Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Шефът на Renault: Хората няма да се откажат от притежаването на кола

Карлос Гон очаква ръст на световния пазар

Шефът на Renault: Хората няма да се откажат от притежаването на кола

Големият шеф на Renault Карлос Гон е уверен, че хората няма да се откажат от това да притежават автомобили, въпреки сериозното настъпление на услуги за споделяне на коли и Uber. Продажбите на автомобили в световен мащаб продължават да растат, а алтернативните форми на мобилност продължават да оказват минимално влияние върху този растеж показва статистиката.

Карлос Гон: Хората няма да се откажат от това да притежават кола

„Много хора мислят, че тези форми на споделяне на автомобилите ще заменят притежаването на кола, но това не е така. Новите форми са само добавка към съществуващия модел – обясни Гон на конференцията The Year Ahead, организирана от телевизия Bloomberg в Ню Йорк. – Традиционният бизнес за производство и продажба на автомобили ще продължи да се развива. Търсенето на нови коли на развитите пазари като САЩ, Европа и Япония се стабилизира, но продажбите на нови коли имат сериозен потенциал за развитие на пазари като Китай и Индия.”

Продажбите на нови автомобили в световен мащаб се оценяват на 2 трилиона долара годишно и много анализатори са на мнение, че този бизнес ще усети ефектите от развитието на услугите за споделяне на автомобили, които се очаква да получат силен тласък с появата на автономните коли.

„Ръстът на пазарите, както и притежанието на автомобили от отделните клиенти, ще се запазят, тъй като хората държат да имат собствен начин за придвижване”, допълни Гон.

В същото време, един от шефовете на Uber – Джеф Холдън, заяви, че индивидуалната собственост на колите ще отмре, тъй като е неефективна.

„Даже много неефективна – допълни Холдън пред телевизия Bloomberg. – Отделният собственик ползва колата си едва 4% от времето, докато при споделяне на автомобила, той може да прекарва в движение 80 или 90% от времето.

„Когато се стигне до такова натоварване на колата, то цените започват сериозно да падат. Защо човек ще иска да притежава собствен автомобил в такъв случай? Само като хоби.”

Снимка: Bloomberg

Тагове: renault bloomberg uber
0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 1 rate down comment
    abc ( преди 1 година )
    ... И да кажем го взема споделено. Свети резервата. Аз трябва да го заредя, зареждам 50 литра, карам и изгарям 30 литра и го оставям. Кой ще ми върне парите за останалите 20 литра. И изобщо са възможни интересни измами от рода на - вземам го и му точа кат стар тираджия малко бензинец/нафта за мен си... Или уж го зареждам него, а зареждам малко и в тубичка и т.н. Или го вземам, че ми трябва за друга "работа". На братчеда ТДИ-то нещо има нужда от нови дюзи и му слагам старите му изгърмели вече...
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    abc ( преди 1 година )
    ... Освен това ще трябва през няколко седмици да се "обслужва", да му се сменят летни/зимни гуми, или просто защото са износени, или накладки/дискове и т.н. И при тоя як пробег ще се и чупи редовно... Отделно всеки като го вземе и ще го кара като служебна и като за последно.
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    abc ( преди 1 година )
    Тоя разправя, че щяло да се вдигне използваемостта от 4% на 90%.... Ако сега средно всеки си прави по около 15 хил. км на година с личния автомобил... Тогава излиза, че ако я кара Сульо и Пульо денонощно "споделено", тогава излиза, че автомобила ще изминава 22 пъти повече км, или около 330 хил км на година. Леле... Много искам да видя при днешното скапано качество на автомобилите как ще издържи и една година тоя автомобил. И то не пазен каткто обикновено човек си го пази неговия автомобил....
  • #17
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Скептик ( преди 1 година )
    "докато при споделяне на автомобила, той може да прекарва в движение 80 или 90% от времето." Ако съм сигурен, че в 21 часа на хижа "Вихрен" ще мога да се кача в поредния споделен автомобил от желан от мен клас, бих приел споделените. До тогава обаче има още мнооооого време.
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    пена ( преди 1 година )
    Има мнго хора, които притежават МПС само защото им е нужно а не защото са автомобилни манияци. Достатъчно е само те да се откажат.
  • #15
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Колата била прехрана и емоция. Ами вярно е, прехрана е за много хора - стругари, леяри, стъклари, матричари, механици... За петролните компании, банкерите и застрахователи да не отварям дума каква прехрана е. :)) А Ганьо ще седи гладен, но трябва да покаже на съседите, че може да си купи някое (черно, как иначе) беемве или алуди и да си начеше емоциите. А пропагандата си бичи ли бичи.
  • #14
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Явно .. ( преди 1 година )
    "краищата" управляват рено! )))
  • #13
    2 rate up comment 2 rate down comment
    до: Край ( преди 1 година )
    Даже и 8-ми клас не ти трябва. Нещата са много елементарни, но има хора, които да по-елементарни и от тях. В тази връзка се сещам, че на село в кооперацията имаше един братчедите, който не беше ходил на училище. Беше се научил да кара тракторите и комбайните и беше по-зобър от тези със средно и завършили селскостопански училища с всички категории за ,правление на мпс. Той нямаше книжка, но за полето такава не му трябва и без това. Ореше и жънеше човека денонощно и си зокарваше много добри пари.
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тинтири, свободата не е емоция, а е чувство! Прави разграничения между понятията и не ми развивай тинтири-минтири, защото сега ще кажеш, че и чувствата са емоции, нали! Много добре знаеш и разбираш за какво ти се говори. А ако не го разбираш говори много зле за теб. Нека всека приема колата, както си иска, но да не забравя, когато излезне на пътя, че емоциите не трябва да надделяват над разума. И в крайна сметка,факт е,че колата е създадена да служи на човека,а не обратното, както някои мислят.
  • #11
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Karaman ( преди 1 година )
    Колата не е само средство за возене или управление както пише един господин а тя служи на много хора да си изкарват прехраната така че колата освен за удоволствия служи и за работа и тя е необходимост. Отмина времето когато се смяташе че колата е лукс.