горивните камери на цилиндрите постъпват ограничено количество смес, която дори не успява да изгори напълно. Това съответно повишава натоварването на агрегата.

Защо празният ход вреди на двигателя?

По време на продължително стоене в задръстване, понякога в автомобила се усеща мирис на неизгорял бензин, който се опитва да „излезе” заедно с изгорелите газове. Затова и продължителната работа на двигателя на празен ход може да увреди, при това фатално, катализатора на автомобила.

Освен това, честата работа на мотора на ниски или празни обороти повишава вероятността за образуване на сажди по свещите. Нагарът сериозно влошава тяхната работа и съответно води до по-висок разход на гориво и до намаляване на мощността.

Снимки: grist.org

0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Rusnak ( преди 1 година )
    В Русия пък не ги гасят на -30,40,50
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    GP ( преди 1 година )
    Да кажем лятото се чака минута при студен двигател, зимата 3 минути... след като потеглите не я режете в първите осем километра... това е оптималния вариант. А като казвам да не я режете, това не означава да изредите всички предавки до 40км/ч. Първите няколкостотин метра на 2ра на 2к оборота след това на трета и така ... Въпросът е, че повечето двигатели са така изчислени, че да са глупакоустойчиви и самата кола да корозира преди ДВГ да се е износил например...
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до автора ( преди 1 година )
    тъпчо, при минамални обороти на двигателя мазането е достатъчно добро и не го мисли инжинерите са го предвидили, създават се проблеми с хидравличните клапани и с гъстото масло в моя пример карам с 20w60 и знаеш ли как тракат тея клапати докато се напънят с масло за 2-3 минути и за толкова се загрява 2-3 мин
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Хах! ( преди 1 година )
    Изтравяме днес 50-100 хиляди деца вкл. и себе си, да не би да се амортизира купчината желязо. E.ати цинизма!
  • #11
    11 rate up comment 0 rate down comment
    thebrainless ( преди 1 година )
    А бакшишите по стоянките сигурно правят двигатели на всеки 2-3 месеца :)))
  • #10
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Карам бензинов автомобил 2014-та година. Купих я нова и съм изчел цялото ръководство за употреба. Относно загряването на двигателя изрично е подчертано да не се стои на място повече от 20-30 сек. Като се тръгне, да не се вдигат високи обороти докато синята лампичка за водата не изгасне. Надявам се да съм помогнал на някой. Аз лично не разбирам от ДВГ достатъчно, за да давам обяснения.
  • #9
    11 rate up comment 2 rate down comment
    U2 ( преди 1 година )
    "в такъв режим повече от 10 минути, в горивните камери на цилиндрите постъпват ограничено количество смес, която дори не успява да изгори напълно". Само тотален невежа може да напише подобна глупост. Точно обратното се случва. На празен ход цилиндрите са пълнят най-добре с горивна смес. Друг е въпроса, че сместа е обогатена, но това дори не се споменава в статията. Автора е или основен лаик, или е слаб преводач. Много малко има истина в материала.
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    А според мен никой не говори да чакаш да загрее двигателя. Просто да поработи малко на място да дигне минимална температура, защото в студа всичко се е свило и триенето е огромно едно е да държиш 800 оборота друго е 2500. А това с маслото не е сигурно колко е точно, защото новите коли имат толкова сензори, че могат да си променят налягане и каквото още се сетиш по всякакъв начин.
  • #7
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    С хибрида не паля, а просто натискам копчето и тръгвам пък двигателя, когато се запали и когато иска да си загрява. Електрониката си знае работата.
  • #6
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    в нормалните държави ако кола ти работи на място без причина те грози сериозна глоба нечовешка глоба те грози ако си позволиш да паркираш в зелени или кални площи и да иакараш кла на платното все предпоставки зса финни прахови частици , с/у които уж и ние тук ще се борим !