IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Производителите на части искат яснота – коли на ток или на биогориво

Шефът на концерна ZF призова бързо да бъде взето решение за бъдещето на автомобилите

Производителите на части искат яснота – коли на ток или на биогориво

Време е световната общественост да вземе окончателно решение за това какъв вид автомобили ще бъдат развиван – такива на електричество или на биогорива? За това призова Стефан Зомер, шеф на концерна ZF, който се занимава с разработката и производството на автомобилни компоненти.

Производителите на части искат яснота – коли на ток или на биогориво

В интервю за немското издание Automobilwoche, Зомер заяви, че да се развиват двете направления едновременно, е твърде скъпо и неефективно. Той е категоричен, че автомобилите на биогорива са по-малко вредни за екологията от електромобилите. Според шефа на ZF, ако през следващите 5 години производителите продължат да се инвестират в зарядни станции за коли на ток, то въпросът с биогоривата сам ще отпадне.

„Трябва да бъде взето окончателно решение по въпроса, при това веднага. Ние трябва да бъдем наясно в каква посока да поемем. За мен, синтетичните горива имат по-добро бъдеще, тъй като създаването на огромен брой зарядни станции за електромобили ще отнеме прекалено много време и ще изисква огромни инвестиции”, смята Зомер.

Като основен довод за тезата си Зомер добавя, че за зареждане с биогорива могат да се използват сегашните бензиностанции, тоест инвестиции не са нужни. Освен това самите горива могат да бъдат правени не от нефт, а от органични отпадъци и растения, като за тяхното изпозване не е нужно двигателите на автомобилите да бъдат пренастройвани.

Производителите на части искат яснота – коли на ток или на биогориво

„Нивата на вредни емисии СО2, образувани при изгарянено на този тип гориво в двигателя, са същите, които едно разстение поглъща при израстването си. Това е далеч по-лесно, по-ефективно и най-вече по-екологично. Така че е далеч по-добре да строим бензинови инсталации, отколкото да се занимаваме с електромобилизация”, твърди Зомер.

Шефът на ZF смята, че именно това е начинът, по който Германия може да спечели битката с Китай за развитие на автомобилите с алтернативни горива. В момента китайците инвестират в електронната мобилност, за да станат водещата държава в този сегмент. Те обаче нямат никакъв интерес към биогоривата. В същото време бензиновите и дизеловите двигатели са голямото оръжие на западните (най-вече германските) производители и те не бива с лека ръка да се отказват от тях.

Снимки: Automobilwoche

Тагове: zf
0 от 500
  • #14
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Ходи се проветри брат, че нещо си се изнервил ;) Явно виждаш че не ви вървят *** и те напъва нещо ;)Ако не бяха политическите протекции и батерия за фенерче не може да продадат тесляците ама за сметка на тва феновете им са супер агресивни. НЕ Е ТОВА БЪДЕЩЕТО - ТОЧКА!!! Може да присъстват но нито ще изместят ДВГ нито ще решат проблемите с екологията! Пий една студена вода и се примири че тесляка ще е китайски в бъдеще а Мъск ще забегне към марс да се спасява ;)
  • #13
    16 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Електричките нямат трансмисии и точно производителят на трансмисии реве срещу тях. Би било странно, ако това не се случваше в Германия е поредният немски *** не ни убеждава, че било скъпо да се мине на електрички. Явно немската пропагандна машина е впрегната на всички нива на високи обороти и се промива съзнанието .
  • #12
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    МинтиритСтана ми любопитно от де ще ги зареждаш вечер тия електрички, Слънчо специално над твоя гараж ли ще свети вечер или предвиждаш на лунна светлина ;)Другите 2 варианта са да се набуташ тройно с още 100 кв батерия, която да зареждаш денем и да "преточваш" вечер в колата + нужните за 100кВ инсталация панели... или чисто и ти да зареждаш мръсен ток от ТЕЦ - и къв ти е кяра тогава от електричката?
  • #11
    14 rate up comment 4 rate down comment
    1.8Т ( преди 6 години )
    Не знам в какъв свят живее шефа на ZF, но в пазарната икономика ПОТРЕБИТЕЛИТЕ решават какво да купуват, следователно в кои технологии ще са инвестициите. Ситуацията е много динамична, няма как да знаем коя ще бъде доминиращата/по-изгодна технология.Съвсем друг момент е ясният конфликт на интереси - разбира се, че господинът ще е против електромобилите, които, както всички знаем, имат много по-малко движещи се части, а ZF произвеждат именно такива..
  • #10
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Минтирит ( преди 6 години )
    И какви са минусите на електромобилите в ежедневието, ако имаш в гараж в който да ги зареждаш всяка нощ или колонка на паркинга на работното място?Единственият проблем в момента в България е зарядната инфраструктура. Това е лесно решим проблем. Всички останали проблеми са финансови. Просто все още няма електрички втора употреба на прилични цени.
  • #9
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тинтири-минтириTози път си прав и те подкрепям....ако не са субсидиите и привилегиите за ел.колите кой *** ще си даде парите за тях
  • #8
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    БИО И СИНТЕТИЧНИ ГОРИВА!!! Ако пполитическите престъпници не принуждават хората към електрички, минусите им в ежедневието са толкова много, че единици биха се насочили към тях!Оставете пазара да решава и той ще тегли ножа на електричките!
  • #7
    13 rate up comment 5 rate down comment
    пена ( преди 6 години )
    Швабите си реват. На Китай му е през оная работа...
  • #6
    22 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Биогоривата са и ще си останат по-скъпи от нефтопродуктите. Не знам защо толкова се радвате че ще ви доят повече!Хранителните продукти също ще поскъпнат, защото е много по-лесно за селскостопанските производители да произвеждат рапица на мястото на плодовете и зеленчуците.
  • #5
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Е, не така !За къде сме се разбързали ? А и, като чуя нещо за "окончателно решение" и то предложено от германец започвам да ставам изключително внимателен.Електрическите автомобили ще се наложат по естествен път, когато станат по-евтини, по-практични /с по-голям пробег/ и не на последно място по-екологични при производството им .