Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Заведоха иск срещу Volkswagen за 357 млн. евро

Над 15 000 клиенти на концерна настояват за обратно изкупуване на дизеловите им автомобили

Заведоха иск срещу Volkswagen за 357 млн. евро

Организацията за защита на потребителите MyRight заведе в съда в Брауншвайг (Гер) колективен иск от името на повече от 15 000 клиенти на концерна Volkswagen. Ищците смятат, че са понесли сериозни загуби в резутат на скандала с манипулираните дизелови двигателя на германския производител, съобщава Deutshe Welle.

Заведоха иск срещу Volkswagen за 357 млн. евро

В иска се казва, че тъй на дизеловите коли на Volkswagen е било поставено програмно оборудване, позволяващо да се манипулират тестовете в съответствие с екологичните изисквания, тези автомобили не е трябвало да се допускат за движение по пътищата в Германия. Ищците настояват автомобилите им да бъдат изкупени обратно на първоначалната цена.

Общата сума на исканите компенсации е 357 млн. евро, които Volkswagen категорично отказва да плати. На свой ред от MyRight твърдят, че представляват интересите на повече от 100 000 собственици на дизелови автомобили на германския концерн и до края на 2017 г. организацията ще внесе още един колективен иск, този път в съд в Швейцария.

През август тази година съдът в Брауншвайг вече отхвърли един подобен иск срещу Volkswagen. Обяснението беше, че машинациите с програмното оборудване на автомобилите не може да служи като причина за отмяната на тяхното разрешение за ползване. Затова и ищците нямат право на претенции.

Снимка: Auto.Mail
 

Тагове: volkswagen myright
0 от 500
  • #21
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    нещо си се объркал яко! японските возила са били що годе качествени до към 1999 година оттогава насам са тотални шир=потреби за негра, латиноси и дошоваци !
  • #20
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Смятай щом портиери и озеленители са правили качествен контрол и продукцията им е много по-качествена от немската в германия какъв кк извършват. Знечи немските инженери от отдела за контрол на качеството са по-зле от от японските озеленители. Подозирах го, но вече се убедих, че наистина е така. Факт!
  • #19
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    я кажи обаче ко праим с японските возила, за които качествения контрол се е извършвал от портиерите, озеленители и т.т ? кажи нещо за тях за VW знаем , че е норочена да обере парсата за цялата авто индустрия !
  • #18
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Мухаха, японец не лъжел. Нема такъв виц! "Явно имат добър маркетинг и затова продават а в германия защото са шовинисти но не и заради качество или нещо положително по колите. " Германия половината свят ли е? Шовинисти в половин Европа, Китай и Южна Америка?
  • #17
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Край ( преди 1 година )
    Японец не лъже. Не напразно дизелите на Хонда, Тойота, Мазда от 2.2 обем вадеха по едва 150-170 к.с. Немеца от 2.0 вади 240 к.с. Ако хванеха японеци в нещо подобно фирмата щеше да фалира за два месеца от липса на мениджмънт - епидемия от сепуко щеше да ги фане.
  • #16
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Край ( преди 1 година )
    При положение че не са имали право да продадат такъв автомобил - продажбата е нищожна - съответно дължат връщане на парите и да си вземат колата - независимо колко си я карал. Интересно какво би станало ако се подаде казуса на български съд. Бих пробвал с доста голяма вероятност за успех ОБАЧЕ аз си карам чистичък японски автомобил.
  • #15
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ами питай Ауто Билд как. В тяхното списание имаше статия по въпроса. Дори не една а няколко. Имаше публикувани и писма на читатели които са се опарили от ВАГ като или си поемат целия ремонт защота им казват че били карали бързо на високи обороти и др.подобни и ако мине номера мине ако не мине ги карат само частите да си ги платят а труда без пари. Явно имат добър маркетинг и затова продават а в германия защото са шовинисти но не и заради качество или нещо положително по колите.
  • #14
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Хаха, големи сте умници! Сега остава да обясните, как същите тези кора които "Дори гаранцията си не спазват и карат клиентите да плащат и пак нищо" продължават да си ги купуват! Може и да не ми отговаряте...форумни мрънкачи и специалисти
  • #13
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "Карал съм зад стари дизелови тойоти но и 20-годишен Ланд Круизър не дими толкова, колкото 5-6 годишен немски кош! " Значи най-нагло лъжеш! Няма по димящо нещо от мотор на Исузу, масово вграждан в японските бънгии. Чадят като за световно...
  • #12
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Закривай! ( преди 1 година )
    В Германия не чакайте да ги осъдят! Там важат съвсем други правила, когато стане дума за този концерн. Колко пъти ги хващаха в измами и нищо. Колко пъти доказани технологични недомислици по автомобилите не ги оправят. Дори гаранцията си не спазват и карат клиентите да плащат и пак нищо. Меркел е знаела за измамите с дизелите много преди да гръмне дизелгейт, но пак нищо. Извикаха е в съда само да даде показания и толкова. В Брюксел 10 г. преди скандала се е знаело, но всичко са го покрили...