IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първата нула на краш-тест в Европа е за Fiat Punto

Трагичният резултат е прецедент в историята на Euro NCAP

Първата нула на краш-тест в Европа е за Fiat Punto

Тази година определено е най-натоварената за европейската организация за оценка на безопасността на автомобилите Euro NCAP. При последния за 2017 г. тест специалистите оповестиха притеснителни резултати за вече доста поостарелия като концепция Fiat Punto. След проведени краш тестове, компактният италиански хечбек е получил нула (0) звезди за безопасност, като не е отговорил подобаващо на нито един от ключовите критерии на организацията.

Fiat Punto получи нула звезди за безопасност от Euro NCAP

Информацията едва ли е много изненадваща за запознатите с автомобилния бизнес, които знаят, че третото поколение на Punto e на пазара вече повече от десетилетие, и по-точно от края на 2005 г. През това време, Европейската програма за оценяване на новите автомобили (Euro NCAP) постоянно затягаше изискванията и правеше получаването на повече звезди по-трудно. В тази връзка, един автомобил, който в основата си е проектиран с технологии от началото на века, няма как да се справи особено добре на новите тестове.

Fiat Punto е първата кола, която отбелязва нула звезди за безопасност по време не европейски краш тестове. “Постижението” на модела принуди Euro NCAP да кажат, че италианския модел “изостава значително от всеки автомобил, преминавал през тестовия полигон в последните години”. Била е тествана версия на хечбека с 5 врати, механична скоростна кутия и тегло от 1030 кг.

Fiat Punto получи нула звезди за безопасност от Euro NCAP

Числата говорят сами за себе си, като според изнесената информация Punto е успяло да получи рейтинг от едва 51% по отношение на безопасността на възрастните и дори още по-ниските 43% за деца. Ситуацията е малко по-добра за защитата на пешеходците, която е оценена от Euro NCAP с 52%, а колкото до асистентите за безопасност - оценката е 0%.

Fiat Punto получи нула звезди за безопасност от Euro NCAP

Fiat Punto не е единственият автомобил, участвал в последните за годината краш тестове на Euro NCAP. Компания са му правили Dacia Duster, Kia Stonic и MG ZS, които също са били оценени - всички те са получили по три звезди за безопасност. Трябва да се уточни, че версията с допълнително оборудване на Stonic дори е получила 5 звезди.

Подобна е ситуацията и с тествания преди време Toyota Aygo, който има 3 звезди в по-ниските нива на оборудване, но печели допълнителна звезда с опционалния пакет за безопасност. Други коли от списъка с 3 звезди са Alfa Romeo Giulietta, Ford C-MAX, Opel Karl и Citroen DS3.

Ако безопасността е от изключително значение за вас, най-вероятно бихте искали да си купите Toyota Yaris, BMW 6-Series Gran Turismo, Hyundai Kona, Jaguar F-Pace или Kia Stinger - всички те имат 5 звезди за безопасност.
 



Снимки: Euro NCAP

Тагове: fiat punto hyundai stonic
0 от 500
  • #10
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ве пак се чу нещо за Фиат...:) Нищо, че пак оглавяват негативната статистика. То поне от 15 години е така.
  • #9
    2 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Уффф, тази алфа много я хвалеха преди да излезе. Истината се оказа доста разочароаща. Нищо ново под слънцето. Този филм вече сме го гледали. Алфа? Не, благодаря!
  • #8
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Hyundai Kona е в по-долния сегмент(В) от алфата(С), но е с максималния брой звезди. Голямо шамар за жабарите.
  • #7
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Видеото не показва нито сериозни разрушения и деформации на колата, нито тежки травми по манекените, така че съмнения за достоверността на тази публикация си остават сериозни !Всеки може да погледне краш тестове на последните модели на Лада, за да види какво значи колата да се разпада при удар.
  • #6
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    то това някога получавало ли е звезди на тоя тест, помня първото поколение че с пръст да го пипнеш и ламарината се огъваше
  • #5
    9 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    ковчег на колела !
  • #4
    26 rate up comment 4 rate down comment
    Веско ( преди 6 години )
    Що за платени рекламни глупости. После *** се качва на "най-сигурната" кола и цепи напряко без да спазва никакви правила и закони. Обикновено убива някой добър шофьор с нормален автомобил.
  • #3
    47 rate up comment 3 rate down comment
    До .. ( преди 6 години )
    Който се води по акъла на бакшиш като порасне най-много бакшиш да стане!
  • #2
    4 rate up comment 36 rate down comment
    .. ( преди 6 години )
    Не знам какво не са му харесали на Фият-а.Знам какво казваше един бакшиш едно време...Онези дето правят *** и онези дето ядат спагети, коли не могат да правят...
  • #1
    41 rate up comment 6 rate down comment
    Неразбиращ ( преди 6 години )
    Странно: при челните удари нито челното стъкло пострада, нито дори А-колона беше засегната; страничният удар не причини кой знае какви щети, а при всички ситуации манекените "се държаха" съвсем нормално и не видях да се удрят някъде... Сигурен съм, че експертите от EuroNCAP знаят какво правят и не, не съм фен на FIAT; просто коментирам публикуваното видео.