IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi стартира производството на синтетичен дизел

Първата партида от новото гориво ще се появи през 2018 г.

Audi стартира производството на синтетичен дизел

Германският производител Audi заедно с фирмата Ineratec, произвеждаща химически реактори и енергийната компания Energiedienst AG започват строеж на завод за синтетично дизелово гориво. Първата партида от „e-diesel” ще се появи през 2018 г., като мощността на предприятието е 400 000 литра на година.

Audi стартира производството на синтетичен дизел

Пилотният проект стартира в Лауфенбург, Швейцария. За създаването на синтетичното гориво компанията ще използва последните постижения в областа на хидроенергетиката и на химията. Процесът по производство на e-diesel включва получаване на водород по пътя на електролиза на вода и химическа реакция между водород и въглероден диоксид.

По време на посления етап от производството получените въглеродни съединения ще се разделят на два продукта – синтетично гориво и восък. Според представител на Audi, подобно гориво е по-ефективно и не отделя никакви вредни емисии (CO2). След новия вид дизел компанията ще се опита да използва същите методи и за създаването на синтетичен бензин.

Audi стартира производството на синтетичен дизел

През 2013 г. немският производител представи версия на Audi A3 Sportback – g-tron, работеща със синтетичен метан. Той бе наречен e-gas, като се произвежда от възобновяеми източници на енергия чрез електролиза на вода.

Снимки: Audi

Тагове: audi e-diesel
0 от 500
  • #22
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Дизелче ( преди 6 години )
    Пак търсят начина да спасят единственото ,което правят, дизелов мотор.
  • #21
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Щом цялата тая раотъ идва от селската фирмичка смятайте че нищо няма да излезе. Сигурно са направили нова схема да вземат от някого пари. Татне Изперкел дъс с2гурност ще им налее мил2арди, а те ще си ги приберат за да могат накрая на годината да си раздадат дежурните бонуси а някой меринджей ако се или го пенсионират да му дадат 20 млн на изпроводяк както на Рулетката му ги дадохя понеже можеше да се разприказва за неща за които не трябва. А осъдуни естествено няма. Като нас са германците...
  • #20
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    А съвсем скоро от ВАг ще обявят, че автомобилите им няма да горят гориво, а ще го връщат. С горенето на масло не са се справили, но с горивото са доста успешни гледам. Поне на книга. Там им е симлата ищом присъства едно ЩЕ работата е ясна.Абе тея няма ли най-после да ги закриват, че много взеха да се мъчат завалиите и все на дизел ги избива. Толкова много сажди са им се събрали под *** немски каски.
  • #19
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Абе тия Фолксваген много мислят за екология напоследък. Защо ли?
  • #18
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ниска летва си, брато. Ако беше стигнал до осми клас, щеше да знаеш разликата между азот и азотен окис и при какви условия се получава това съединение. Няма грешка в превода. При горенето на това гориво наистина не се получава азотен окис.
  • #17
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    някой пак се е олял с превода , няма как ДВГ използващ каквото и да е гориво да не отделя СО2 . За другите вредни примеси като азотни окиси , сажди и графен вероятно е така . Това е начин да се оползотвори излишната ел. енергия от ВЕИ или АЕЦ , като я превръщат в стабилно гориво , което може да се използва когато е нужно и не се съхранява в саморазреждащи се батерии . Подобен е и принципа на производство на водород за горивни клетки . Колегата с ел. колите - колко е КПД при зареждане на батерия
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    яао ( преди 6 години )
    ако струва 10 стотинки литъра става иначе поредното замазване на очите
  • #15
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Та колко е КПД-то, бе мамул? Дай цифри. Защото на електричките (аз съм им фен), с включения процел по добив на ел. енергия КПД-то е под 45%.
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    един вид ще направят вода да работи в дизелов двигател , още от мтората световна я има разработката , ама нали има нефт и убиха изобретателя , сега вадят на бял свят вода за двигатели :)))
  • #13
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Чиба! ( преди 6 години )
    Поредната тъпотия на вагените! Кого изобщо се опитват да заблудят?Електрическия автомобил няма алтернатива, разберете го това нещо най после.Електрическия мотор превъзхожда ДВГ по абсолютно всичко показатели. Не само го превъзхожда ами е ВЪВ ПЪТИ по добър.Дори и при сегашните сравнително неефективни батерии - пак е по добре автомобилите да са електрически.А бъдете сигурни че по добри батерии ще излязат на пазара много скоро.