Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Първата нула на краш-тест в Европа е за Fiat Punto

Трагичният резултат е прецедент в историята на Euro NCAP

Първата нула на краш-тест в Европа е за Fiat Punto

Тази година определено е най-натоварената за европейската организация за оценка на безопасността на автомобилите Euro NCAP. При последния за 2017 г. тест специалистите оповестиха притеснителни резултати за вече доста поостарелия като концепция Fiat Punto. След проведени краш тестове, компактният италиански хечбек е получил нула (0) звезди за безопасност, като не е отговорил подобаващо на нито един от ключовите критерии на организацията.

Fiat Punto получи нула звезди за безопасност от Euro NCAP

Информацията едва ли е много изненадваща за запознатите с автомобилния бизнес, които знаят, че третото поколение на Punto e на пазара вече повече от десетилетие, и по-точно от края на 2005 г. През това време, Европейската програма за оценяване на новите автомобили (Euro NCAP) постоянно затягаше изискванията и правеше получаването на повече звезди по-трудно. В тази връзка, един автомобил, който в основата си е проектиран с технологии от началото на века, няма как да се справи особено добре на новите тестове.

Fiat Punto е първата кола, която отбелязва нула звезди за безопасност по време не европейски краш тестове. “Постижението” на модела принуди Euro NCAP да кажат, че италианския модел “изостава значително от всеки автомобил, преминавал през тестовия полигон в последните години”. Била е тествана версия на хечбека с 5 врати, механична скоростна кутия и тегло от 1030 кг.

Fiat Punto получи нула звезди за безопасност от Euro NCAP

Числата говорят сами за себе си, като според изнесената информация Punto е успяло да получи рейтинг от едва 51% по отношение на безопасността на възрастните и дори още по-ниските 43% за деца. Ситуацията е малко по-добра за защитата на пешеходците, която е оценена от Euro NCAP с 52%, а колкото до асистентите за безопасност - оценката е 0%.

Fiat Punto получи нула звезди за безопасност от Euro NCAP

Fiat Punto не е единственият автомобил, участвал в последните за годината краш тестове на Euro NCAP. Компания са му правили Dacia Duster, Kia Stonic и MG ZS, които също са били оценени - всички те са получили по три звезди за безопасност. Трябва да се уточни, че версията с допълнително оборудване на Stonic дори е получила 5 звезди.

Подобна е ситуацията и с тествания преди време Toyota Aygo, който има 3 звезди в по-ниските нива на оборудване, но печели допълнителна звезда с опционалния пакет за безопасност. Други коли от списъка с 3 звезди са Alfa Romeo Giulietta, Ford C-MAX, Opel Karl и Citroen DS3.

Ако безопасността е от изключително значение за вас, най-вероятно бихте искали да си купите Toyota Yaris, BMW 6-Series Gran Turismo, Hyundai Kona, Jaguar F-Pace или Kia Stinger - всички те имат 5 звезди за безопасност.
 



Снимки: Euro NCAP

Тагове: fiat punto hyundai stonic
0 от 500
  • #21
    2 rate up comment 2 rate down comment
    ТТ ( преди 1 година )
    Начи си е готина кола. 1030 кила - колко такива има все още? Последно си спомням Фиеста - беше 900-и-нещо. Направо: дреме ми буя за безопасност на пешеходеца; асистенции не ми трябват; деца не возя; Всичко което ми трябва от кола - да работи: върви, топли, AC, и да не прави ядове (гниене, дефекти..); надеждна; да е евтино: консумативи, ремонти; да има добра видимост; да се държи добре - пъргава, отзивчива, стабилна. Тва е. За всичко в + не ми пука и няма да давам кинти за което.
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 година )
    Влезте в сайта на Euro NCap - наистина е нула. Сега са различни критериите - безопасността на пешеходците и електронните асистенции имат много по-голяма тежест, отколкото преди 10-15 години и може заради това. Ама все ми се струва, че като се представя добре на челен и страничен удар, поне една или две звездички заслужава... Чудно ми е моят СААБ 9-5 колко би получил на днешните тестове. През 2003-а е заслужил 5 звезди, ама съм сигурен, че сега няма как да стане това :D
  • #19
    5 rate up comment 0 rate down comment
    autospec ( преди 1 година )
    като гледам видеото и пораженията мога само да ви кажа - много ви здраве. с тези малки деформации не знам кой е дал тази нула.нещо не се връзват нещата.
  • #18
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Информираност ( преди 1 година )
    Колеги, моля ви да се информирате малко преди да пишете първото нещо, което мине през ума ви. Фиат Гранде Пунто, когато излиза на пазара преди 12 години получава 5 (да пет) звезди от същата организация - невиждан до тогава резултат за кола от този клас. Днес се отделя изключително внимание на системите за безопасност. Затова базови коли получават 3, а след добавяне на екстрите - 5 звезди. Не са с повече желязо! ПП. Правете разлика между Gulia и Guilietta !!! ПП2. Фиат, време е за ново пунто!
  • #17
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Кибик ( преди 1 година )
    Руските автопроизводители постигаха този резултат десетилетия наред. И в космоса стигнаха.
  • #16
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    И кво да закриваме - фабриката за слама в Долно уйно ли? Щото другото от статията май не ни касае много-много.
  • #15
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Русия ( преди 1 година )
    Закривай!
  • #14
    8 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 1 година )
    Ами то голяма част от оценките са за асистиращи системи, а такива нямаше допреди 3-4 години в нито един малък автомобил. А и не само в малък. Примерно системата за автоматично спиране при по-малките автомобили се появи едва преди 4 години. Всичко назад значи е с около 0 звезди, а в България това означава няколко милиона автомобила с 0 звезди! Ей и затова ще смне си накрая в статистиката по ебзопасност и в челото по смъртни случаи на човек от населението.
  • #13
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Алфата беше най сигурната кола в класа си като излезна. През годините обаче се вдигат изискванията и затова при сегашен тест има по малко звезди макар да дава същия резултат. Ако ударат друга кола от това време която е била зле сега ще я обяват за ковчег. А тия много сигурните БМВ-та от 2000г направо в момнета са като трабант преди време. Това е развиване, затова по добре нова малка кола вместо 15г премиум на 300х. Па си мислете че кат е 2тона и е сигурна, критерии......
  • #12
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Нисански ( преди 1 година )
    Какво точно ви дразни Алфа???алфа имаха 20 години спад сега пак са номер едно...супер завръщане..!как все германските чикибойци все нещо ги дразни ама от другите???