IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бивш инженер на Ford предложи двигател с турбина на всеки цилиндър

Разработката на Джим Кларк засега не е подкрепена с готов протопип

Бивш инженер на Ford предложи двигател с турбина на всеки цилиндър

Бившият онговорник за разработката на V6 и V8 моторите във Ford – Джим Кларк, предложи свое виждане за двигател с вътрешно горене с индивидуална турбина за всеки цилиндър, съобщава изданието Car and Driver.

Бивш инженер на Ford предложи двигател с турбина на всеки цилиндър

Според американския инженер, повишаването на ефективността на мотора може да бъде постигнато с голям успех, ако турбокомпресорите бъдат разположени максимално близко до изпускателния колектор.

„При конвенционалния двигател между дроселовия клапан и всмукателните вентили е разположен всмукателен колектор, чийто обем е приблизително равен на работния обем на самия мотор. Затова и пълненето му с въздух отнема доста време. Поставянето на турбина на всеки от цилиндрите ще позволи много по-бърз достъп на въздух и съответно митгновено постигане на максимален въртящ момент”, обяснява Кларк.

Изданието обаче бърза да уточни, че разработката на Кларк на този етап и изцяло теоретична и не е подкрепена с работещ прототип на двигателя. Причината за това е финансова, тъй като подобен мотор би струвал страшно много. В момента стойността на турбината е около 5-10% от тази на двигателя. И съответтно поставянето на 4 турбини ще покачи значително цената му.

Снимка: Car and Driver

0 от 500
  • #4
    11 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 6 години )
    БМВ са близо до това - вече имат 6-так с 4 турбини. за мен и 4 са си идиотия, а за 6 да не говорим.
  • #3
    6 rate up comment 2 rate down comment
    JDM_Mercedes ( преди 6 години )
    Колега, 6-так с 6 турбини ще е мазало, а какво остава за 8-мак ? Много скъп ще дойде подобен двигател, а и поддръжката му няма да е много евтина. Това са 4, 6 или 8 турбини които искат да се охлаждат и масло да циркулира през тях. Отделно и живота на подобен агрегат, като цяло, колко ще е ? Има си плюсове, вярно е, но минусите са много.
  • #2
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Има резон в цялата работа тази работа. Наистина ще дойде доста скъпо, но кефа цена няма и за някои спортни скъпи модели, където цената е без значение може да се приложи. Обаче един 6-так с 6 турбини ще бъде малко прекалено мисля, но защо пък не.Дано намери хора, които да го реализират на практика това решение! Ще е интересно да се видят резултатите.
  • #1
    20 rate up comment 3 rate down comment
    младен ( преди 6 години )
    "Бивш инженер на Ford предложи двигател с турбина на всеки цилиндър"Не бе, вземете турете по 2 на цилиндър. Или още по добре по 3