IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Производителите на части искат яснота – коли на ток или на биогориво

Шефът на концерна ZF призова бързо да бъде взето решение за бъдещето на автомобилите

Производителите на части искат яснота – коли на ток или на биогориво

Време е световната общественост да вземе окончателно решение за това какъв вид автомобили ще бъдат развиван – такива на електричество или на биогорива? За това призова Стефан Зомер, шеф на концерна ZF, който се занимава с разработката и производството на автомобилни компоненти.

Производителите на части искат яснота – коли на ток или на биогориво

В интервю за немското издание Automobilwoche, Зомер заяви, че да се развиват двете направления едновременно, е твърде скъпо и неефективно. Той е категоричен, че автомобилите на биогорива са по-малко вредни за екологията от електромобилите. Според шефа на ZF, ако през следващите 5 години производителите продължат да се инвестират в зарядни станции за коли на ток, то въпросът с биогоривата сам ще отпадне.

„Трябва да бъде взето окончателно решение по въпроса, при това веднага. Ние трябва да бъдем наясно в каква посока да поемем. За мен, синтетичните горива имат по-добро бъдеще, тъй като създаването на огромен брой зарядни станции за електромобили ще отнеме прекалено много време и ще изисква огромни инвестиции”, смята Зомер.

Като основен довод за тезата си Зомер добавя, че за зареждане с биогорива могат да се използват сегашните бензиностанции, тоест инвестиции не са нужни. Освен това самите горива могат да бъдат правени не от нефт, а от органични отпадъци и растения, като за тяхното изпозване не е нужно двигателите на автомобилите да бъдат пренастройвани.

Производителите на части искат яснота – коли на ток или на биогориво

„Нивата на вредни емисии СО2, образувани при изгарянено на този тип гориво в двигателя, са същите, които едно разстение поглъща при израстването си. Това е далеч по-лесно, по-ефективно и най-вече по-екологично. Така че е далеч по-добре да строим бензинови инсталации, отколкото да се занимаваме с електромобилизация”, твърди Зомер.

Шефът на ZF смята, че именно това е начинът, по който Германия може да спечели битката с Китай за развитие на автомобилите с алтернативни горива. В момента китайците инвестират в електронната мобилност, за да станат водещата държава в този сегмент. Те обаче нямат никакъв интерес към биогоривата. В същото време бензиновите и дизеловите двигатели са голямото оръжие на западните (най-вече германските) производители и те не бива с лека ръка да се отказват от тях.

Снимки: Automobilwoche

Тагове: zf
0 от 500
  • #4
    22 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Нивата на вредни емисии СО2, образувани при изгарянено на този тип гориво в двигателя, са същите, които едно разстение поглъща при израстването си. Това е далеч по-лесно, по-ефективно и най-вече по-екологично. Така че е далеч по-добре да строим бензинови инсталации, отколкото да се занимаваме с електромобилизация, твърди Зомер.А не е ли по екологично, въобще да не връщаме въглеродния двуокис от растенията обратно във въздуха?Зарядна структура за електромобилите вече изградена във всеки един гараж. Щом има контакт значи има и зарядна инфраструктура. Защо трябва да се строят нови фабрики за горива, това нито е по-евтино нито по-безвредно от така или иначе изгражданите фотоволтаични и вятърни паркове. А къде ще се отглеждат растенията за толкова много биогориво?
  • #3
    24 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Щом не искат електрически, значи от тях ще печелят по-малко и са по-евтини за поддръжка.
  • #2
    28 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Пак немец, пак компания свързана с автоиндустрията и пак драпане да не би случайно да се предпочетат електрички пред канцерогенници. ОК, да приемем, че при изгарянето на биогоривата имаме по-малко вредни емисии. А смятате ли самото производство на тези биогорива колко енергия ще трябва. Смятате ли и колко енергия трябва за производството на растенията и масата, които ще са нужни за производството на 1л. биогориво? Май тези неща доста услужливо се отбягват да се коментират.Аман вече от пропаганда
  • #1
    11 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Напълно съм съгласем с човека. Зарядни станции в българските градове е нещо твърде нералистично в нашите панелни джунгли. Освен това във вече изградените станции, с типичната бългаеска алчност, ти съдират по 10 кожи (Пловдив, Благоевград,...) и ти излиза на цената на 5/100 дизел.