Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Как Renault изпревари бъдещето преди 30 години

Някои от идеите в Megane Concept намират приложение четвърт век след появата му

Как Renault изпревари бъдещето преди 30 години

Колко време е нужно за създаването на автомобил, в който ще бъдат въплътени идеи за следващите 15-20 години? И тези идеи ще започнат да се реализират едва четвърт век след появята на същия този автомобил. Компанията Renault се нуждае само от 8 месеца, като резултатът е представеният на автосалона в Париж през 1988 г. Renault Megane Concept.

Как Renault изпревари бъдещето преди 30 години

Французите подхождат доста отговорно към създаването на коцехцията „автомобил на XXI век” и Renault Megane Concept предизвиква огромна завист у конкурентите. Колата се харесва и на Франсоа Митеран – действащият по това време президент на Франция.

Какво прави този Megane толкова специален? Например – аеродинамичната каросерия, която не само изглежда забележително, но и предлага коефициент на съпротивление 0,21. С такъв показател може да се похвали създаденият през 2016 г. Tesla Model 3.

Как Renault изпревари бъдещето преди 30 години

Пространството около автомобила се наблюдава не с огледала, а с помощта на камери, които са малка част от електронните системи в Megane Concept. Всички те са обединени в система Atlas, създадена от Renault съвместно с телевизионната компания TDF. В нея влизат модерна навигация, както и специална система, позволяваща правене на резервация в хотел или запазане на място за паркиране. Има още борд-компютър, адаптивен климатик, следящ за температурата в салона, развлекателни система с видеомагнетофон и телевизор, картината от които може да се предава на екрани,вградени в задната част на предните седалки.

Как Renault изпревари бъдещето преди 30 години

Пасажерите отзад са привилигеровани. Те имат на разполжение хладилник, а седалките им могат да се трансформират в шезлонги, на които да се излягат. За да има повече място, задното стъкло се премества автоматично с 35 см назад и така Megane от седан се превръща в луксозен и просторен хечбек.

Как Renault изпревари бъдещето преди 30 години

Предните седалки също са специални, тъй като се завъртат към вратите и така улесняват качването и слизането на шофьора и спъртика му. Пасажерското кресло дори може да се обръща на 180 градуса. Вратите се отварят с плъзгане – като в кабинков лифт, което улеснява слизането, когато отстрани са паркирани други автомобили.

Как Renault изпревари бъдещето преди 30 години

Интересен е и изборът на двигател. Megane Concept е оборудван с 3,0-литров V6 с турбокомпресор Garrett, благодарение на който мощността достига 250 к.с. – доста сериозен показател за 1988 г. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,3 секунди, а максималната скорост е 210 км/ч.

Как Renault изпревари бъдещето преди 30 години

Двигателят на Megane Concept се стартира с електронна карта, която се поставя вляво от волана. По-късно тази технология се появява при серийната Laguna, която е един от първите автомобили с безключов достъп. Скоростната кутия е механична, но има електронен съединител, така че не е нужно използването на левия крак при смяна на предавките.

Как Renault изпревари бъдещето преди 30 години

Шасито е хидравлично, като в зависимост от скоростта се променя не само твърдостта му, но и клирънсът. Шофьорът има на разположение няколко режима, от които може да избира. За надеждното сцепление и комфорта отговарят гуми Michelin ATS, които дори при спукване могат да изкарат още 80 км.

Как Renault изпревари бъдещето преди 30 години

Въпреки всичко това, Megane Concept няма шанс за серийно производство, но много от системите му намират приложение години след това. Навигационната система, макар и доста опростена, се появява при Renault Safrane, а електронният ключ, както стана дума, е използван за Laguna през 2000 г. Нестандартната каросерия е преработена и се появява при Renault Avantime.

Снимки: Renault

Тагове: renault megane concept
0 от 500
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до мучащият ( преди 1 година )
    леко да не се задавиш с рекламата на рено, дилърче!
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Случаят с RX4 е ИСТИНСКИ! Вносителят беше Про мобил, впрочем също тежко пострадал от "лоялноста" на рено... Ако продължаваш да твърдиш, че е лъжа пожелавам и на теб да се случи същото за да разбереш що за "цвете" рено!
  • #19
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Ммм ( преди 1 година )
    Жоро лъжльо такъв дори не знаеш с какъв Меган си се пускал на състезания ама ей така да плюеш.Форда ти бил с турбина, значи тунингован, е като искаш Рено за гонки вземи си от тези спортните или си го тунинговай, а не нормален автомобил да се пускаш на гонки.Тоя с фабрично новият Сценик пак ли се появи да лъжеш бе, вземи се скрии.Карам второ ново Рено и мога да кажа че съм изключително доволен е без дребни ремонти не минава, но нещо сериозно не,но то зависи от поддръжка и добри сервизи.
  • #18
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Много ми е интересно прасчо, дето все в сайта оплюва Рено какво кара? Рено си е хубава марка и несправедливо е в сянката на Пежо и Ситроен. Дизайнът им винаги ми е харесвал, дори евтиният Симбол във втора генерация изглеждаше добре, за Флуанс и Латитюд да не говоря. Да, последните мегани и клиота не са хубави, но седаните им са супер.
  • #17
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До Водач ( преди 1 година )
    Рено сценик във версия RX4, фабрично ново на около 4000км, се обръща на магистралата до Пазарджик поради счупен по време на движение дефектен заден спирачен диск. Има тежко ранени и загинали хора ... Официалният вносител на рено по това време е осъден на всички инстанции, но предпочита да обяви фалит вместо да плати дължимото. Разбира се производителя рено се прави на умряла лисица ...
  • #16
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    1. Съществува ве селски, ама се казва Ситроен СХ и все още можеш да я намериш за 2-3хилки при некой по-западнал автоджамбазин. 2. Ако си оцелял с меганчето до цели 68х км пали ГОЛЯМА свещ в църквата и се отървавай немедлено!! 3. Ако ли не разбра нищо - спешно се прегледай щото явно доста си се увредил от каране на рено ...
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    до: водач На кво си бил водач ве селски? На овцете или на говедата? На кола със сигурност не си. На Ренде още по-малко щом пишеш подобни простотии. Точно моделите, които уж си имал и карал са едни от най-трошливите коли. Хората реват точно от тях, а ти искаш да ни убедиш, че не си имал никакви проблеми. Ае бегай от тука. Ти си, като оня с ВАГ-ината тук дето неговата на двеста и колко хил км. и той нищо не бил пипал. Само консумативи сменял. Да, да, ама не!
  • #14
    9 rate up comment 10 rate down comment
    До водач ( преди 1 година )
    Явно си имал значителен опит ама като водач на магарешка каруца! Да споменаваш в едно изречение рено , качесто и надеждност е 100% нонсенс (веж гуглето ако не ти е ясно какво е това). Казвам то го от личния си опит с 3 строшени рена!!
  • #13
    6 rate up comment 12 rate down comment
    Хе хе хе ( преди 1 година )
    Абсолютно копие на Ситроен СХ! Разликата е, че Ситроена се произвежда, докато рено лапат мухите. Още преди 30години крадливата природа на полудържавната перачница рено се изявява!
  • #12
    4 rate up comment 4 rate down comment
    ВБА ( преди 1 година )
    Рено Симбол 1.5 dCi на 10 години: Сменено елсерво/още отначало не ми го смениха в гаранция, като ме заблудиха/800лв. За тези години смеенени 2 пъти предни накладки, 1 път задни накладки. 1 път двата накрайника и десен вътрешен, 1 път биелетки. Разход град 6-7л/100, извънград 4-4.3л/100 със скорост 100-110км/ч. Нито една изгоряла крушка! Смяна на масло и филтри 10 000км или 1 година. Горивен филтър на 40 000км ако се сипва нафта от ЛукОйл, OMV или Петрол. Добавка Ресурс при всяка смяна на масло!?