IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Toyota посочи срок за смъртта на стандартните мотори

Японците смятат, че пълният отказ от двигатели с вътрешно горене ще настъпи през 2050 г.

Toyota посочи срок за смъртта на стандартните мотори

Ръководството на японския производител Toyota очаква пълното отказване от двигателите с вътрешно горене да стане факт през 2050 г. Тази прогноза даде ръководителят на подразделението за разработки и развитие на компанията Сейго Кузумаки, цитиран от Autonews.

Toyota посочи срок за смъртта на стандартните мотори

За това си изявление японците са допълнително улеснени от намеренията на много държави по света през 2040 г. да забранят използването на автомобили с бензинови или дизелови мотори, и да преминат към електромобили и хибридни модели. В Toyota обаче са на мнение, че по това време хибридите ще имат едва 10% пазарен дял, като той ще върви надолу до пълното им изчезване.

"Глобалните правила за вредни емисии ще стават още по-жестоки и развитието на електромобили постепенно ще убие моторите, работещи с дизелов или бензин. Очакваме през 2050 г. нивата на вредните емисии СО2 да намалят с 90% в сравнение с 2010 г. За постигането на това автомобилните компании ще се откажат от производството на коли с двигатели с вътрешно горене", категоричен е Кузумаки.

В момента именно Toyota е лидер по продажба на хибриди в света, като нейният дял е 43%, а моделът Prius е на първо място. От него до момента са продадени над 11 млн. бройки. В същото време най-успешният електромобил на пазара е Nissan Leaf, от който годишно се продават около 500 000 единици.

Снимка: Toyota

Тагове: toyota
0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Химия ( преди 1 месец )
    До коментатор #5: “Германците...новото гориво което не отделя СО2”?!Някой не е слушал в час по химия ,въглеводородни горива + О2 се нарича процес горене ,така че СО2 ще има винаги,ънлес не гориш Н2 (водород ,за по-сигурно :)- само тогава ще има остатъчен продукт от горенето Н2О!Не виждам “великите” немци скоро ,дори метана СН4,който е най-чистото въглеводородно гориво гори по формулата: СН4 + 2О2 = СО2 + 2Н2О!Аз съм за тока,скоро ще пооправят батериите и съм съгласен с писаното от # 16!
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Не е ясно ( преди 1 месец )
    С бързото развитие на технологията нищо не е ясно. Току виж утре внедрили по-масово системите за синтезиране на горива от вече витаещите вредни газове. Обратния процес на замърсяването. Или пък най-сетне усвоили начин да добиват практично водород и да го съхраняват, така че да работи ДВГ с него. Или пък направили батерия колкото тухла голяма, но съхранява енергия колкото 3 сегашни електромобила. При това бързо развитие е абсолютно невъзможно да се предвиди! Играете си на врачки и баячки!
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    до Тинтирито ( преди 1 година )
    Ае пич аз обясних ли ти че с емисиите по добив, транспортиране, рафиниране и дистрибуция на петрола, ВСЯКА ДВГ кола има емисии между 300 и 500 грама въглерод на километър, докато електричка от ТЕЦ е с 80-100 грама. Обясних ли ти, че НЯМА ДВГ с КПД над 30% ИЗВЪН лабораторни условия, спри да се Fanta-зираш, газираното е вредно. Обясних ли ти, че бойното кръщение на защитниците на ДВГ е заключване в гараж с работещ дизел? Ти му говориш, то рупа ли рупа!
  • #15
    1 rate up comment 2 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 година )
    ... вижте на Bjorn Nyland клипчетата - човекът живее в Норвегия и има зимни такива - показва колко лесно се размръзва колата зимата, как е като цяло "да живееш" с това нещо. А иначе ясно - трябва си малко повече планиране, особено зимата. Ама колко от вас зареждат на по-рядко от 200-300 км автомобилите си? Може би поставих рекорд сега с малко над 600 км между зарежданията на пътуването ни до морето тая година с не особено икономичния ми бензинов автомобил...
  • #14
    4 rate up comment 3 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 година )
    А относно Кларксън - и аз съм му фен и то много, и нямам търпение да почне вторият сезон на The Grand Tour, обаче репортажите са му супер тенденциозни и не особено реалистични. А и Leaf-ът, който тестваха, беше с малък пробег - мисля реално около 100-ина км... Скоро масовите електрички ще са все повече с около 300-500 км пробег (200-400 зимъска - виж на Bj
  • #13
    1 rate up comment 4 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 година )
    "Средното 2 кВч са нужни за 1 литър гориво да влезе в резервоара ти." Точно така, с 1 литър един автомобил минава между примерно 7 и 20 км (според зависи разхода и къде се кара), а една електричка с 2 кВч минава 15 км. За какво ми е изобщо (все пак след 5-10 години, когато цените им понамалеят и технолигиите мръднат още малко нагоре), да карам нещо на бензин или дизел?!?
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Това е сложен въпрос, за "умника"!
  • #11
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Средното 2 кВч са нужни за 1 литър гориво да влезе в резервоара ти. Пожелавам ти да направиш цяла сахара с фотоволтаици - ще седя и ще гледам с интерес как имаш 8-10 часа ток а вечер европа е по-тъмна и от кучи гс :D за САЩ мога да ти кажа, че увеличават потреблението на ток средно с 4% годишно без електричките, а за да електриицираш целия им автопарк се буждаеш от поне 50 атомни реактора - ами дерзайте! Дивотията не е по гората - по хората е!
  • #10
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    да бе щото електричеството не отделя :) То е чисто на сълза, батериите се правят от бебешки храни толкова са еко. Да електрическия двигател има високо КПД, ама що не сметнеш колко електроенергия губиш при преноса и зареждането? Едни 40% заминават. а ДВГ вече има близо 50% КПД на модерен дизел е 48% - и извенъж нещата стават на кантар! А с колко пада КПД на батерията при падане на температурата?! Че при -10 градуса си с още 20тина % надолу в производителността?!
  • #9
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    ИТ-тата печелят пари, момче. Мислиш ли, че ще си купят разни каручки.