Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Има ли смисъл от високооктанов бензин?

В някои случаи увеличава мощността, в други намалява разхода, а в трети е безсмислен

Има ли смисъл от високооктанов бензин?

Един от най-големите спорове сред шофьорите е има ли смисъл от използването на високооктанови премиум горива в модели, чиито производители го препоръчват, но не задължават своите клиенти да наливат по-скъп бензин/дизел? Възможно ли е по-качественото и калорично гориво да донесе по-нисък разход и да се отрази благоприятно на поведението на колата? Ново проучване по темата се опитва да отговори на тези въпроси, изследвайки поведението на шест автомобила, чиито производители препоръчват използването на премиум гориво, без то да е задължително за съответния автомобил.

Има ли смисъл от високооктанов бензин?

Автомобилите, участвали в пространното изследване са: Ford F-150, Cadillac Escalade, Mazda MX-5, Audi A3, Ford Mustang и Jeep Renegade. Резултатите не закъснели, като от Американската автомобилна агенция (AAA), която е финансирала проучването, обявяват, че всички автомобили освен Audi-то са отбелязали леко подобрение в разхода на гориво - от 0.7% при Mazda-та до 7.1% при Cadillac-a. Неясно защо, но моделът от Инголщад е регистрирал увеличение на разхода си на гориво от 1%.

Друга ключова област, върху която са се концентрирали експертите от AAA, е увеличението на мощността на автомобилите, използващи премиум горива. Резултатите на същите седем автомобила отново са смесени, като при моделът на Jeep производителността учудващо спада с 0.3%, докато в другия край на спектъра са Mustang, F-150 и A3, при които използването на премиум гориво се отразява положително на мощността. Моделите регистрират увеличение съответно от 3.2%, 2.1% и 2.1%.

Финалното заключение на специалистите е, че винаги трябва да зареждаме автомобила си с горивото, което производителят изисква, ако искаме да избегнем неприятности. От AAA дават за пример A3, чийто двигател работел доста по-шумно с по-евтиния бензин, което изчезвало напълно, когато в резервоара е налято високооктаново гориво.

От друга страна, Американската автомобилна асоциация подчертава, че дори най-голямото увеличение на мощността и намаляване на разхода в тези 7 примера, е незначително, имайки предвид разликата в цената на обикновените и премиум горивата. В зависимост от средните цени във всяка държава, разликата в цената между двата типа гориво варира от 20 до 25%.

Ако се чудите дали вашият автомобил се нуждае от високооктаново гориво, проверете в книжката с инструкции. Някои автомобили, например тези с принудително пълнене, често са много по-чувствителни и при тях разликата е по-лесно осезаема. Истината е, че никой двигател не би се “разсърдил” на възможността да работи с по-скъпо гориво, но истински смисъл от това има единствено, ако той е настроен за работа с по-калорично гориво. В противен случай просто използвайте стандартно гориво, но в никакъв случай с по-ниско октаново число от това, което пише на капачката на резервоара.

 

0 от 500
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    GTE ( преди 2 седмици )
    Доректната инжекция с турбо изисква бензин с по-високо октаново число, с намалена склонност към детонации ... иначе чао двигател
  • #26
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Петър ( преди 2 седмици )
    Какви са тези глупости! Високалоричен бензин! Октановото число показва само склонността към самозапалване на безина при определени условия.
  • #25
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Catalan Sea ( преди 1 година )
    Колега, не е това причината. В момента на бургаски рейд има кораб с нефт Catalan Sea, който е натоварил в Sidi Kerir, Egypt. Предполагам, че нефта е Basrah Light, Лукойл внася иракски нефт от известно време, но може и да е някакъв друг ирански или египетски нефт. Проблемът със сярата е по-скоро екологичен. При отнемате на сярата от горивото се разрушават вериги, които намаляват смазващата способност на дизела, оттам и се износва по-бързо двигателя. Затова се слагат Lubricity добавки.
  • #24
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Оня тъпан отдолу който при потеглянето усещал разликата да спре да прави реклама на разни бензиностанции и да вземе да се гръмне! Разлика може да намери само в изтънелият портфейл и по нищо друго. В БГ повечето бензиностанции са фрайчайзинг. Собственика и служителите могат да кръщават горивата и те да правят измамите. Иначе горивата са ни добри независимо от къде зареждате. Важното е на място да не са ги разредили с нещо.Разликите са огромни в качеството на една и съща марка но различни места.
  • #23
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Аз пък не намирам никаква разлика в дизела в Бг или извън. Карал съм из почти всички държави в Европа, без източните. Разхода е може би леко понижен, но поради факта че тук ни лъжат на колонката Само в немско съм постигал уникален разход главно магистрали и малко второстепенни пътища от около 5,3-5,4/100. Не знам на какво се дължи...
  • #22
    6 rate up comment 0 rate down comment
    В ( преди 1 година )
    Ве,да се ева и аз у разбирача..проблема е в А 95 е гаден руска шитня ...100 октана си е добре ама парите им са много..просто не си струва...
  • #21
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Mazda BK ( преди 1 година )
    Разлика в мощността не усещам но определено двигателя (MZR) става по-тих.
  • #20
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Карал съм с обикновен и екто дизел на Лукойл и определено имаше разлика, но не толкова че да си струва разликата в цената
  • #19
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    За бензина не знам, но храната ни е най-лошата в Европа и това е проблема! Лошият бензин най-много да ти прецака работа - голяма работа, купуваш друга! Лошата храна обаче прецаква здравето...
  • #18
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    И защото 89% от данъчните складове са собственост на братска Русия.