През 1961 г. на автосалона в Токио компанията Daihatsu представя прототипа Compagno. Автомобилът доста напомня на Fiat 1800/2100, но не успява да впечатли посетителите на изложението и затова се налага спешно дизайнерите да променят външния му вид. В резултат на това серийният модел е напълно различен.
Любопитното е, че на клиентите са предлагат цели 5 варианта – два седана (с две и с четири врати), пикап с две врати, товарен модел с три врати и кабриолет. През периода 1963-1970 г. са произведени общо 120 000 бройки от модела.
През април 1969 г. се поява наследникът - Daihatsu Consorte. Той получава двигателя и каросерията на Toyota Publica KP30, тъй като две години по-рано компанията Daihatsu става собственост на Toyota. И напълно в реда на нещата разработката на компактните модели изцяло зависи от компанията-майка.
Моделът бързо набира популярност и някои японци дори го издигат в култ. Той се произвежда до 1977 г., като постепенно е изместен от два други автомобила на Daihatsu – Charmant и Charade.
Половин век по-късно на сцената излиза концептуалния DN Compagno, който представлява купе с 4 врати и дължина от 4200 мм. Всъщност формата на машината е такава, че задните седалки няма как да бъдат използвани пълноценно. Публиката в Токио посрещна автомобила с възторг, което кара мнозина да вярват, че той ще се появи в серийно производство.
Снимки: Auto.Mail