IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Водородните автомобили ще променят световната икономика

Тези превозни средства могат да намалят общите вредни емисии с 20%

Водородните автомобили ще променят световната икономика

Съветът по водородните технологии (Hydrogen Council), включващо 18 водещи компании от различни области, публикува първото по рода си изследване, според което водородът ще играе основна роля при преминаването към алтернативни източници на енергия.

Водородните автомобили ще променят световната икономика

Според доклада, водородната икономика ще позволи до 2050 г. нивата на вредните емисии СО2 да бъде намалени с 20% и ще създаде бизнес на обща стойност от 2,5 трилиона долара. Заради него ще бъдат отворени и над 30 милиона нови работни места.

Изследването е формирало „пътна карта” за въвеждане на използване на водорода на ново ниво. В следствие от това ще се проведе и трансформация на световата енергетика. В Съвета участват представители на Honda, Hyundai, Toyota, Kawasaki, BMW, Daimler, General Motors и Shell, които са на мнение, че през 2030 г. на водородно гориво ще могат да преминат около 10-15 млн. леки коли и 500 000 товарни машини.

Водородните автомобили ще променят световната икономика

Освен това този газ ще може да се използва и в производствените процеси за отопление и енергоснабдяване на жилищни домове и предприятия. Всичко това ще увеличи употребата на водород 10 пъти до 2050 г., когато на него ще се падат около 18% от използвана в света енергия.

За постиганне на тези цели са нужни годишни инвестиции в размер на 20025 млрд. долара. В доклада се казва още, че тези средства могат да бъдат осигурени „при наличие на правилно оформено законодателство и нормативна база”. Към момента общите годишни инвестиции в енергия са за 1,7 трилиона. долара, като 650 млрд. от тях отиват за нефт и газ, а 300 млрд. за енергия от възобновяеми източници.

Водородните автомобили ще променят световната икономика

Участниците в Съвета са категорични, че техническите решения за преминаване към водород са напълно готови, но трябва представителите на индустрията, които имат интерес към подобна стратегия, да обединят усилията си. Коалицията призовава за подкрепа от инвеститори, политици и бизнесмени.

Водородните автомобили ще променят световната икономика

В момента големият проблем е липсата на инфраструктура и това пречи за пълноценно серийно производство на водородни автомобили (fuel cell vehicles, FCV). Най-известните модели – Toyota Mirai, Honda Clarity и Hyundai ix35 Fuell Cell, се произвеждат в ограничени тиражи и се предлагат на малко пазари, предимно като коли под наем.

Снимки: Производителите

Тагове: fuel cell vehicles
0 от 500
  • #10
    6 rate up comment 5 rate down comment
    112 ( преди 6 години )
    И за мен водорода е бъдещето, електричките са преходни. Като се сметне целият жизнен цикъл излиза по вредно от една малотиражка на бензин.
  • #9
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Водород ( преди 6 години )
    Водорода има само 1 проблем, много е опасен. Не знам колко е скъп за производство. Все-пак електролизата не е кой-знае каква философия.Не дай боже обаче да се пукне бутилката при катастрофа и всички отиват право при св. Пешо.
  • #8
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не се карайте!И електрички ще има и водородни ще има. За всеки според нуждите. За градско и околоградско ще са електрички, а за по-дълги разстояния и по-интензивно и продължително каране водородни автомобили. И двете технологии са добри и екологични, но имат и недостатъци, така, че ще се допълват. Въпросът е замърсяването с ДВГ в градовете и населените места най-после да спре, защото вече не се диша. Като завали първият сняг го погледнете отгоре колко сажди и *** има. Това го дишаме.
  • #7
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Анонимник да се оплаква от анонимник тва е голяма работа :) А от де ще дойде тоя допълнителен ток? Само за САШ да подмениш съществуващите автомобили с ДВГ с електрички трябва да изградиш над 300 атомни реактора по 1000 МВ а потреблението на електричество се покачва и без това. Познай кога ще стане
  • #6
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    да бе щото изграждането на зарядни станции през метър, за да поемат бавното зареждане не е скъпо :) За времето за което 1 водородна колонка ще обработи 3 или 5 автомобила зарядната станция няма да е приключила още с първия а на него все още пробега му ще е по-малък :)
  • #5
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Да и аз мисля, че опростената инфраструктура от ел.зарядни станции е огромното предимство спрямо водородното решение! Това, а не анонимник да ни плаши с отделяне на СО2.
  • #4
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    до водопроводчика:Би ли ни "светнал" нас неуките с конкретен пример за производство на водород, при което се отделя СО2. Или поне нещо от типа - за толкова хил.н.куб.м. водород се отделя еди-колко си СО2. Пък ние ще се напънем да схванем тезата ти.А да подскажеш нещо за производството на акумулатори?
  • #3
    9 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    еколозите лишават флората от естествената им храна крайно време е тези безделници да бъдат изолирани в подходящи за тях живеене места джунглите в южна америка са подходяща среда за живеене а ние да си караме на спокойствие V8
  • #2
    12 rate up comment 24 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Бъдещето е в зареждането доректно с ток от контакта, не този шит
  • #1
    12 rate up comment 15 rate down comment
    Водородопроводчик ( преди 6 години )
    Не казват за друг основен проблем - за производството на водород в момента се изпуска няколко пъти повече СО2 в атмосферата в сравнение с каране на бензин. Има и т.нар. "чист" водород, произвеждан само със слънчева енергия, но той пък е далеч по-скъп от другия и съвсем нерентабилен - на някой да му се дава лев на километър за гориво?