IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

10-те най-добри концептуални версии на Volkswagen Golf

През годините VW пуска доста интересни прототипи, базирани на популярния си модел

10-те най-добри концептуални версии на Volkswagen Golf

Без никакво съмнение, Volkswagen Golf е един от най-популярните автомобили, както и един от най-дълго произвежданите модели в света. Той е тук от 1974 г. и до момента от него са произведени седем различни поколения. Всички те през годините утвърдиха лидерската позиция на Golf в сегмента на компактните хечбек модели, а създателите му започнаха да измислят какви ли не начини да го направят по-интересен.

Голяма част от идеите на хората от Волфсбург намериха израз в много концептуални модели, които се появиха през годините. Някои от тях са откровено налудничави, а други направо ни карат да се питаме защо не са качени на конвейера. Представяме ви 10-те най-добри концепта, базирани на Volkswagen Golf.

10-те най-добри концептуални версии на Volkswagen Golf

1969 VW EA 276

Това на практика е първият Golf, още преди серийният модел да дебютира на пазара. Прототипът се казва ЕA 276 и е представен през 1969 г. Този автомобил използва същата концепция с предно разположен двигател, предно задвижване и доста голям заден капак, които впоследствие са внедрени в серийната машина. Двигателят бил взет директно от Beetle, като на по-късен етап инженерите се отказали от идеята и заложили на по-ефективен и по-евтин за производство мотор с водно охлаждане за серийния Golf. Уникалният автомобил ЕА 276 не е напълно функциониращ, но въпреки това полага основите на колата, която ще се превърне в тотален хит през идните години.

10-те най-добри концептуални версии на Volkswagen Golf

2015 VW Golf Variant Biturbo Edition

Дизеловите двигатели днес може да са сериозно атакувани, но трите букви TDI завинаги ще имат специално място в сърцата на много от лоялните фенове на Volkswagen. В ерата преди “Дизелгейт”, стажанти от развойния център в Цвикау получили задачата да поосвежат един стандартен Golf комби. Те изпълнили задачата си брилянтно, като подменили двигателя с доста мощен 2.0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател с две турбини, взет директно от Passat BiTDI. Мощността достига 368 к.с. и 500 Нм максимален въртящ момент, с което този концепт лесно би изпреварил стандартен Golf GTD във всяка една ситуация.

10-те най-добри концептуални версии на Volkswagen Golf

2005 VW Golf GTE Sport

Golf, който не изглежда като Golf - това е футуристичният концепт GTE Sport. Този автомобил се задвижва от хибридна система с три двигателя - един бензинов и два електрически, които генерират обща мощност от 400 к.с. Атрактивният дизайн с остри линии и отварящи се нагоре врати е изпълнен с олекотени карбонови панели, а някъде под тях е монтирана батерия с достатъчен капацитет за изминаването на 50 километра само на ток. Задвижват се и четирите колела, а максималната скорост достига 280 км/ч.

10-те най-добри концептуални версии на Volkswagen Golf

2014 VW Golf GTI Roadster Vision Gran Turismo

Въпреки че е роден във вълнуващия свят на електронните игри и по-специално в този на симулатора Gran Turismo 6, този двуместен кабриолет се появява и наяве с футуристично и функциониращо купе с изключително нисък и футуристичен профил. Благодарение на атрактивния му дизайн, но и със съдействието на V6 двигателя с 503 к.с. под предния капак, този концепт привлича цялото внимание към себе си на фестивала на Volkswagen във Вьортерзее, Австрия през 2014 г. Трите букви “GTI” в името на прототипа намеква за предно предаване, но всъщност задвижвани са и четирите колела, а максималната скорост е 309 км/ч.

10-те най-добри концептуални версии на Volkswagen Golf

2016 VW Golf R Variant Performance 35

Отново концепт, базиран на комби версията на Golf 7. Този автомобил също използва високопроизводителен двигател и система за задвижване на четирите колела. Бе показан на миналогодишното издание на фестивала във Вьортерзее в Австрия, а дизайнът му дължим на екип от стажанти във фабриката на Volkswagen в Заксен, Германия. Те решили да използват ръчно положена двуцветна схема за екстериора в червено и сиво. Впечатление прави и предния капак, който има два отвора за охлаждане на двигателя. Двигателят е взет директно от Golf R и разполага с 350 к.с., а интериорът е получил фоново LED осветление в тавана, което напомня на покрива, който сме виждали в лимузина от ранга на Rolls-Royce. И това в Golf.

10-те най-добри концептуални версии на Volkswagen Golf

2007 VW Golf GTI W12

Както стана ясно по-нагоре, не всеки Golf с култовото обозначение “GTI” в името, разполага спредно задвижване. Този малък звяр има задно предеване и чудовищната мощност от 650 к.с., които се генерират от битурбо W12 двигател. За да се справи с нетипичната за един Golf мощност, скоростната кутия била взета от Volkswagen Phaeton. До ден-днешен това е най-бързият Golf, който е официално разработен от Volkswagen. И нищо чудно, с максималната си скорост от 325 км/ч, която обаче така и не е изпробвана и доказана официално.

10-те най-добри концептуални версии на Volkswagen Golf

2013 VW Golf Design Vision GTI concept

Със своите четири задвижващи колела, орязан от всичко ненужно двуместен интериор и битурбо VR6 двигател, това е един доста първичен концепт, създаден основно за пистово ползване. Въпреки това, колата е създадена единствено за шоу цели, а интересен факт е, че междуосието е идентично с това на стандартен Volkswagen Golf от седмата генерация на модела. Не същото обаче важи за останалите размери, тъй като този концепт е по-къс, по-широк и много по-нисък, което допринася за агресивната цялостна стойка на колата. Мощността е малко над 500 к.с. и се разпределя между четирите колела. Прототипът е напълно функциониращ, като дори е връчван в ръцете на няколко щастливци, които са имали възможност да го покарат. Твърди се, че максималната скорост достига 300 км/ч.

10-те най-добри концептуални версии на Volkswagen Golf

2015 VW Golf GTI Supersport Vision Gran Turismo

В сърцето на този “спортен” Golf седи добре известния VR6 двигател, който тук разполага с 503 к.с. мощност, задвижващи и четирите колела. Тази кола започва живота си в играта Gran Turismo 6, но впоследствие бе конструиран. Прототипът е доста далеч от възможностите на серийното производство, но все пак е замислен като автомобил с максимална скорост от 300 км/ч. Все пак тези стойности са просто теоретични. Както може би всички очакваме да видим в един концепт, независимо от марката и модела, и този тук има гигантски и агресивни джанти.

10-те най-добри концептуални версии на Volkswagen Golf

2007 VW Golf Variant RaVe 270

Това е хибриден концепт, но не в традиционния смисъл, с който сме свикнали в автомобилния свят напоследък. Автомобилът с малко странно име използва модифициран двигател на Golf GTI, комбиниран със система за двойно задвижване от Golf R32, което според създателите оформя перфектния Golf (може би имат предвид перфектното комби). Вътре има монтирани две състезателни кожени седалки, които да държат шофьора и неговия спътник на местата им. А причини за това има доста - първо, мощността достига 270 к.с., които са предостатъчни за доста емоции по планинските отсечки, и второ, аудио системата е с мощност 1400 вата, което има потенциала да разтърси обитателите на интериора. Автомобилът е специален проект на отдела Volkswagen Individual GmbH и преди десетилетие се превърна в хит на фестивала във Вьортерзее, Австрия, който е особено популярен сред феновете на автомобили на концерна Volkswagen Group.

10-те най-добри концептуални версии на Volkswagen Golf

2014 VW Golf R400 concept

За кратко всички вярвахме, че Volkswagen има намерение да качи R400 на конвейера, но това така и не се случи, защото осъществяването на идеята бе възпрепятствано от избухването на скандала, добил популярност с името “Дизелгейт”. От Volkswagen решиха да си спестят сериозните разходи и замразиха проекта. Иначе се очакваше серийната версия да е още по-мощна от концепта и да разполага с 420 к.с., произвеждани от класическия 2.0-литров турбо бензинов двигател на концерна.

Снимки: Volkswagen
 

0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Фолк с японски ваген ( преди 1 година )
    В Голф 2 беше истината. Останалите поколения Голф са за голфаджии.
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Мразя VW и останалите там в групата. Не че са лоши автомобили, напротив. Добри са. НО Голямото НО, е че цената не им отговаря на продукцията и качеството също. Дори са с повече дефекти от средняците от другите марки. Това не им харесвам - висока поддръжка, без да получаваш нещо повече от останалите - безсмислено даване на пари за една т*па емблема и шепа комплекси. За това и повече няма да си купя нищо от тях. Сбърках веднъж, видях че не са нищо повече от другите, но поддръжката е по-скъпа.
  • #10
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Доктор Стрейндж ( преди 1 година )
    Добър голф звучи като добър хемороид...
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Хаха, дръпнатите са налазили. Все разбирачи, живеещи в НФС-то и с празни джобове... Някои модели просто къртят. W12 или BiTDI с 368 кс от двулитров мотор. Жълтите толкова от бензинов не могат да изкарат. Нещастници
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 1 година )
    това са концепти, които концернът вади всяко лято на едно езеро в Австрия. Балъците цъкат, докато мятат камъчки (в езерото де!). И после нищо(освен ако не се появи в ГРАНТУРИЗМО за ПС)... Печки или 1.4Т. 2007 w12 - двигателче от бентли! Това трябваше да го пуснат в серия от 100ина бройки поне!
  • #7
    3 rate up comment 4 rate down comment
    еха ( преди 1 година )
    Тука май коментират само смотаняци ! Гроздето е кисело,а ?
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Първия Голф на снимките изглежда най-добре според мен. Класически форми и пропорции, без залитания. Просто класика. Пуснатите в продажба най-добри са 1 и 2 серия. И като качество и кято визия. До някъде и 3-та генерация, но там вече започва заоблянето на модела и израждането му в сегашното състояние. Гледам, че и на концептите тази тенденция е била налична.
  • #5
    8 rate up comment 7 rate down comment
    до: Цар Навуходоносо ( преди 1 година )
    Кой автомобил от статията ти се вижда хубав, че нещо не се сещам?
  • #4
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Що бе, прототипите им са по-убави от това, което са го пуснали на пазара. Смятайте то колко е убаво! Вурстовете са си пълни нещастници. Факт! Кледайте снимките и стига да не сте слепи ще разберете. В този форум остана само един слепок, който по-далеч от носа си не вижда и това е форумната ВАГ-ина. Цъка си + и - по цял ден и живот за него няма. Ей ся ще се появи. Интересно с какъв ник ще е този път. Дори и да не напише нищо по минусите ще разберете, че пак не го е слушала главата.
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Какво толкова го говорят всички тоя голф. Ауди RS3, ето ви го голф R400. Ако го пуснат ще е същата кола, както и останалите модели/версии.