Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Производителите в Европа лъжат с разхода все повече

Разликата между обявените и реалните стойности е скочила близо 5 пъти от 2001 г. насам

Производителите в Европа лъжат с разхода все повече

Средната разлика между официално обявения разход на новите автомобили и този, който може да бъде постигнат от тях в реални условия, е скочил до 42%, сочи нови проучване по въпроса.

Производителите лъжат с разхода все повече

Международният съвет по чист транспорт (ICCT) излезе с доклад, базиран на информация от над милион автомобили в 8 европейски държави, сред които Великобритания. Според него средната разлика между декларирания и реален разход на новите автомобили през 2017 е 42%, докато същия показател през 2013 е бил 25%, а през 2001 г. - едва 9 на сто.

Частните автомобили се представили по-добре от колите, използвани за служебни цели, като първите записали резултат от 39% средно разминаване, а вторите - 45% разлика между официалния и постигнатия разход на гориво. От ICCT прогнозират, че потребителите плащат по около 350 британски паунда годишно повече за гориво, отколкото ако разходът на техния автомобил отговаря на предварително обявените данни от производителя.

Данните може да се подобрят значително в бъдеще, благодарение на въвеждането на нова процедура за тестване на разхода на гориво и нивата на вредните емисии на автомобилите. Новият режим бе представен през септември и ще стане задължителен за всички нови автомобили през септември 2018 г. Процедурата, носеща означението WLTP ще замени досегашната програма NEDC, при която автомобилите се тестваха в продължение на едва 20 минути, за да се измери техния разход на гориво и вредните им емисии.

Въпреки новият тестов режим, от ICCT заявяват, че има още много работа, която трябва да бъде свършена, за да се намали разликата между официалния и реалния разход на гориво. Според организацията новата WLTP програма “съдържа нови вратички, които могат да позволят допълнително увеличаване на дупката”.

Снимка: Audi
 

0 от 500
  • #7
    13 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Пак за будалата ,бензина особено зимно време на къси отсечки в града както и да го караш разхода е с около 100% отгоре за дизела това е около 30%
  • #6
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Мерцедес Е320 ЦДИ (204 коня, 3200 кубика, 2004 година) – нормално извънградско (110-120) с хора и товар между 7 и 8. Стигал съм истинския деклариран разход от 6.2 при нощно каране по хубав път с хубави гуми без трафик с постоянни 100-110.
  • #5
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    За ония будала долу който си мисли че дизелите лъжат , мога да кажа че с Ауди А8 4.2 дизел и А6 3.0 дизел съм постигал разход доста по нисък от каталожния
  • #4
    14 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Лъжат дизелите за да влязат в еко нормите. И да лъжат будалите дето мислят че 200 коня може да харчет 5/100 макар и само по нанадолнище. При бензините не е повече 10-15% лъжата и то просто защото не е калкулирано почти никакво задръстване а то и без това е силно променливо. Карам нов малък турбо бензин и ако карам леко и извън час пик съм около заводските данни. Събота и неделя падам дори под него по някога
  • #3
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Разхода е нещо относително и се влияе от условията на шофиране и най вече от задкормилното устройство, лично аз съм имал няколко коли и на всички когато съм си поставял за цел съм постигал каталожните данни
  • #2
    24 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Декларираният разход за всички нови коли трябва да е за движение в идеални условия с постоянна скорост, и оттам нататък да можеш да направиш сравнение между две коли, коя е по-икономична. Иначе какво означава градско и извънградско? Градско може да означава да потеглиш сутринта на студен двигател и да попаднеш в задръстване, или да караш в неделя по някой булевард с постоянна скорост. Извънградско какво е – круиз по магистрала с постоянна скорост, или постоянно изпреварване и намаляне?
  • #1
    10 rate up comment 8 rate down comment
    VW ( преди 1 година )
    VW нераса това!