IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Може ли Tesla Roadster да постигне шокиращите цифри, които обяви?

Експерти посочват какво е нужно за ускорение до 100 км/ч за 1,9 секунди и пробег от 1000 км

Може ли Tesla Roadster да постигне шокиращите цифри, които обяви?

Скептицизмът обзема повечето хора, когато Илон Мъск твърди, че новият Tesla Roadster ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 1,9 секунди и ще изминава 1000 км с едно зареждане. А също така и ще вдига 400 км/ч. Всичко това изглежда невъзможно. Какво обаче мислят експертите?

Може ли Tesla Roadster да постигне шокиращите цифри?

УСКОРЕНИЕ

Към момента в света няма сериен автомобил, който да вдига 100 км/ч от място за по-малко от 2 секунди. Tesla Model S прави това за 2,4 секунди, което е съвсем близо до обявените 1,9 секунди за Roadster. Но преодоляването на тази разлика от половин секунда е доста сложба задача.

В същото време, все пак има автомобили, които да изпълняват това. Едни от тях са рали-болидите. Джейсън Фенске, експерт в предаването Engineering Explained, посочва, че за това са нужни няколко неща – двигател с 600 к.с., умни диференциали с повишено триене, които са част от система за задвижване на четирите колела, специални гуми и тегло до 1350 кг.

Може ли Tesla Roadster да постигне шокиращите цифри?


Tesla Roadster отговаря на всички тези условия. Машината има електромотори, задвижващи четирите колела. Те контролират тягата с максимална точност, като в същото време разполагат с повече от посочените вече 600 к.с., предлагани от 2,0-литровия турбомотор на рали-болид.

Един от експертите, които са наясно с цялата тази материя е инженер-механикът от института „Карнеги Мелон” Венкат Вишванатан, който част от екип, участващ в програмата „Електрически иновации”. Той изучава технологията на най-новите акумулатори и е на мнение, че ускорение от 0 до 100 км/ч за 1,9 секунди е напълно възможно.

Може ли Tesla Roadster да постигне шокиращите цифри?

„Когато става дума за мощност на двигателя и за ускорение, всичко зависи от големината на акумулаторите и най-вече от броя на неговите клетки. При Tesla Roadster те са с капацитет 200 кВт/ч и така са два пъти по-големи от тези на  Tesla Model S P100D (който между другото развива 760 к.с.). Това означава само едно – предлаганата от тях мощност не е чак толкова безумна, колкото изглежда”, обяснява Вишванатан.

Така именно огромният акумулатор с всички негови горивни клетки се оказва ключов за увеличение на мощността на двигателя, от което следва постигането на диво ускорение и максимално висока скорост. Разбира се, важно е и теглото. Вишванатан обяснява, че при изучаването на съвремените елементи от батериите, в лабораторията му изхождат от съотношение 240 Вт/ч на килограм. По този начин 200 кВт/ч означава тегло от 833 кг., което не е малко.

Следователно, Tesla Roadster няма как да бъде толкова лек, колкото са рали-болидите. При грамотно използване на леки материали обаче той може да изпревари тежащия 2 тона Nissan GT-R, който се счита за еталон за ускорение при спортните коли. За разлика от него, както и от рали-колите, Tesla не сменя предавки и разполага с по-голям въртящ момент при ниски обороти.

Може ли Tesla Roadster да постигне шокиращите цифри?

Така че 1,9 секунди и скорост до 400 км/ч е напълно реална. Остават обаче гумите, които трябва да осигурят максимално сцепление и да останат цели при движение с висока скорост. За тях ще стане дума след малко, тъй като остана нещо неуточнено около акамулаторите. Това е пробегът, който трябва да осигурят с едно зареждане. За Tesla Roadster той е 1000 км.

Вишванатан е на мнение, че акумулатор с капацитет 200 кВт/ч може да осигури това, но трябва да се изпълнят още някои условия. Основното от тях е аеродинамиката. Според учения, ако в Tesla успеят да удържат челното съпротивления на 0,2 (горе-долу такова е и при Model S), то компактният роудстър ще може да измине 1000 км. Не бива обаче да се смеят режимите на работа на мотора по време на придвижването.

ГУМИТЕ

Джейсън Фенске, за когото вече стана дума, през 2016 г. е изчислил, използвайки законите на физиката, че минималното време за ускорение от 0 до 100 км/ч при сегашните технологии на гумите е 2,05 секунди. Това обаче съвсем не означава, че претенциите на Tesla за 1,9 секунди са лъжа, тъй като най-новите разработки могат да свалят още от това постижение.

Фенске признава, че за своето изчисление е използвал спирачния път на Chevrolet Corvette. Идеята му е следната – автомобил с най-малък спирачен път дава ясна представа за измененията по гумите при тяхното връщане до пълна загуба на сцепление. В случая с Tesla Roadster нещата могат да бъдат различни, тъй като поставянето на електромотор на самото колело и използването на система за тракшън-контрол, правят сцеплението по-добро от това на Corvette. Така намаляване на тези 2,05 секунди е напълно реално.

Може ли Tesla Roadster да постигне шокиращите цифри?

В новото си изследване Фенске взима за основа гумите Nito. Те се използват за болидите, участващи в състезания с драгстери, но бяха поставени на новия Dodge Demon. Той ускорява до 50 км/ч за 1 секунди, което означава, че ако гумите издържат, достигането на 100 км/ч за 2 секунди е постижимо. Само че при Dodge Demon ускорението до 100 км/ч отнема 2,3 секунди, което го превръща в най-бързия сериен автомобил на планетата.

Може ли Tesla Roadster да постигне шокиращите цифри?

Тук трябва да се уточни, че Demon е със задно предаване. Ако се добави система за задвижване на четирите колела (при Tesla Roadster тя е налице) и при специални гуми (в Tesla работят с Michelin по специална програма), то автомобилът на Dodge вероятно ще успее да слезе под 2 секунди. Поне на теория изглежда така.

Всичко това към момента са само приказки и шокиращите цифри, обявени от Мъск си остават недоказани и безполезни. Така че ще трябва да се изчака, докато Tesla Roadster се появи на пътя и наистина покаже какво може. Развитието на историята обаче обещава да бъде доста интересно.

Снимки: Autonews

Тагове: tesla roadster
0 от 500
  • #10
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Орхан Мурадь ( преди 6 години )
    Тош така а там немците ги нема никви!
  • #9
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Рали-болидите ?И да ви светна, това на снимката е автомобил за рали-крос! Нищо общо с рали-болид ... рали-ракета .... или рали-самолетоносач!!!!
  • #8
    10 rate up comment 5 rate down comment
    супер ( преди 6 години )
    Ех, ама начи, пак развалихте уйкенда на хейтъра тинтири минтири и на баба му парашутните ***.Колкото до Тесла, евала! Браво на Мъск, че прави революция в тази сфера. Електромобили отдявна има, но с такива показатели никой, никога не е правил. Счупил е една камара рекорди и е оборил една каруца с мантри на петролните фенове. Колкото и да не им се иска на тези плиткоумни фосилни фенчета, бъдещето е на хибридите, горивните клетки и електромобилите.
  • #7
    17 rate up comment 8 rate down comment
    Шишарката ( преди 6 години )
    Аутомедия беее много сте лоши.Разваляте цяло едно бг поколение отхранено с идеята че немецо го е измислил опала тигре тигре и как един върти гуми на е30ка.Мечтата не селяка да кара 124 чист дизел и да ускорява до 100 за 25 секунди.Ех мъко псевдомутренска.германия мечтата за всеки полухрамотен фитнесджия къде е сега.Пфуууу
  • #6
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Бул_гар ( преди 6 години )
    Евала Тесла!НИКОЙ не може да направи такова задвижване като на Тесла!
  • #5
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До Русия ( преди 6 години )
    Ти вземи се кръсти баба шмеркел щото статиите за германските автомобили са най много в сайта.Ти поръча ли си "кросовър Lynk" от китай?Като се пише за електромобили сега е нормално по-често да е за Тесла.Кои са по-добри електромобили и по-продавани от на Тесла?
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Киро ( преди 6 години )
    Браво!
  • #3
    7 rate up comment 15 rate down comment
    Русия ( преди 6 години )
    Защо не се кръстите "тесламедия"? Пак 3 безсмислени "новини" в полза на пропагандата на Мъскчу. Преди 2 седмици в Китай, кросовър LYNK & CO 01 се е продал онлайн като топъл хляб.6000 коли за 137 секунди. А тука ни надувате главите за някакъв трошляк с под 100х производство в годината!
  • #2
    18 rate up comment 3 rate down comment
    пена ( преди 6 години )
    Тия 1,9 секунди са за 0-60mph а не за 0-100кмч!Поредната некадърно преведена статия!0-100кмч най-вероятно ще 2 или 2.1 секунди!
  • #1
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Undead ( преди 6 години )
    Сега Model S P100DL вдига 60mph за 2,28сек, а е 2250кг. С тази мощност може да постигне 8.8сек, ако тези 1600кг и е с по-висока максимална скорост, защото сега модел s ускорява много бавно след 200км/ч