Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Toyota посочи срок за смъртта на стандартните мотори

Японците смятат, че пълният отказ от двигатели с вътрешно горене ще настъпи през 2050 г.

Toyota посочи срок за смъртта на стандартните мотори

Ръководството на японския производител Toyota очаква пълното отказване от двигателите с вътрешно горене да стане факт през 2050 г. Тази прогноза даде ръководителят на подразделението за разработки и развитие на компанията Сейго Кузумаки, цитиран от Autonews.

Toyota посочи срок за смъртта на стандартните мотори

За това си изявление японците са допълнително улеснени от намеренията на много държави по света през 2040 г. да забранят използването на автомобили с бензинови или дизелови мотори, и да преминат към електромобили и хибридни модели. В Toyota обаче са на мнение, че по това време хибридите ще имат едва 10% пазарен дял, като той ще върви надолу до пълното им изчезване.

"Глобалните правила за вредни емисии ще стават още по-жестоки и развитието на електромобили постепенно ще убие моторите, работещи с дизелов или бензин. Очакваме през 2050 г. нивата на вредните емисии СО2 да намалят с 90% в сравнение с 2010 г. За постигането на това автомобилните компании ще се откажат от производството на коли с двигатели с вътрешно горене", категоричен е Кузумаки.

В момента именно Toyota е лидер по продажба на хибриди в света, като нейният дял е 43%, а моделът Prius е на първо място. От него до момента са продадени над 11 млн. бройки. В същото време най-успешният електромобил на пазара е Nissan Leaf, от който годишно се продават около 500 000 единици.

Снимка: Toyota

Тагове: toyota
0 от 500
  • #16
    3 rate up comment 0 rate down comment
    до Тинтирито ( преди 1 година )
    Ае пич аз обясних ли ти че с емисиите по добив, транспортиране, рафиниране и дистрибуция на петрола, ВСЯКА ДВГ кола има емисии между 300 и 500 грама въглерод на километър, докато електричка от ТЕЦ е с 80-100 грама. Обясних ли ти, че НЯМА ДВГ с КПД над 30% ИЗВЪН лабораторни условия, спри да се Fanta-зираш, газираното е вредно. Обясних ли ти, че бойното кръщение на защитниците на ДВГ е заключване в гараж с работещ дизел? Ти му говориш, то рупа ли рупа!
  • #15
    1 rate up comment 2 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 година )
    ... вижте на Bjorn Nyland клипчетата - човекът живее в Норвегия и има зимни такива - показва колко лесно се размръзва колата зимата, как е като цяло "да живееш" с това нещо. А иначе ясно - трябва си малко повече планиране, особено зимата. Ама колко от вас зареждат на по-рядко от 200-300 км автомобилите си? Може би поставих рекорд сега с малко над 600 км между зарежданията на пътуването ни до морето тая година с не особено икономичния ми бензинов автомобил...
  • #14
    3 rate up comment 2 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 година )
    А относно Кларксън - и аз съм му фен и то много, и нямам търпение да почне вторият сезон на The Grand Tour, обаче репортажите са му супер тенденциозни и не особено реалистични. А и Leaf-ът, който тестваха, беше с малък пробег - мисля реално около 100-ина км... Скоро масовите електрички ще са все повече с около 300-500 км пробег (200-400 зимъска - виж на Bj
  • #13
    1 rate up comment 4 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 година )
    "Средното 2 кВч са нужни за 1 литър гориво да влезе в резервоара ти." Точно така, с 1 литър един автомобил минава между примерно 7 и 20 км (според зависи разхода и къде се кара), а една електричка с 2 кВч минава 15 км. За какво ми е изобщо (все пак след 5-10 години, когато цените им понамалеят и технолигиите мръднат още малко нагоре), да карам нещо на бензин или дизел?!?
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Това е сложен въпрос, за "умника"!
  • #11
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Средното 2 кВч са нужни за 1 литър гориво да влезе в резервоара ти. Пожелавам ти да направиш цяла сахара с фотоволтаици - ще седя и ще гледам с интерес как имаш 8-10 часа ток а вечер европа е по-тъмна и от кучи гс :D за САЩ мога да ти кажа, че увеличават потреблението на ток средно с 4% годишно без електричките, а за да електриицираш целия им автопарк се буждаеш от поне 50 атомни реактора - ами дерзайте! Дивотията не е по гората - по хората е!
  • #10
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    да бе щото електричеството не отделя :) То е чисто на сълза, батериите се правят от бебешки храни толкова са еко. Да електрическия двигател има високо КПД, ама що не сметнеш колко електроенергия губиш при преноса и зареждането? Едни 40% заминават. а ДВГ вече има близо 50% КПД на модерен дизел е 48% - и извенъж нещата стават на кантар! А с колко пада КПД на батерията при падане на температурата?! Че при -10 градуса си с още 20тина % надолу в производителността?!
  • #9
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    ИТ-тата печелят пари, момче. Мислиш ли, че ще си купят разни каручки.
  • #8
    12 rate up comment 10 rate down comment
    ss ( преди 1 година )
    Не го знам какъв ток може да дава, ама Джереми Кларксън го заряза и се прибра с една Инсигния..И това в Англия..Не сред преспите, при - 20 градуса..Колко ли ще издържи батерията, даже и да си тръгнал с ''пълна''?Едно е да караш електрическа в слънчева Калифорния или Бургас, друго е в Канада или Кнежа...Като удари -25 и задържи месец..И като споменах Канада, я прочети за находищата на литий. Да не мислиш, че намира под път и над път? Има си причини, тези електрички да не са наложили досега
  • #7
    8 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    а това отгоре е толкова грозно че сигурно дизайнера си е направил сепуко, тия са тоталка, ама разни напушени ИТ-та им се връзват.