IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Има ли смисъл от високооктанов бензин?

В някои случаи увеличава мощността, в други намалява разхода, а в трети е безсмислен

Има ли смисъл от високооктанов бензин?

Един от най-големите спорове сред шофьорите е има ли смисъл от използването на високооктанови премиум горива в модели, чиито производители го препоръчват, но не задължават своите клиенти да наливат по-скъп бензин/дизел? Възможно ли е по-качественото и калорично гориво да донесе по-нисък разход и да се отрази благоприятно на поведението на колата? Ново проучване по темата се опитва да отговори на тези въпроси, изследвайки поведението на шест автомобила, чиито производители препоръчват използването на премиум гориво, без то да е задължително за съответния автомобил.

Има ли смисъл от високооктанов бензин?

Автомобилите, участвали в пространното изследване са: Ford F-150, Cadillac Escalade, Mazda MX-5, Audi A3, Ford Mustang и Jeep Renegade. Резултатите не закъснели, като от Американската автомобилна агенция (AAA), която е финансирала проучването, обявяват, че всички автомобили освен Audi-то са отбелязали леко подобрение в разхода на гориво - от 0.7% при Mazda-та до 7.1% при Cadillac-a. Неясно защо, но моделът от Инголщад е регистрирал увеличение на разхода си на гориво от 1%.

Друга ключова област, върху която са се концентрирали експертите от AAA, е увеличението на мощността на автомобилите, използващи премиум горива. Резултатите на същите седем автомобила отново са смесени, като при моделът на Jeep производителността учудващо спада с 0.3%, докато в другия край на спектъра са Mustang, F-150 и A3, при които използването на премиум гориво се отразява положително на мощността. Моделите регистрират увеличение съответно от 3.2%, 2.1% и 2.1%.

Финалното заключение на специалистите е, че винаги трябва да зареждаме автомобила си с горивото, което производителят изисква, ако искаме да избегнем неприятности. От AAA дават за пример A3, чийто двигател работел доста по-шумно с по-евтиния бензин, което изчезвало напълно, когато в резервоара е налято високооктаново гориво.

От друга страна, Американската автомобилна асоциация подчертава, че дори най-голямото увеличение на мощността и намаляване на разхода в тези 7 примера, е незначително, имайки предвид разликата в цената на обикновените и премиум горивата. В зависимост от средните цени във всяка държава, разликата в цената между двата типа гориво варира от 20 до 25%.

Ако се чудите дали вашият автомобил се нуждае от високооктаново гориво, проверете в книжката с инструкции. Някои автомобили, например тези с принудително пълнене, често са много по-чувствителни и при тях разликата е по-лесно осезаема. Истината е, че никой двигател не би се “разсърдил” на възможността да работи с по-скъпо гориво, но истински смисъл от това има единствено, ако той е настроен за работа с по-калорично гориво. В противен случай просто използвайте стандартно гориво, но в никакъв случай с по-ниско октаново число от това, което пише на капачката на резервоара.

 

0 от 500
  • #18
    45 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    И защото 89% от данъчните складове са собственост на братска Русия.
  • #17
    50 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Никоя бензиностанция не внася горива защото тиквун цъка белотче с златния
  • #16
    51 rate up comment 7 rate down comment
    zoom in ( преди 6 години )
    Абсолютно всеки път, когато сипвам гориво (карал съм и дизели и бензин) в Гърция и на запад от Хърватия, има осезаема разлика спрямо това, което е в България... което и да е в България. И има само една единствена причина - суровината. В Гърция и всичко на запад от Белград се ползва лек петрол от Либия или Близкия изток; при нас рафинерията работи само с гаден руски петрол с високо съдържания на серни съединения. И по принцип никоя бензиностанция не внася гориво - постарали са се да не е изгодно
  • #15
    50 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Колега няма как още на бензиностанцията да върви повече - вика му се самовнушение. По тръбопроводите имаш сигурно половин литър бензин. Каквоато и кола да караш ще усетиш разликата след 3-5 км също ще отнеме време да се размеси ако не си карал на изпарения. Само си карборатор и да си налял директно в него. В БГ много мамят и в обема и в качеството на зареденото така че много трудно можеш да хванеш подобни разлики.
  • #14
    42 rate up comment 1 rate down comment
    Jey leno ( преди 6 години )
    За тези,които имат вариатори и тези с турбо има смисъл да сипват висок октан,за другите бензинки,голям смисъл да сипват висок октан-няма.Сега,въпроса е при нас 95 дали наистина е 95???
  • #13
    40 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    добавка Redex в бензина и дизела прави наистина чудеса !
  • #12
    39 rate up comment 5 rate down comment
    Учуден ( преди 6 години )
    Аз пък карам на нафта. Сипвал съм нафта и от западна европа и от Гърция и на различни бензиностанции в България. Ами никаква разлика няма - нито съм я усетил да върви повече, нито да харчи по-малко.
  • #11
    40 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Стотака на OMV е ментак, истината е само в Шел и Еко. Като заредя 30-40 литра стотак от последните две бензиностанции, още при потеглянето от бензиностанцията си усещам колата по друг начин, все едно съм заредил някъде в Европа.
  • #10
    40 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Слагал съм бенз 100 уж колата да върви повече, а тя като спъната. Всички ми викат че трябва да върви повече с уж по хубавия бензин но не е така. Поне при мен не е. Добре че сипах само 15 л.от високооктановия. Долях 95 и нещата се оправиха.
  • #9
    47 rate up comment 1 rate down comment
    A3FSI2.0 150HP2007г. ( преди 6 години )
    Едно е да заредиш в Германия и Австрия,друго в Румъния когато си карах колата преди 3г.и половина на ход от Германия.Най гадния бензин е на лукойл и марешки и високооктановите също разлика няма.на омв и shell ако е хубава партидата бива,но разлика кой знае ква няма, с изключение на ниските обороти и малко по барзо набира.не си струват надценката 100ок.горива