IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Само един камион на Tesla ще използва ток колкото за 4 000 домакинства

Данните са според проучване на водещ енергиен консултант в Европа

Само един камион на Tesla ще използва ток колкото за 4 000 домакинства

Наскоро представеният електрически влекач на Tesla, чийто подобрена модификация ще може да изминава около 800 км с едно зареждане, ще се нуждае от електричество, колкото за 4 000 домакинства.

Камионът на Tesla ще използва ток, колкото за 4 000 домакинства

Според изследването на Aurora Energy Research, публикувано от Financial Times, 30-минутно зареждане, което ще осигурява около 650 км. пробег, възлиза на 1600 кВт. Така новите специални зарядни станции Megacharger ще трябва да осигурят 10 пъти повече количество заряд, в сравнение с обикновената система на Tesla.

Информацията бе представена от Джон Федерсън, директор на проучващата компания, по време на конференция миналата седмица в Лондон. Тогава Федерсън сподели, че е нужен по-задълбочен дебат относно развитието не само на електрическите превозни средства, но и на електропреносната мрежа. Според други експерти пък, зареждането на влекач за половин час изисква технология, която все още не съществува.

Засега от Tesla отказват коментар по темата. В предишни изявления основателят на компанията Илън Мъск бе посочил, че Megacharger ще използва соларен панел за зареждане. От друга страна, голяма част от системата за зареждане на Tesla частично се захранва от възобновяема енергия, а към момента производителят тества и специални акумулаторни батерии.

Изцяло електрическият камион ще се появи на пазара през 2019 г. Смята се, че дотогава компанията на Мъск ще е стартирала инсталирането на Megacharger системата.

Снимка:Tesla

Тагове: tesla megacharger
0 от 500
  • #17
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До аеу ( преди 6 години )
    Не предполагай че е квтч. Като си нямаш представа от мощност и енергия не прави бегли предположения. 1600квт за половин час ще вкарат в батерията почти 800квтч, толкова ги използва домакинството ми за 1 месец.
  • #16
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Фермерче и преди те питах - за къв бяс да правиш автовлак от тия няколко камиона, като истинската железница ще ти достави на същия принцип по-бързо и по-евтино стоката... нещо много филми гледаш, сериозно си се МЪСКирал ;)
  • #15
    8 rate up comment 3 rate down comment
    аеу ( преди 6 години )
    "30-минутно зареждане, което ще осигурява около 650 км. пробег, възлиза на 1600 кВт."продполагам, че се има предвид кВтч.Според доклад за ЕВН България Електроснабдяване" ЕАД примерно средно потребление е 2207КВтч в БГИначе според методологията за домакинствата има следните разходи: много малки до 1000 КВтч малки между 1000 и 2500 КВтч средни между 2500 и 5000 КВтч големи между 5000 и 15 000 КВтчт.е. камиона за едно зареждане хаби ток като за едно домакинство за година.
  • #14
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Fermera ( преди 6 години )
    Наи-скъпото в един камион е шофьора.А при Тесла ще се движат по 3 камиона само с един шофьор.И няма да точкова и продава нафта.
  • #13
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Анонимник ако за 650 км ползваш 1600 кВ колко се падат за 100 км ще обясниш ли? Как се смята разход по електричарски я да видя ;)
  • #12
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    А ако можеда попитамщо сравнявате електричката с Дизела? Що не погледнете на Скания моделите на натурален газ - знаете ли кога електрошитнята на Мъски ще ги бие?!
  • #11
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тоя тинто минто голям лъжец. Кой каза че ел камион използва 250квтч на 100км?
  • #10
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Пена, а каква е остатъчната стойност?! Кой ще е смелчака, купил електрически камион без гаранция при условие, че батерията, която струва 1/3 минимум от него може да даде фира всеки момент?
  • #9
    14 rate up comment 5 rate down comment
    пена ( преди 6 години )
    "Например тъпакът, който не би искал да плати 120 000 долара за батерия с живот пет години. Кога ще се избият тия пари от разликата в цената между пробега на ток и пробега на дизел?"Тесла са обещали "1 million-mile warranty" на камиона.Реално модерните батерии имат по 2000 цикъла живот (пълни цикли, ако се правят половинки то живота става еквивалент на 4000 цикъла)И съответно за камиона се получава 800км по 2000 цикъла е равно на 1600000км живот - точно толкова, колкото е гаранцията
  • #8
    12 rate up comment 9 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    с тая разлика, че един модерен влекач евро6ца гори под 30/100 ама айде ще приемем че е 36 литра (56 може да гори някой МАК от 72ра) та при 36 л се получават 350 кВ енергия - срещу 250 за електриката... та нещата са танту за куглокиго