Японският производител Toshiba направи огромна стъпка към решаването на един от основните проблеми на електромобилите - бавното зареждане, след като създаде нова версия на батериите си Super Charge ion Battery (SCiB). При тях са използвани елементи от специален титан и ниобий, вместо досегашните от графит и това им осигурява впечатляващи характеристики.
Сега на специален терминал за зареждане акумулаторите с капацитет 32 кВт/ч могат да бъдат напълнени до 90% само за 6 минути, което трябва да осигури пробег на електромобила за около 300-320 км. Освен това новите батерии не губят своите свойства дори при студено време. При температура от минус 10 градуса те запазват 90% от капацитета си дори след 5000 цикъла на зареждане и остават работоспособни след 15 000 пълнения.
Изобретението на Toshiba си има и минуси, тъй като използваният за тях ниобий е много скъп и това ще покачи цената на батериите. На всичко отгоре металът се добива само на три места в света - две мините са в Бразилия и една в Канада, което затруднява намирането му. Едното от находищата в Бразилия осигурява 80% от световния добив.
В компанията смятат да започнат производство на новите акумулатори SCIB през 2019 г. Японците са сигурни, че тяхната разработка не само ще помогне за увеличаване на популярността на електромобилите, но и ще бъде използвана в двруги области. Например, при производството на батерии за смартфони и таблети.
Снимка: Toshiba