IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Заведоха иск срещу Volkswagen за 357 млн. евро

Над 15 000 клиенти на концерна настояват за обратно изкупуване на дизеловите им автомобили

Заведоха иск срещу Volkswagen за 357 млн. евро

Организацията за защита на потребителите MyRight заведе в съда в Брауншвайг (Гер) колективен иск от името на повече от 15 000 клиенти на концерна Volkswagen. Ищците смятат, че са понесли сериозни загуби в резутат на скандала с манипулираните дизелови двигателя на германския производител, съобщава Deutshe Welle.

Заведоха иск срещу Volkswagen за 357 млн. евро

В иска се казва, че тъй на дизеловите коли на Volkswagen е било поставено програмно оборудване, позволяващо да се манипулират тестовете в съответствие с екологичните изисквания, тези автомобили не е трябвало да се допускат за движение по пътищата в Германия. Ищците настояват автомобилите им да бъдат изкупени обратно на първоначалната цена.

Общата сума на исканите компенсации е 357 млн. евро, които Volkswagen категорично отказва да плати. На свой ред от MyRight твърдят, че представляват интересите на повече от 100 000 собственици на дизелови автомобили на германския концерн и до края на 2017 г. организацията ще внесе още един колективен иск, този път в съд в Швейцария.

През август тази година съдът в Брауншвайг вече отхвърли един подобен иск срещу Volkswagen. Обяснението беше, че машинациите с програмното оборудване на автомобилите не може да служи като причина за отмяната на тяхното разрешение за ползване. Затова и ищците нямат право на претенции.

Снимка: Auto.Mail
 

Тагове: volkswagen myright
0 от 500
  • #11
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    „Независимият“ немски съд отсече в полза на Фолк с Ваген естествено. Някой да се е съмнявал случайно? Тя цялата държава работи за този концерн, а какво остава съда да не работи. Значи излиза, че те лъжат с характеристиките на продукта, ти обаче си се излъгал, защото не си предполагал, че са чак такива мошеници, после се оказва, че си купил продукт на който характеристиките не отговарят с това, което са те зарибили. Искаш да го върнеш,но не може. Отиваш да си купиш пържоли,а са ти сложили хляб!
  • #10
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Фолк с японски ваген ( преди 1 година )
    Закривай измамническата марка!
  • #9
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Заглавия от продължителните тестове на АБ: Фолксваген пасат: Вечният пациент. Фолксваген туран: Моят дом беше сервизът. Толкова за надеждността на талигите ФВ. ПП. Освен че са най-развалящите се, те се оказаха и най-замърсяващите.
  • #8
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Димът, защото собствениците им махат филтъра за твърди частици, за да са по - бързи. Собственикът на Тоята не си копува кола, за да я чипоса и да и одрежеш тръбите.
  • #7
    12 rate up comment 6 rate down comment
    нововнос ( преди 1 година )
    Всички дизели замърсявали, но в 99% от случаите по пътищата съм забелязал че димящите, смърдящи легени които пушат като ТЕЦ на въглища са ВАГ и френски талиги! Карал съм зад стари дизелови тойоти но и 20-годишен Ланд Круизър не дими толкова, колкото 5-6 годишен немски кош!
  • #6
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "Потребителите са коректив за качество!" Най-продваната соц. кола е била Москвич. Това означава ли че е била по-добра от Лада, Шкода или Полонез, не съм сигурен. А дали в условия на истинска конглокенция, Европейските автомобилни концерни щяха да издържат срещу Япония и Корея. Всички видяхме, какво направиха Тойота и Хюндай в САЩ в условия на свободен пазар.
  • #5
    7 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Друго си е японското качество - 30 години шивачи, обущари и скулптури да следят за качеството на произвежданите автомобили... Всички дизели замърсяват - доказан факт! А че Фолксваген правят надеждни автомобили е вън от всякакво съмнение - щом в държава с най-лоши пътища в Европа се движат предимно немски автомобили със средна възраст 20 години, за какво си говорим! Потребителите са коректив за качество!
  • #4
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ами не съм съгласен че трябва да съдят всички. Малолитражни дизели правят само италианците, франацузите и немците, те лобираха в Европа, те надробиха кашата сега да си сърбат попарата.
  • #3
    22 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    ако осъдят VW за това, то трябва и всичк иостанали в индустрията да бъдат осъдени защото всички до един са лъгали - до един !!!
  • #2
    31 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тази пед...ка фирма трябва да си плати за дето съсипа автомобилостроенето в Европа само и само да си продава боклуците.