Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Водородните автомобили ще променят световната икономика

Тези превозни средства могат да намалят общите вредни емисии с 20%

Водородните автомобили ще променят световната икономика

Съветът по водородните технологии (Hydrogen Council), включващо 18 водещи компании от различни области, публикува първото по рода си изследване, според което водородът ще играе основна роля при преминаването към алтернативни източници на енергия.

Водородните автомобили ще променят световната икономика

Според доклада, водородната икономика ще позволи до 2050 г. нивата на вредните емисии СО2 да бъде намалени с 20% и ще създаде бизнес на обща стойност от 2,5 трилиона долара. Заради него ще бъдат отворени и над 30 милиона нови работни места.

Изследването е формирало „пътна карта” за въвеждане на използване на водорода на ново ниво. В следствие от това ще се проведе и трансформация на световата енергетика. В Съвета участват представители на Honda, Hyundai, Toyota, Kawasaki, BMW, Daimler, General Motors и Shell, които са на мнение, че през 2030 г. на водородно гориво ще могат да преминат около 10-15 млн. леки коли и 500 000 товарни машини.

Водородните автомобили ще променят световната икономика

Освен това този газ ще може да се използва и в производствените процеси за отопление и енергоснабдяване на жилищни домове и предприятия. Всичко това ще увеличи употребата на водород 10 пъти до 2050 г., когато на него ще се падат около 18% от използвана в света енергия.

За постиганне на тези цели са нужни годишни инвестиции в размер на 20025 млрд. долара. В доклада се казва още, че тези средства могат да бъдат осигурени „при наличие на правилно оформено законодателство и нормативна база”. Към момента общите годишни инвестиции в енергия са за 1,7 трилиона. долара, като 650 млрд. от тях отиват за нефт и газ, а 300 млрд. за енергия от възобновяеми източници.

Водородните автомобили ще променят световната икономика

Участниците в Съвета са категорични, че техническите решения за преминаване към водород са напълно готови, но трябва представителите на индустрията, които имат интерес към подобна стратегия, да обединят усилията си. Коалицията призовава за подкрепа от инвеститори, политици и бизнесмени.

Водородните автомобили ще променят световната икономика

В момента големият проблем е липсата на инфраструктура и това пречи за пълноценно серийно производство на водородни автомобили (fuel cell vehicles, FCV). Най-известните модели – Toyota Mirai, Honda Clarity и Hyundai ix35 Fuell Cell, се произвеждат в ограничени тиражи и се предлагат на малко пазари, предимно като коли под наем.

Снимки: Производителите

Тагове: fuel cell vehicles
0 от 500
  • #24
    0 rate up comment 1 rate down comment
    rr ( преди 1 година )
    Само не разбрах този водород ще се гори директно в цилиндрите като стандартен ДВГ или ще правят ток от обратен процес на електролизата и ел. двигател.На мен ми се струва ,че инвестициите са за втория вариант
  • #23
    3 rate up comment 2 rate down comment
    прост ( преди 1 година )
    Гледах как някакъв *** байно в САЩ имаше соларни клетки на покрива, контролер, инвертор на Тесла май и кола на Тесла. Колата му се зареждаше в момента на двора и гледаше през телефона си колко дърпа от общата енергия. Някой хора нямат нуждаот зарядни станции в бъдеще, те вече си имат всичко сега.
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Водородопроводчик ( преди 1 година )
    До анонимния: разбира се, основният начин за производство на H2 включва процес с водна пара и метан, при който за една молекула H2 се отделя една молекула CO2. За сравнение - при изгаряне на молекула метан се отделя също една молекула СО2, но отделената енергия е пъти повече от тази при изгаряне на молекула H2.
  • #21
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Русия ( преди 1 година )
    20025 млрд.-малко са.
  • #20
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    AutoBild сравняваха трите модела от края на статията. Изненадващо или не на чело поставиха хюндая.
  • #19
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Щом спора е електричесто или водород - нещата са на добре. тия с V8 ги знаем..
  • #18
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Проблема не е в автомобилите и в тяхното гориво.И с велосипеди да се придвижват хората,пак ще се намери някой на мръси природата,макар и въздуха да е по-чист.Селянина който си хвърля боклука от 10-тия етаж на панелката,кел файда че ще кара на водород след 20 години примерно.Манталитет хора,манталитет.Белите държави може и да прочестят въздуха си,ама един Китай няма как да се прочести,там просто основния замърсител не е автомобила а индустрията...
  • #17
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До Анонимен ( преди 1 година )
    "Като завали първият сняг го погледнете отгоре колко сажди и *** има. Това го дишаме." Това обаче е в по-голяма степен от сажди от отопление на твърдо гориво. Иначе си прав че и двете имат бъдеще. По темата - евала - водорода е още една брънка в решението за бъдещето. Само електрички не си го представям нещо. Количествата батерии и зарядни станции ще бъде огромно. Потреблението на ток също.
  • #16
    0 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Самолетите ще станат нерентабилни когато се развие наземния транспорт, така че тях никой не ги мисли. Ще останат корабите само, но те замърсяват далече от бреговете. Докато въглеродния двуокис стигне до бреговете вече е чист кислород.
  • #15
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Аморфис ( преди 1 година )
    Продължавам да чета едни и същи глупости всеки ден. А нормите на самолетите някой измерва ли ги? Замърсяването със самолети е в пъти по-голямо от това с автомобилите. Стига глупости! Съгласен съм, че трябва да караме електрически автомобили (по възможност) или водородни, ама да не ми пишат за вредни емисии, че се излагат вече!!!