IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо по-добрият чифт гуми трябва да е отзад

През зимата помпайте с 0.2 бара повече от обичайното, съветват експертите

Защо по-добрият чифт гуми трябва да е отзад

Някои от стереотипите за автомобилните гуми, с които толкова сме свикнали, не са валидни през зимата. В най-студените месеци е добре например гумите да са напомпани дори повече, отколкото препоръчват производителите им, а по-малко износеният чифт трябва да е на задните колела - дори при коли с предно предаване, съветват експертите на финландския гигант Nokian Tyres.

Защо по-добрият чифт гуми трябва да е отзад

Повече налягане през зимата
Знаете, че гумите постепенно изпускат въздуха и е добре периодично да се донапомпват. През зимата нуждата е дори по-голяма, защото при ниски температури въздухът се свива. "Спад от 10 градуса понижава налягането в гумите с 0.1 бара", подчертава Мати Мори, експерт от Nokian. Затова се препоръчва зимните гуми да са напомпани с 0.2 бара над препоръчаното от производителя ниво. Ако гумите са твърде меки, това ги прави по-податливи на пробиване, влошава сцеплението в завои и удължава спирачния път.

Защо по-добрият чифт гуми трябва да е отзад

Разменете предните със задните
Гумите на двете оси винаги се износват с различна скорост. За да неутрализирате това, е най-добре поне веднъж годишно да слагате предните гуми отзад и обратното. За стабилността на колата е ключовото гумите да са еднакво износени. Ако все пак имате един чифт с по-малко износване, най-разумно е да го сложите отзад - дори за автомобили с предно предаване. Това намалява риска от пързаляне на целия автомобил и завъртането му на пътя.

Следете дълбочината на протектора
Българският закон изисква в зимни условия протекторът да е поне 4 мм. Проверявайте го редовно с монета или кибритена клечка. Ако стане по-плитък, рискът от аквапланинг върху локви или киша става опасно голям.

Защо по-добрият чифт гуми трябва да е отзад

Подредете умно товара
По празниците е много вероятно да ви се наложи да пътувате с много багаж - от скките до касетките с буркани от баба. Специалистите препоръчват горещо да сложите най-тежките неща най-долу, за да запазите максимално ниско центъра на тежестта. И не забравяйте, че натовареният автомобил спира и завива по-трудно от празния.
 

Тагове: nokian tyres
0 от 500
  • #34
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Колев ( преди 6 години )
    По-ниското налягане може да износва гумата, може да я прави податлива към пробиви, може всичко, но НЕ влошава сцеплението.Увеличава контактното петно, както и увеличава вътрешното триeне, т.е. все неща, които свалят К.П.Д.-то и износват гумите, но УВЕЛИЧАВАТ сцеплението.Неслучайно когато затънеш в кал, киша и т.н., най-дърварския начин е да спуснеш гумите, за да увеличиш сцеплението и да излезнеш.Не ти трябва висше образование за това, физика от 8 клас е...
  • #33
    4 rate up comment 2 rate down comment
    FenIX ( преди 6 години )
    Нищо не гарантира че като си вземете скъпи гуми ще са по-добри от по-евтините аналози. Не говорим за Дебица и подобни ***. Цитат:Това първо изпитване на зимни гуми през 2017г. от ADAC ясно показа, че премиум продуктите , произведени от премиум марки, не получават автоматично първите позиции в рейтинга.https://***.gumi365.bg/adac-test-na-zimni-gumi-za-sezon-2017
  • #32
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Абсолютно точно е по-добрите гуми да са ВИНАГИ на задния мост! Задължително!Разни философи препоръчват обратното, но това тяхно твърдение доказва, че нямат нищо в главите си и нищо не разбират от коли.И винаги въртете гумите на около 10 000 км. за да са еднакво износени и сцеплението на двата моста да бъде еднакво иначе опасността от завъртане е голяма.
  • #31
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Roadrunner ( преди 6 години )
    А за Тойо казах, че са летните ми гуми, и там, си ги купувам само тях, защото съм изключително доволен и карам много повече км. А и не разбирам логиката, че ако карам със среден клас нови гуми, ще се пребия в тея десет дни в годината. То вие сигурно се от тези, които ще си купят 4х4 за тея дни в годината, макар че е доказано, че в 95 % от случаите предно с нови гуми е напълно досатъчно
  • #30
    26 rate up comment 1 rate down comment
    Loco ( преди 6 години )
    Миналия месец пред очите ми един чичо с варненски бус се завъртя на сух път до троян, малко слана явно е имало. Спирам да видя добре ли са, той вика - не знам какво ме подхлъзна. Соча му гумите - видимо на 8-9 години. Излиза лелката и строго ми казва: ама не, нашите гуми са ВСЕСЕЗОННИ! Това е положението. Всесезонни и вечни
  • #29
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Roadrunner ( преди 6 години )
    Абе хора, вие четете ли, не съм казал разлика, казал съм 350 лв на гума205/50/17 е размерът на гумите, карам около 5000 км зимно на година, от които сигурно над 4000 са по изчистените улици в София. И вие се опитвате да ме убедите, че за тези 1000 км по магистралата и първокласни пътища, трябва да дам вместо 800 1300 лв за гуми. Това на всеки 4 сезона. Айде стига глупости. А смея да твърдя, че нит Фулда, нито Кумхо, нито Фалкен или Юнироял са скапани гуми.
  • #28
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    В Русенско зимите са си сурови. Остави снега, ами в по-малките улици между блоковете където няма много трафик и зимното слънце по-малко напича направо сковава лед, който стои месеци наред. Ходи там да караш с летни гуми.
  • #27
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Русе, Добрич, Силистра, Шумен - сух асфалт....хахахахаха :D :D :D Като падне снега, се стопява чак през март месец!
  • #26
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Твърдиш, че при разлика от 350 лева на гума, гумите са идентични като качество и пътно поведение?225/45/17 на Континентал е на цена 308 лева в момента в Дианата.Не знам какви са тия твои 17-ки, при които разликата между Тойо и Континентал е 350 лева на гума...
  • #25
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    17ките джанти освен вида (а това не е малко щото всеки се кефи когато колата му изглежда яко) влияят и на пътното поведение, по-спортно усещане и по-директтно насочване (разбира се за сметка на комфорта).В тия 10 дена а те рядко са "ънблок" ако ти се наложи да караш винаги имаш вариант за 20 лева вериги, които ще те изкарат следващите 10 год при нужда.В БГ с изключение на някои по-планински райони е почти безсмислено да инвестираш в зимна гума - караш я на сух асфалт после за алилуя.