IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Daimler забърка скандал с наета и потрошена Tesla Model S

Концернът взел колата под наем, за да я разглоби напълно и да я тества в екстремни услония

Daimler забърка скандал с наета и потрошена Tesla Model S

Концернът Daimler изпадна в доста конфузна ситуация, след като се опита да проучи как е устроен Tesla Model S. Германският производител реши да икономиса пари и вместо за си купи електрическия седан, го нае като частно лице от компания за коли под наем. Всичко това доведе до сериозен скандал, съобщава Spiegel.de.

Daimler се забърка в скандал с наета и потрошена Tesla Model S

Електрическият седан е взет под наем от компанията Sixt и след една седмица е върнат обратно. През този период машината първо е закарана в техническия център в Зинделфинген, където е напълно разглобена и след това събрана отново. Електромобилът е бил тестван на местния полигон, както и в изпитателния център в Барселона.

Скандалът избухнал, след като се оказало, че компанията Sixt също е наела електромобила от германска семейна двойка. Моника Киндлейн и Манфред ван Ринсум (на снимката) имали три електрически коли в автопарка си и ги давали под наем. Още в началото съпругът се усъмнил, след като пристигналият клиент се интересувал само от програмното оборудване на машината и най-вече от системата за автопилот.

Договорът все пак бил подписан, като наемателят на Model S се съгласил, че пробегът за една седмица не бива да надвишава 1500 км, както и че колата не може да бъде тествана в екстремни условия. По-късно обаче в офиса на Манфед пристигнало съобщение от самия електромобил, който уведомява собственика си, че се намира доста по-далеч от тези 1500 км – в Барселона.

Първоначално 55-годишният мъж не се притеснил, защото решил, че колата е натоваране на влекач и така е закарана в Испания. Все пак мъжълът започнал да следи местоположението на машината, като правел скрийн-шотове от телефона си. От тях се виждало, че електромобилът се подлага на огромни натоварвания по планински трасета и кални терени.

Когато от Sixt върнали колата на семейството, Манфред внимателно е огледал и видял, че задната врата е повредена, както и че на места е сериозно одраскана. В жабката пък бил открит лист, на който пишело, че е нарушено правилника за паркиране в центъра на Mercedes-Benz в Зинделфинген.

Тогава Ван Рансум разбира, че колата му е повредена от служители на Daimler. Той е направил няколко снимки и е закарал машината за експертиза в Мюнхен. Щетите по нея са изчислени на 15 674 евро, но загубите за семейството за още по-големи, тъй като предстои ремонт и те няма да могат да дават колата под наем.

Освен това експертизата е показала, че колата е била разглобени и после сглобена наново, като са допуснати много неточности. По покрива са останали и следи от поставянето на измерителни уреди. Затова и семейството е поискало от Sixt да плати всички ремонти, както и компенсация за времето, в което Model S ще бъде възстановен – по 1000 евро на ден. Общата сума, включваща ремонт, боядисване, разходи за експертиза и морални загуби е на стойност 99 939 евро.

Копие от писмото си Манфред изпратил и на Съвета на директорите на Daimler AG. Юридическият отдел на концерна е обявил, че искането на семейството ще бъде удовлетворено. По-късно от Sixt обявиха, че въпросът е приключен и всичко е регулирано и платено.

Снимка: Spiegel.de
 

Тагове: tesla model s daimler sixt
0 от 500
  • #15
    32 rate up comment 9 rate down comment
    Striker ( преди 6 години )
    Явно стигнахме до там, че Бенц се учи от по-добрите! :)
  • #14
    20 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Хареса ми колко методично е подходил германеца за да докаже злоупотребата. Без да подава оплакване в Сикст и излишно да се терзае е набрал доказателства и ги е представил. Според мен можеше да ги осъди за няколкостотин хиляди. Това което е взел е твърде малко.
  • #13
    21 rate up comment 24 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Най-фрапантното е, че инженерите на Мерцедес със сигурност са я сглобили много по-добре от отколкото работниците на Свети Мъск :)
  • #12
    10 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Евалата на мерцедес!Най най качествени коли са мерседесЗа пореден пат подобряват произвотството си!
  • #11
    15 rate up comment 17 rate down comment
    Русия ( преди 6 години )
    Поредната пропагандна новинка за Тисличката.Важното е постоянно да ни се набиватв главите тоя миниатюрен производител.Тоест Мъскчу иска да каже,че досега Даймлер не я е разглобявал за 3 лета откак са на пазара.
  • #10
    21 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Да не говорим че Даймлер имаха акции в Tesla, като в началото заедо с Тойота удариха едно рамо на Мъск. В теска Модел S Всички лостчета и бутони за стъклата на вратите са взети директно от Мерцдес. Тази статия намирисва на истерична реклама на Тесла.
  • #9
    17 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ахаха егати зле скалъпената дезинформация, всеки ден реклами на тесла. Намерили разписка от даймлер в жабката ти да видиш. Огромна компания за коли под наем, наема колите на семейство мухахаха...
  • #8
    9 rate up comment 19 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Трябва да благодарят на даймлер щото от тая шитня нямаше да изкарат толкова пари и след хилядолетие :D
  • #7
    37 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Драги Мерцедес, изводът е: Стискате се за една Тесла - ставате за смях.
  • #6
    28 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Да, всяка голяма фирма купува моделите на конглокенцията и ги изследва. Това се знае от години. Проблемът е друг - голямата фирма Мерцедес се стиска да купи една Тесла за изследователски цели, та оттам и скандала. Спестиха 200 000 евро, но станаха за смях. Много дребнаво. Швабските автопроизводители в момента са на дъното като качество и доверие..