Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Производителите в Европа лъжат с разхода все повече

Разликата между обявените и реалните стойности е скочила близо 5 пъти от 2001 г. насам

Производителите в Европа лъжат с разхода все повече

Средната разлика между официално обявения разход на новите автомобили и този, който може да бъде постигнат от тях в реални условия, е скочил до 42%, сочи нови проучване по въпроса.

Производителите лъжат с разхода все повече

Международният съвет по чист транспорт (ICCT) излезе с доклад, базиран на информация от над милион автомобили в 8 европейски държави, сред които Великобритания. Според него средната разлика между декларирания и реален разход на новите автомобили през 2017 е 42%, докато същия показател през 2013 е бил 25%, а през 2001 г. - едва 9 на сто.

Частните автомобили се представили по-добре от колите, използвани за служебни цели, като първите записали резултат от 39% средно разминаване, а вторите - 45% разлика между официалния и постигнатия разход на гориво. От ICCT прогнозират, че потребителите плащат по около 350 британски паунда годишно повече за гориво, отколкото ако разходът на техния автомобил отговаря на предварително обявените данни от производителя.

Данните може да се подобрят значително в бъдеще, благодарение на въвеждането на нова процедура за тестване на разхода на гориво и нивата на вредните емисии на автомобилите. Новият режим бе представен през септември и ще стане задължителен за всички нови автомобили през септември 2018 г. Процедурата, носеща означението WLTP ще замени досегашната програма NEDC, при която автомобилите се тестваха в продължение на едва 20 минути, за да се измери техния разход на гориво и вредните им емисии.

Въпреки новият тестов режим, от ICCT заявяват, че има още много работа, която трябва да бъде свършена, за да се намали разликата между официалния и реалния разход на гориво. Според организацията новата WLTP програма “съдържа нови вратички, които могат да позволят допълнително увеличаване на дупката”.

Снимка: Audi
 

0 от 500
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Да да Ауриса ми даде този разход вечер , но по равен път без движение , като се замисля това беше по борда и ако сложим процентите с които Тойота лъже реално разхода ми ще излезе около 4 литра ...което пак си много добър разход А двете Аудита от Линц (Австрия) до Пловдив с по един резервоар
  • #16
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Mitsubishi - Space Star - 1.0 MIVEC (71 Hp) CLEARTEC миналата година го купих на жената. Това е най-икономичната кола, която някога съм карал. Бензин с 3 цил. много лека и приятна за каране. Извън града със скорост 70-80 км/ч спокойно си пада под 4/100. До 3.5 съм стигал, точно, колкото е по каталог. В града и дават4.5/100.Ако ньма натоварено движение и под тези стойности се стига, а при трафик и задръствания около 5 е разхода, а зимата до 5.5/100 стига. Това е за градско и сам човек в колата.
  • #15
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    До онзи с Ауриса и разход 3.6 Този разход само в едната посока нали с леко нанадолнище. Това е Аурис първа генерация я имах със същия мотор 126 к.с. Много здрава и икономична кола, но разход 3.6 няма начин просто. Малко под 4/100 дамо ако си сам без багаж и нощем без движение може да си постигне иначе при нормални условия 4-4.5/100, което си е съвсем нормално и е толкова и малко под заводския разход. Иначе ня Корола с 1.4 Д4Д 90 к.с. съм правил 3.2/100 с още един в колата за свидетел имахме бас
  • #14
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    А на някой прави ли му впечатление че тук пише един фен на японските коли Мога да ти кажа че не е редно да злорадстваш и едните и другите данни са достижими Но ми направи едно впечатление При Ауди разхода по борда отговаря на зареждането докато при Тойота разхода по борда бе с 10-13% по нисък от реалния което не им прави чест но все пак това е кола без претенции
  • #13
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    А на някой прави ли му впечатление, че най-голяма разлика има при немските автомобили. Винаги през годините, когато съм гледал тестове и при тях разликата е огромна между заводски и реален разход. Най-вече се отнася за немската "света троица". И другите ги тестват при същите условия, но не показват толкова големи разлики, което навежда на мисълта, че умишлено немците лъжат и то много яко.Както винаги между другото за всичко. Лошото е,че не си вземат бележка и всяка лъжа е последвана от по-голяма
  • #12
    8 rate up comment 6 rate down comment
    до: така е ( преди 1 година )
    Да така е, но не е при немските коли. Там трябва да сложиш доста повече литри отгоре.
  • #11
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Примерите които ти цитирах са Ауди А8 4.2 дизел 2011г. Ауди А6 3.0 дизел 2012г също така и една по стара Тойота Аурис 2.0 дизел от далечната 2007 г тя дори на извън градско ми е падала на 3.6 Така че разходите са постижими но задволанните устройства си мислят че ги лъжат когато не умеят да карат икономично
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    така е ( преди 1 година )
    взимаш каталожния разход + 2л и става релания.
  • #9
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ами те лъжат активно последните 10-тина години. Наистина тенденцията започна към 2000-ната ама истинските шашми са от последните няколко години. А всички давата примери с коли на по 12-15 години
  • #8
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Разхода за извън градско е даден при скорост от 90 километра в час ако разхода ви по магистрала с 140-150 е по висок с 40-50% няма нищо учудващо