Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Бивш инженер на Ford предложи двигател с турбина на всеки цилиндър

Разработката на Джим Кларк засега не е подкрепена с готов протопип

Бивш инженер на Ford предложи двигател с турбина на всеки цилиндър

Бившият онговорник за разработката на V6 и V8 моторите във Ford – Джим Кларк, предложи свое виждане за двигател с вътрешно горене с индивидуална турбина за всеки цилиндър, съобщава изданието Car and Driver.

Бивш инженер на Ford предложи двигател с турбина на всеки цилиндър

Според американския инженер, повишаването на ефективността на мотора може да бъде постигнато с голям успех, ако турбокомпресорите бъдат разположени максимално близко до изпускателния колектор.

„При конвенционалния двигател между дроселовия клапан и всмукателните вентили е разположен всмукателен колектор, чийто обем е приблизително равен на работния обем на самия мотор. Затова и пълненето му с въздух отнема доста време. Поставянето на турбина на всеки от цилиндрите ще позволи много по-бърз достъп на въздух и съответно митгновено постигане на максимален въртящ момент”, обяснява Кларк.

Изданието обаче бърза да уточни, че разработката на Кларк на този етап и изцяло теоретична и не е подкрепена с работещ прототип на двигателя. Причината за това е финансова, тъй като подобен мотор би струвал страшно много. В момента стойността на турбината е около 5-10% от тази на двигателя. И съответтно поставянето на 4 турбини ще покачи значително цената му.

Снимка: Car and Driver

0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Точно,кажи им колега истината за великия тди на ваген - мъка,признайте смъркащи!
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    А интеркулерът къде ще го сложим?
  • #13
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Следващата гениална стъпка на инженерите ще е да се слагат по два турбокомпресора на цилиндър.Така всеки цилиндър ще е туин турбо.
  • #12
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    2.0 ТДИ мотора хич не го споменавайте, защото е синоним на проблеми. Много и всякакви. Турбини, масла, води, клапани, повдигачи, семеринги, разпределителни валове, лагери на коляновия вал и какво ли още не. Мъка голяма! ДСГ-то си е консуматив, както всеки знае. Партикел филтъра се запушва често и дава грешки. Колата често влиза в авариен режим заради натрупани грешки и неправилна работа на системите. Датчика за нивото на маслото дава непрекъснати грешки и невярна информация. ВАГ ли? Не, мерси!
  • #11
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Да бре, 2 гръмнали турбо-та в рамките на 3к км. При -21С, маслата какви са? Това като една история със сменени около 10тина компресора, поради немарливост...
  • #10
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Да ей така гърмят представи си. Повечето са изчислени да издържат 150-200 000 км. И не ми говори за 500 000 км, че ставаш смешен. няма такива и не зависи от експлоатацията само. Няколко буса съм карал до сега дичели с турбо, карани предимно само на извънградско без да се настъпва много и винаги при спиране не гася веднага, а изчаквам около минута и пак турботата заминават на споменатите от мен км. За чисто нови бусове говоря. Пежо, Рено, Форд и Фиат. Това е положението. Много проблеми има...
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    ВБА ( преди 1 година )
    Едно друго виждане: Трябва елтурбина под въздушния филтър, която да захранва всички цилиндри. За целта трябва по мощен алтернатор и донякъде акумулатор, който да задейства елтурбината, когато ключът е в положение контакт за първоначално налягане. След това елтурбината се захранва от алтернатора. Турбината трябва да работи в променлив режим, което никак не е трудно за постигане. Другият проблем е, че всмукателните клапани и пиезоелектрическите дюзи трябва да са в един модул?!, а не както са сега.
  • #8
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Те така гърмят турбини! При правилна експлоатация минават половин милион без проблем, дори и нагоре Проблема с турбините е от идеота зад волана
  • #7
    6 rate up comment 4 rate down comment
    abc ( преди 1 година )
    Отиваш на сервиз, че нещо мотора не го усещаш да върви добре.... Гледа майстора, проверява.... и ти казва: "Значи... 2, 3 и 5-та турбина са за смяна..." И на теб ти става лошо. Хахахаха...
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    За скъпо нека да е скъпо! Богати любители на супер бързи коли има много. Въпросът е дали ще е надеждно с толкова турбини. Лично аз съм много скептичен в това отношение. Иначе идеята си е бива.