Германия най-вероятно ще завърши 2017 година с едни от най-добрите продажби на нови коли в историята, но за догодина се очаква спад в търговията, прогнозира агенция Reuters. Силната икономика и отстъпките, давани от търговците за дизеловите модели ще вдигнат продажбите тази година с поне 3% - до 3,4 или 3,5 милиона бройки.
Това е много близо до рекордната 2009 година, когато в Германия бяха продадени 3,8 милиона нови коли. Германските дилъри записват четвърта поредна година с растящи продажби, които се дължат на постоянния икономически растеж, високите нива на трудова заетост, солидните заплати и ниските лихвени проценти. За догодина обаче се очаква снижаване на продажбите с до 2% до под 3,4 милиона коли.
Основната причина за това е постоянно намаляващото търсене на дизелови автомобили. А това намаляване се движи от последствията от скандала „Дизелгейт” и политиката на опазване на чистия въздух в германските градове, които възприемат все повече ограничения спрямо дизелите.
Миналата година дизелите държаха между 45 и 46% от пазара на нови коли в Германия, през 2017 този процент ще се смъкне под 40, а догодина ще се свие още.
През февруари се очаква много важно решение на германския Висш административен съд, посветено на ограниченията на дизеловите коли. До него се стигна след поредица решения на по-ниски по ранг административни съдилища, които са на мнение, че забраната на достъп на дизелите до германските градове е необходима, за да се помогне на усилията на ЕС за запазване на чистия въздух в европейските градове.