IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо по-добрият чифт гуми трябва да е отзад

През зимата помпайте с 0.2 бара повече от обичайното, съветват експертите

Защо по-добрият чифт гуми трябва да е отзад

Някои от стереотипите за автомобилните гуми, с които толкова сме свикнали, не са валидни през зимата. В най-студените месеци е добре например гумите да са напомпани дори повече, отколкото препоръчват производителите им, а по-малко износеният чифт трябва да е на задните колела - дори при коли с предно предаване, съветват експертите на финландския гигант Nokian Tyres.

Защо по-добрият чифт гуми трябва да е отзад

Повече налягане през зимата
Знаете, че гумите постепенно изпускат въздуха и е добре периодично да се донапомпват. През зимата нуждата е дори по-голяма, защото при ниски температури въздухът се свива. "Спад от 10 градуса понижава налягането в гумите с 0.1 бара", подчертава Мати Мори, експерт от Nokian. Затова се препоръчва зимните гуми да са напомпани с 0.2 бара над препоръчаното от производителя ниво. Ако гумите са твърде меки, това ги прави по-податливи на пробиване, влошава сцеплението в завои и удължава спирачния път.

Защо по-добрият чифт гуми трябва да е отзад

Разменете предните със задните
Гумите на двете оси винаги се износват с различна скорост. За да неутрализирате това, е най-добре поне веднъж годишно да слагате предните гуми отзад и обратното. За стабилността на колата е ключовото гумите да са еднакво износени. Ако все пак имате един чифт с по-малко износване, най-разумно е да го сложите отзад - дори за автомобили с предно предаване. Това намалява риска от пързаляне на целия автомобил и завъртането му на пътя.

Следете дълбочината на протектора
Българският закон изисква в зимни условия протекторът да е поне 4 мм. Проверявайте го редовно с монета или кибритена клечка. Ако стане по-плитък, рискът от аквапланинг върху локви или киша става опасно голям.

Защо по-добрият чифт гуми трябва да е отзад

Подредете умно товара
По празниците е много вероятно да ви се наложи да пътувате с много багаж - от скките до касетките с буркани от баба. Специалистите препоръчват горещо да сложите най-тежките неща най-долу, за да запазите максимално ниско центъра на тежестта. И не забравяйте, че натовареният автомобил спира и завива по-трудно от празния.
 

Тагове: nokian tyres
0 от 500
  • #44
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Изследването на Нокиан е правено при екстремни скорости в завой, когато колата се принуждава да прави " понички ". Така че, този извод е верен, но важи само за състезатели, членове на клуба " Млад ***, селски бек ". Който кара разумно и си контролира скоростта в завой, трябва да слага по-добрите отпред, както си го знаем!
  • #43
    1 rate up comment 0 rate down comment
    none ( преди 5 години )
    Благодарности на колегата постнал изследването на АДАС. Общо взето се покрива с моя опит. Мишлен(карам зимни) и Континентал(карам летни) правят най-добрите гуми в момента. Гудиър за нищо не стават (зимни). Тойо съм карал зимни и летни и бих казал че са средна хубост. Фулда правеха добри гуми преди да ги купи Гудиър. Би било добре ако някой сподели впечатления за Дънлоп.
  • #42
    2 rate up comment 0 rate down comment
    изстрадал ( преди 6 години )
    Зимно време се слага само и единствено с 4-ри еднакви зимни гуми - казвам го от опит, понеже и аз така мислех - слагаш ХУБАВИТЕ зимни гуми ОТПРЕДЕ и като набих спирачки в екстремна ситуация, предните гуми спряха, но задните- НЕ и колата започна да се върти като пумпал, добре, че не пострадах...
  • #41
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Telecentar ( преди 6 години )
    1-во добрите зимни гуми трябва да са отпред с тях спираш и завиваш2-ро зимата с твърди гуми си за гробищата, незнам кой е правил правил поста ама явно нищо не разбира...кой експерт ще каже такава глупост!?
  • #40
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Колев ( преди 6 години )
    Зависи само от това какви трикове можеш да приложиш - като увеличиш контактното петно, се деформира по-силно гумата, което увеличава вътрешното триенe, което се добавя към това между асфалта и гумата (външното). Няма смисъл да оспорваме практиката, хората са го тествали нагледно.Дори Мишлен и Континентъл споделят, че единствения смисъл на "нормално" напомпване, вместо на по-ниско, е удължаване живота и трайността на гумата, както и по-равномерно износване (не че те не са важни).
  • #39
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Колев ( преди 6 години )
    Добре, да проверим ли ?силата = площ * наляганеКато спуснеш гумите, вдига се площта, но пада налягането.Като ги препомпаш, увеличава се налягането, но пада площта.Силата на притискане, която дава сила на триeне, или сцеплението обаче, винаги остава една и съща - равна на тежестта на автомобила, която се пада върху всяко колело. Няма откъде да дойде по-голяма сила на притискане, освен ако не натовариш колата повече.Тоест, сцеплението не зависи от налягането и площта.
  • #38
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Вечния кмет ( преди 6 години )
    Ей, големи разбирачи в коя сайт. Смех!
  • #37
    6 rate up comment 2 rate down comment
    до Колев ( преди 6 години )
    Напълно вярно е вашето съждение относно налягането в гумите, но медалът има обратна страна, която е също физика за 8 клас. Високото налягане в гумите прави контактната площ по малка, оттам налягането върху пътната настилка по голямо при еднакво тегло и оттам по устойчива при сняг и киша. При лед е обратното - трябва да спаднеш гумите.
  • #36
    14 rate up comment 1 rate down comment
    до: Колев ( преди 6 години )
    При затъване да, но не и при каране непрекъснато. При спаднали гуми нямаш добре чистене на ламелите и каналите. Задържа се сняг и вода, които не могат да бъдат изхвърлени и много се влошава сцеплението. По-голямата площ на гумата не значи автоматично по-добро сцепление. Помисли!И не случайно по-малкият размер гуми зимата е препоръчителен. Пак помисли защо! ;)
  • #35
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Roadrunner ( преди 6 години )
    И то кво излезна, че моя eurowinter на Фалкен, не е по-зле от милшена ,