IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

МВР ще взима номера на колите с опасни повреди

Депутатите приеха окончателно промените в закона

МВР ще взима номера на колите с опасни повреди

МВР ще отнема временно регистрацията на автомобилите, които не издържат годишния технически преглед. Това записаха депутатите в приетите окончателно промени в Закона за МВР.

МВР ще взима номера на колите без преглед

Искането за тази мярка дойде от правителството.  Според новите разпоредби, МВР и Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" ще обменят технически данни за регистрираните превозни средства и за периодичните им технически прегледи.

В случаите, когато при периодичен технически преглед се установи опасна техническа неизправност, Изпълнителната агенция ще уведомява МВР за временно отнемане на регистрацията на неизправното превозно средство. На свой ред МВР ще отнема временно регистрацията и ще уведомява собственика на превозното средство.

След отстраняване на опасната техническа неизправност МВР ще разрешава ползването на превозното средство. В такива случаи няма да се осъществява нова процедура за неговата регистрация. За целите на регистрация също така ще се използва система за обмен на информация между държавите от ЕС.

С глоба от 500 до 3000 лв. ще се наказва водач, който, без да спазва установения ред, навлиза след пътен знак, забраняващ навлизането на подобно превозно средство с размери, маса или натоварване на ос над означените, реши oще парламентът.



Четете още в Dnes.bg

0 от 500
  • #22
    1 rate up comment 0 rate down comment
    ! ( преди 2 години )
    Истински ГТП-та = 70% по-малко трафик !!!
  • #21
    9 rate up comment 1 rate down comment
    до Анонимен ( преди 2 години )
    В България НЕ СЕ карат 20 годишни коли заради бедност, а защото така е ИЗГОДНО. Никой не те следи дали колата е изправна, има части втора употреба, части по-евтини от материала който уж са направени, а годишният данък е по-малък от цената на кило сирене. За справка в някой страни от ЕС дето уж и ние сме там, на технически преглед не може да се мине защото шофьорският прозорец не работи или датчика за колана ти свети... изводите за Вас.Просто тук може да караш кола и без да имаш пари...парадокс
  • #20
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Факт е че искат да се намали трафика в големите градове. Но това оправдание ли е да караш ръждясала кола с лоши гуми бълваща сажди. Интересен избор да карам разбита кола или да дишам чист въздух. В България очевидно избора е направен. И преди да започнат оправданията че в София въздуха е гаден заради печките на твърдо гориво искам да попитам и в Мадрид и Париж също ли се топлят на въглища.
  • #19
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Системата е казвам ти дъще, сещай се снахо. ЦЕлта на управляващите сега е да ударят автопарка, няма парко места и търсят форми да разчистят. Тръгват да атакуват под няколко форми, дизелови коли, катализатори, неизправности... много хора ще останат без коли, за да има парко места и да намалеят задръстванията, че баровците се изнервят.
  • #18
    4 rate up comment 2 rate down comment
    koliu ( преди 2 години )
    А къде е отговорността на държавата за това, че пътищата ни са като швейцарско сирене? За това, че автомобила не е изряден го отнася собственика. А за това, че пътищата не са там тишина. Лесно е да цакаш винаги и само едната страна.
  • #17
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Мила българска картинка – купуваш 15-годишен коптор нов внос и веднага слагаш джанти 18-ки с гуми 4-та употреба, тунинг брони и затъмняваш стъклата. И докато не те остави на пътя няма да обърнеш внимание на техническото състояние, защото "колата си е перфектна и въри мноу".
  • #16
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    В България караме 20+ годишни коли от бедност, на запад 20+ годишни коли се карат от ентусиасти и колекционери които им се кефят, пастират и ги държат в гаражи. Ако българин има 10000 лева за кола ще си купи възможно най-новата кофичка за кисело мляко, а не някой запазен янгтаймер.
  • #15
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    По закон е така - ако не си изправен имаш 1 месец. Но няма контрол Българина не може да проумее че колата лукс. А не право. Като нямаш пари първо защо караш мерцедес и второ една кола струва към 1000+ лв на година само за да я притежаваш без да я караш. С тези пари имаш карта за градски и 2 седмици в годината да вземеш рентакар да отидеш на море. Ако се кооперирате няколко човека и повече.
  • #14
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Аксел ( преди 2 години )
    В Австрия, Германия, Холандия и Швейцария също се движат много (не толкова масово както при нас) стари коли около и над 20 години. Но тези коли са в състояние все едно вчера са излезнали от автосалона нови. Много подържани, стегнати, нямат деруги или увизнало нещо, не говоря въобще, че не пушат, на ръмжат без гърнета и ня изглеждат като излезнали от автоморга. Но това са подредени държави и е ясно защо и колите им са в този вид.
  • #13
    7 rate up comment 0 rate down comment
    ГТЕ ( преди 2 години )
    Едно време ГТП в София се минаваше само на каналите на КАТ в Дървеница. На баща ми не можа да мине преглед с нови Москвич на 2 години, защото беше отскубнал задните калобрани на един бордюр и се заядоха и не го пуснаха, докато не ги възстанови. Когато прегледа стане така като е бил някога или по-скоро както е в Германия, защото тука винаги ще може да мушнеш 50 кинта и нещата се замъгляват. Но по пътищата на България има очебийно неизправни автомобили.