Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

SAAB 9-3 се завръща като електрически модел

NEVS започва масово производство за Китай през юни

SAAB 9-3 се завръща като електрически модел

Китайският консорциум NEVS (National Electric Vehicle Sweden), който е собственик на част от останките на шведската компания SAAB, представи електромобил, базиран на седана SAAB 9-3. Тестовото производство на автомобила започва в завода на NEVS в Тянзин, а масовото му сглобяване трябва да стартира през юни.

SAAB 9-3 се завръща като електрически модел

Електромобилът носи името NEVS 9-3EV и е изграден на базата на второто поколение на SAAB 9-3, чието производство стартира през 2014 г. На външен вид почти няма разлики между двата автомобила, а в интериора арматурното табло е вече дигитално, налице е и мултимедийна система с тъчскрийн. 9-3EV се задвижва от електромотор с мощност 177 к.с., а батериите му осигуряват пробег с едно зареждане до 300 километра.

SAAB 9-3 се завръща като електрически модел

Това обаче е по-ранна информация от NEVS, като реалните данни за серийната версия все още не са обявени. Предполага се, че батерията трябва да е с по-голям капацитет, тъй като електромобилът се е получил доста тежък – 2200 килограма. NEVS купи правата върху марката SAAB и производствените мощности на компанията през 2012 г.

През 2013 китайците се пробваха да възстановят производството на модела 9-3 – автомобили отпреди фейслифта с бензинов двигател с мощност 220 к.с.

През февруари 2016 г. концернът SAAB AB забрани на NEVS да използва името и логото на марката за автомобили, предназначени за китайския пазар. А в NEVS се бяха прицелили точно в домашния си пазар, където сега ще се предлага и електрическият 9-3, но вече без името SAAB.

Тагове: saab nevs 9-3
0 от 500
  • #4
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Wane ( преди 1 година )
    и затова този допотопен компактен седан тежи 2200кг. петметровите Tesla Model S 60 и Volvo S90 T8 тежато под 2 тона.
  • #3
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Wane ( преди 1 година )
    Разбира се, че дизайнът е изключително важен, защото той продава. Отделно, че възрастта на колата е обвързана и с архитектурата
  • #2
    9 rate up comment 1 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 1 година )
    въпросът тук е не колко годишен е дизайна, а колко ще струва и дали колата е надеждна...
  • #1
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Wane ( преди 1 година )
    Производството на второто поколение 93 не стартира през 2013, а през 2002. През 2008 имаше фейслифт и това изчадие от снимките реално разполага с дизайна на фейслифта. Не знам какви са им плановете, но според мен дори в Китай няма кой да купува кола с 15-годишен дизайн.