IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как Renault изпревари бъдещето преди 30 години

Някои от идеите в Megane Concept намират приложение четвърт век след появата му

Как Renault изпревари бъдещето преди 30 години

Колко време е нужно за създаването на автомобил, в който ще бъдат въплътени идеи за следващите 15-20 години? И тези идеи ще започнат да се реализират едва четвърт век след появята на същия този автомобил. Компанията Renault се нуждае само от 8 месеца, като резултатът е представеният на автосалона в Париж през 1988 г. Renault Megane Concept.

Как Renault изпревари бъдещето преди 30 години

Французите подхождат доста отговорно към създаването на коцехцията „автомобил на XXI век” и Renault Megane Concept предизвиква огромна завист у конкурентите. Колата се харесва и на Франсоа Митеран – действащият по това време президент на Франция.

Какво прави този Megane толкова специален? Например – аеродинамичната каросерия, която не само изглежда забележително, но и предлага коефициент на съпротивление 0,21. С такъв показател може да се похвали създаденият през 2016 г. Tesla Model 3.

Как Renault изпревари бъдещето преди 30 години

Пространството около автомобила се наблюдава не с огледала, а с помощта на камери, които са малка част от електронните системи в Megane Concept. Всички те са обединени в система Atlas, създадена от Renault съвместно с телевизионната компания TDF. В нея влизат модерна навигация, както и специална система, позволяваща правене на резервация в хотел или запазане на място за паркиране. Има още борд-компютър, адаптивен климатик, следящ за температурата в салона, развлекателни система с видеомагнетофон и телевизор, картината от които може да се предава на екрани,вградени в задната част на предните седалки.

Как Renault изпревари бъдещето преди 30 години

Пасажерите отзад са привилигеровани. Те имат на разполжение хладилник, а седалките им могат да се трансформират в шезлонги, на които да се излягат. За да има повече място, задното стъкло се премества автоматично с 35 см назад и така Megane от седан се превръща в луксозен и просторен хечбек.

Как Renault изпревари бъдещето преди 30 години

Предните седалки също са специални, тъй като се завъртат към вратите и така улесняват качването и слизането на шофьора и спъртика му. Пасажерското кресло дори може да се обръща на 180 градуса. Вратите се отварят с плъзгане – като в кабинков лифт, което улеснява слизането, когато отстрани са паркирани други автомобили.

Как Renault изпревари бъдещето преди 30 години

Интересен е и изборът на двигател. Megane Concept е оборудван с 3,0-литров V6 с турбокомпресор Garrett, благодарение на който мощността достига 250 к.с. – доста сериозен показател за 1988 г. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,3 секунди, а максималната скорост е 210 км/ч.

Как Renault изпревари бъдещето преди 30 години

Двигателят на Megane Concept се стартира с електронна карта, която се поставя вляво от волана. По-късно тази технология се появява при серийната Laguna, която е един от първите автомобили с безключов достъп. Скоростната кутия е механична, но има електронен съединител, така че не е нужно използването на левия крак при смяна на предавките.

Как Renault изпревари бъдещето преди 30 години

Шасито е хидравлично, като в зависимост от скоростта се променя не само твърдостта му, но и клирънсът. Шофьорът има на разположение няколко режима, от които може да избира. За надеждното сцепление и комфорта отговарят гуми Michelin ATS, които дори при спукване могат да изкарат още 80 км.

Как Renault изпревари бъдещето преди 30 години

Въпреки всичко това, Megane Concept няма шанс за серийно производство, но много от системите му намират приложение години след това. Навигационната система, макар и доста опростена, се появява при Renault Safrane, а електронният ключ, както стана дума, е използван за Laguna през 2000 г. Нестандартната каросерия е преработена и се появява при Renault Avantime.

Снимки: Renault

Тагове: renault megane concept
0 от 500
  • #1
    23 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    За времето си е било, като космически кораб с тези неща сложени вътре. Рено има много нововъведения и много нови неща са направили, но за съжаление, качеството и надеждността са им слаба страна. Алианса с Нисан не им повлия в това отношение никак. Вместо да поемат от японската прецизност, то те взеха да развалят японците. Последните години качеството на Нисан много падна. Няма как да не се усети френското влияние да се претупват нещата и да се ползват евтини доставчици на материали и компоненти.