Време е световната общественост да вземе окончателно решение за това какъв вид автомобили ще бъдат развиван – такива на електричество или на биогорива? За това призова Стефан Зомер, шеф на концерна ZF, който се занимава с разработката и производството на автомобилни компоненти.
В интервю за немското издание Automobilwoche, Зомер заяви, че да се развиват двете направления едновременно, е твърде скъпо и неефективно. Той е категоричен, че автомобилите на биогорива са по-малко вредни за екологията от електромобилите. Според шефа на ZF, ако през следващите 5 години производителите продължат да се инвестират в зарядни станции за коли на ток, то въпросът с биогоривата сам ще отпадне.
„Трябва да бъде взето окончателно решение по въпроса, при това веднага. Ние трябва да бъдем наясно в каква посока да поемем. За мен, синтетичните горива имат по-добро бъдеще, тъй като създаването на огромен брой зарядни станции за електромобили ще отнеме прекалено много време и ще изисква огромни инвестиции”, смята Зомер.
Като основен довод за тезата си Зомер добавя, че за зареждане с биогорива могат да се използват сегашните бензиностанции, тоест инвестиции не са нужни. Освен това самите горива могат да бъдат правени не от нефт, а от органични отпадъци и растения, като за тяхното изпозване не е нужно двигателите на автомобилите да бъдат пренастройвани.
„Нивата на вредни емисии СО2, образувани при изгарянено на този тип гориво в двигателя, са същите, които едно разстение поглъща при израстването си. Това е далеч по-лесно, по-ефективно и най-вече по-екологично. Така че е далеч по-добре да строим бензинови инсталации, отколкото да се занимаваме с електромобилизация”, твърди Зомер.
Шефът на ZF смята, че именно това е начинът, по който Германия може да спечели битката с Китай за развитие на автомобилите с алтернативни горива. В момента китайците инвестират в електронната мобилност, за да станат водещата държава в този сегмент. Те обаче нямат никакъв интерес към биогоривата. В същото време бензиновите и дизеловите двигатели са голямото оръжие на западните (най-вече германските) производители и те не бива с лека ръка да се отказват от тях.
Снимки: Automobilwoche